Agenda Constructiilor
Miercuri, 04 Decembrie 2024
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - ALFA SOFTWARE: Integrarea consistenta a inteligentei artificiale, un obiectiv major
ALFA SOFTWARE: Integrarea consistenta a inteligentei artificiale, un obiectiv major
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Ovidiu Stefanescu 29 Nov 2024 06:15
Integrarea din ce in ce mai consistenta a inteligentei artificiale (AI) in activitati si operatiuni este unul dintre obiectivele Alfa Software, alaturi de adaptarea aplicatiilor sale la noile cerinte legislative, precum eTransport 2.0 - implementat deja - si eTVA, care urmeaza a fi integrat in perioada urmatoare. In 2023, vanzarile de licente si servicii de implementare ale companiei au reprezentat peste 1,2 milioane de euro din cifra de afaceri, iar Pavel Cristian Gabriel, CEO Alfa Software, estimeaza o crestere de 10% a acestei valori, pana la finalul anului 2024.
Cu aproape 30 de ani de experienta in dezvoltarea aplicatiilor, compania Alfa Software a depasit deja pragul de 600 de implementari si clienti multumiti. Una dintre aplicatiile de top promovate este solutia completa de digitalizare ASiS ERP, pe care o dezvolta continuu pentru a oferi solutii moderne si facile, apte sa imbunatateasca procesele de afaceri. In cele ce urmeaza, Pavel Cristian Gabriel face o analiza a pietei de profil si accentueaza rolul major pe care inteligenta artificiala il va avea in perioada urmatoare. 

- Care sunt principalele tendinte pe piata locala de software pentru companii?
- De departe, primul subiect pe care il mentionam este inteligenta artificiala (AI). Desi domeniul este inca la inceput, mizam pe o accelerare a dezvoltarii sale. De mentionat este si zona generoasa de optimizari in domeniul logistic. Sistemele devin mult mai agile si flexibile in planificarea optima a achizitiilor sau a livrarilor. In context, scurtarea semnificativa a timpilor de achizitie si livrare implica un impact major in reducerea costurilor. In plus, si digitalizarea produsa de stat si impactul e-Facturii, atat din punct de vedere al raportarii, cat si din prisma transportului acestor facturi de la clienti catre furnizori, schimba peisajul pietei. Informatiile vin acum structurate, detaliate si cu mai mare acuratete.

- Care sunt cele mai importante companii din domeniul constructiilor, ce utilizeaza solutiile pe care le comercializati si pentru ce versiuni au optat?
- Daca vorbim despre domeniul constructiilor, putem aminti faptul ca deservim intregul ecosistem, incepand de la producatorii de materiale de constructii, continuand cu firmele de retail din domeniu, pana la constructorii de drumuri, de ansambluri rezidentiale si alte parti ale ecosistemului. Avem multi producatori de materiale de constructii pentru care am implementat digitalizarea componentei de livrare, de comenzi de transport si productie. Printre acestia, putem mentiona Cemacon sau grupul Brikston Leier. De asemenea, avem si numerosi constructori in portofoliu care folosesc solutiile Alfa Software: Diferit, Dimex, Mis Grup si altii. Putem prezenta, de asemenea, si companii de retail in domeniul materialelor de constructii: Multicom, Auto Alex sau grupul de firme Sazy.

- Ce solutii aveti pentru digitalizarea companiilor din domeniul constructiilor, sau alte solutii pentru organizarea activitatii, care pot fi folosite si de companiile cu activitati in constructii?
- Cele mai spectaculoase rezultate sunt prezente la companiile de constructii. Aici, spre deosebire de o fabrica traditionala, totul se intampla remote, in afara biroului, mai exact, pe santier. Acolo merg oamenii, materialele, utilajele si toata logistica necesara. De aceea, este nevoie de o evidenta din ce in ce mai stricta, generata de presiunea costurilor. Pentru cei care lucreaza in acest mod a fost gandita, in principal, solutia noastra, ASiS ERP - web nativ si mobile nativ. Toate datele pot fi introduse prin intermediul unui telefon mobil conectat la net, inclusiv rapoartele zilnice de activitate - ceea ce s-a efectuat, comparat cu resursele consumate. Si pontajul poate fi efectuat cu usurinta pe santier, deoarece aplicatia identifica persoanele prezente din ziua precedenta sau cele care au lucrat la un alt santier si le ataseaza orele realizate. In concluzie, o firma de constructii poate gestiona electronic atat introducerea cantitativa a realizarilor - pe articole de deviz semnificative, cat si consumul de materiale, manopera, transportul si utilajele. Totul poate fi gestionat si monitorizat in timp real, iar aplicatia noastra ajuta, la acest capitol, si cu notificari, daca se omite oricare aspect.

- Cu ce dificultati va confruntati in accesarea acestui domeniu?
- Inca exista o rezistenta la schimbare. Deocamdata, nu avem toate datele in timp real de la ANAF, cum ar fi avizele, si inca avem nevoie de mai multe masini si utilaje capabile sa comunice cu dispozitivele IoT. Cu cat avem mai multe date de calitate primite in timp real, de la sursa producerii lor, cu atat suntem si noi mai buni in livrarea rapoartelor si, implicit, in ajutorul dat managerilor pentru a lua decizii mai bune, bazate pe date.

- Care sunt cele mai noi pachete/ solutii/ sisteme/ versiuni si servicii lansate pe piata, pentru companii? Aveti in plan noi lansari in 2024-2025?
- Pentru unul dintre producatorii de materiale de constructii, avem un modul foarte interesant de Yard Management, ce a reusit sa scurteze extrem de mult timpii de livrare. Aici, exista o planificare a transportului cu o identificare unica de tip cod QR - soferii pot scana acest cod, isi fac check in-ul in curtea fabricii, se deschide automat o bariera si sunt trimisi la incarcare pe platformele destinate lor. Stivuitoristii identifica automat comanda care trebuie incarcata. Ulterior, incepe etapa de picking prin scanare, dupa care, la plecare, sunt citite datele cu ajutorul camerelor de luat vederi de tip LPR (License Plate Recognicition). Avem, astfel, date de la check-in, bariera intrare, incarcare, iesire din platforma si bariera iesire, printre altele. Am reusit sa simplificam cu mult viata soferilor si a incarcatorilor si, in plus, datorita acestor optimizari, s-au redus semnificativ timpii de livrare.

- Cu ce dificultati va confruntati in activitatea curenta? Ati observat o scadere a initiativelor si proiectelor de digitalizare a companiilor, in contextul inflationist actual?
- Nu am identificat o scadere a initiativelor de digitalizare. Evolutia ascendenta in acest domeniu continua, iar digitalizarea avanseaza in randul companiilor. Am observat, pe de alta parte, in mediul de afaceri, ca sunt extrem de asteptate fondurile prin PNRR, care ajuta la accelerarea ritmului de digitalizare.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMTotalEnergiesRAWLPLUGhiltiABONARE REVISTESISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
ERBASU CONSTRUCT
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE
VEGO
Acvatot 2019
DRS
leviatan
EDIT-Structural
viarom
SIGM
quadratum
ness project
Ubitech
BogArt
SSAB
Arduro
MAKITA
CDS
rigips
strabag nivel 1
concelex
theda mar
noark
AED
konsent

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<