A aparut publicatia Info-Piata de Vitraje, care cuprinde o analiza a pietei producatorilor de geam termoizolant in intervalul 2009-2010, realizata pe baza informatiilor furnizate de principalele 60 de companii implicate in productia de vitraje, prelucrarea sticlei si domeniile complementare acestor activitati. Metodologia utilizata s-a bazat pe informatiile cuprinse in cadrul listei de firme specializate in fabricatia de geam termoizolant si elemente conexe. Tabelul anexa, publicat in format simplificat, cuprinde o clasificare a firmelor dupa denumire, cod unic de inregistrare, judet, localitate etc., precum si vanzarile realizate in anii 2008 si 2009, cota de crestere sau scadere a livrarilor si numarul de angajati. Alte categorii de informatii, cum ar fi domeniul de activitate principal sau secundar – inclusiv ponderea acestora (unele dintre firmele respondente fiind implicate si in realizarea de tamplarie din PVC, tamplarie din aluminiu/pereti cortina, tamplarie din lemn stratificat, altele), marca/sortimentele de sticla utilizate in procesul de fabricatie, principalii parteneri (producatori de ferestre), cota productiei efective de geam termoizolant, capacitatea de procesare etc. au fost utilizate la elaborarea analizei si a diagramelor aferente. Veniturile societatilor analizate (exprimate in euro) au scazut in anul 2009 cu 20% fata de 2008, cand s-a inregistrat o cifra de afaceri totala de 62 milioane de euro. Daca se ia in considerare o rata superioara de diminuare a vanzarilor din intreaga bransa (-30%), se poate observa faptul ca societatile incluse in analiza au reusit sa traverseze mai bine primul an de recesiune. Din totalul firmelor, circa 18% reprezinta agenti economici care au sediul social in zona Bucuresti - Ilfov, respectiv un numar de 11 societati. Acestea au obtinut in anul 2009 o cifra de afaceri de 16,81 milioane de euro, constituind aproape 34% din volumul total consemnat de companiile incluse in studiu (49,33 milioane de euro). De asemenea, sunt prezentate previziuni cu privire la evolutia bransei in intervalul anilor 2011-2012 (inclusiv declaratii ale managerilor principalelor companii din domeniu), situatia actuala a importurilor de sticla utillizata la executia geamului termoizolant, precum si perspectivele de redresare a activitatii.
Publicatia Info-Piata de Vitraje contine numeroase diagrame relevante ce reflecta situatia actuala si perspectivele acestui domeniu de activitate, cum ar fi:
GRAFICE SI DIAGRAME:
1 – Marci de geam termoizolant dupa numarul de mentiuni
2 – Valoarea productiei de geam termoizolant 2002-2012
3 – Capacitatea de productie a companiilor in functie de regiune
4 – Evolutia vanzarilor de geam termoizolant
5 – Livrarile furnizorilor de sticla repartizate pe zone geografice
6 - Ponderea furnizorilor de sticla arhitecturala in functie de zona geografica
7 – Gradul de utilizare a capacitatilor de productie 2009-2011
8 – Ponderea furnizorilor de sticla arhitecturala la nivel national
9 – Ponderea livrarilor totale de sticla arhitecturala pe regiuni
10 – Productia efectiva de geam termoizolant 2009-2011
11 – Structura productiei de geam termoizolant dupa zona geografica 2008-2011
12 – Ponderea sortimentelor de sticla arhitecturala in importuri – 9 luni 2010
13 – Ponderea sortimentelor de sticla arhitecturala in importuri – 9 luni 2009
14 – Valoarea importurilor de sticla float – 9 luni 2010
15 – Valoarea importurilor de sticla Low-E – 9 luni 2010
Comentariile incluse in analiza arata modul in care bransa de fabricantilor de geam termoizolant s-a transformat in primii doi ani de criza economica, structura productiei de vitraje din 2010-2011 si cota importurilor de sticla efectuate anul trecut, situatiile care se prefigureaza pe termen scurt, mediu si lung etc.