Majorare sustinuta pentru comenzile de sisteme de montaj si accesorii
Daca se ia in considerare activitatea firmelor implicate pe piata de accesorii si organe de asamblare, pentru acestea ramane important, inclusiv in 2021, gradul de informare specific fabricantilor de ferestre, dar si beneficiarilor finali care - in opinia specialistilor din bransa - constientizeaza tot mai des importanta utilizarii unor solutii performante. In plus, in contextul actual al pandemiei de Covid-19, cererea de accesorii se formeaza preponderent spre produsele care respecta noile cerinte de siguranta sanitara, cum ar fi solutiile digitale de acces, manerele pentru usi cu protectie antibacteriana si altele. Trendul continua sa fie vizibil si in continuare, companiile specializate mizand pe extinderea gamei sortimentale, prin fabricarea sau importul unor sortimente cat mai sigure si calitative, insa cu preturi suportabile pentru piata autohtona. De asemenea, extinderea retelelor de distributie si cresterea gradului de fidelitate a clientilor existenti, inclusiv prin facilitati digitale, constituie alte masuri specifice.
Desi in multe regiuni ale tarii (cu precadere in Bucuresti-Ilfov si in Transilvania) cererea de accesorii de calitate este superioara in raport cu 2020, in anumite zone din Romania beneficiarii continua sa opteze preponderent pentru achizitia de modele economice, fiind foarte putine solicitarile pentru sortimente de top, ceea ce inseamna inclusiv faptul ca o buna parte a mediului profesional din tara noastra acorda putina importanta acestor produse, cu toate ca sunt esentiale pentru eficienta lucrarilor de montaj, precum si in vederea respectarii actualelor criterii sanitare. Cu toate ca niciun manager dintre cei ce au dat curs actualei analize a pietei de accesorii nu a reusit sa evalueze, nici de aceasta data, nivelul cantitativ sau valoarea acesteia, fapt explicabil, de altfel, prin diversitatea produselor si/sau prin imposibilitatea delimitarii celor destinate ferestrelor de cele utilizate in alte domenii, o opinie cvasigenerala este aceea potrivit careia mentinerea la un nivel relativ optim a cererii pe segmentul respectiv a survenit ca urmare a unui proces de stabilizare care a intervenit initial si a presupus polarizarea domeniului catre categoriile marilor producatori de tamplarie si cea a dealerilor sau montatorilor relevanti, trend care probabil ca se va observa si in continuare.
In ceea ce priveste materialele de etansare, tot mai multi operatori specializati continua, la fel ca in 2020, sa se orienteze si spre alte categorii de beneficiari, mai solvabili (cu precadere in contextul actualei pandemii, care a determinat o lipsa de lichiditati si cresterea pretului la energie si la materiile prime). Din punct de vedere valoric, segmentul de spume poliuretanice ramane cel mai consistent dintre toate domeniile analizate, fiind evaluat actualmente la cel mult 180 de milioane de euro pe an (pentru toate sortimentele, fara a fi luate in considerare substantele chimice pentru constructii), suma corespunzatoare unei cantitati de aproape 90 de milioane de tuburi. Articolul continua cu opinii ale managerilor unor companii specializate, precum AGB, Allianz TC Com, Ally-Met Technology, Selena Romania, Cesrom, Midica Prod, PM Technic Elements si VBH Romcom.