ASSECO: Crestere de 21% a afacerilor din primele trei luni, la 67 milioane euro |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 05 Mai 2022 12:02 |
Grupul Asseco South Eastern Europe, sau ASEE, una dintre cele mai mari companii de IT din Europa de Sud Est, a anuntat rezultatele financiare din primul trimestru al anului 2022, care reflecta succesul strategiei de extindere a companiei. Mai mult de 10 banci din cele mai mari 15 din Europa de Sud-Est sunt deja clienti ai ASEE.
Primul trimestru al anului a fost marcat de cresteri semnificative in ceea ce priveste veniturile din vanzari pentru grupul polonez specializat in solutii IT&C, fiind inregistrata o crestere de 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut - cifra fiind de 67 de milioane de euro. Profitul operational al grupului a fost si el influentat de strategia expansionista: acesta s-a ridicat la 10,1 milioane de euro, marcand o crestere de 19% fata de acelasi interval de timp al anului precedent.
„Imbunatatirea continua a rezultatelor financiare ale Grupului ASEE in T1 2022 rezulta in principal dintr-o scara mai mare a operatiunilor in industria Platilor si a solutiilor dedicate. Scara mai mare a operatiunilor a rezultat partial din consolidarea catorva companii noi in cadrul ASEE Group. Incepand cu a doua jumatate a anului 2021, ASEE Group a consolidat rezultatele companiei de comert electronic ContentSpeed, ale companiilor BPM IT Sistemi si eVision, ale companiei de gateway de plata WSPay, precum si ale companiei de sisteme de plata cu cardul Smarttek, in timp ce din anul 2022 am consolidat BSTS, o companie care ofera solutii de telecomunicatii, trafic si Smart City”, a declarat Piotr JeleÅ„ski, presedintele Consiliului de Administratie al Asseco South Eastern Europe S.A.
Cea mai mare crestere a veniturilor din vanzari in primul trimestru din 2022 a fost generata de catre divizia de solutii de plata - 32,6 milioane de euro, reprezentand o majorare de 23% - si cea a solutiilor dedicate - 22,2 milioane de euro, cu 38% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta crestere rezulta partial din consolidarea rezultatelor companiilor cumparate in 2021, care activeaza in sectoarele managementului traficului si solutiilor BPM. Pe de alta parte, cresterea organica a fost generata de operatiunile din Serbia si Turcia, prin linia de afaceri a solutiilor proprietare si in Romania prin linia de afaceri a solutiilor provenind de la terti. Tendinta ascendenta se observa si in ceea ce priveste EBITDA, care s-a ridicat la 14,6 milioane de euro in T1 2022: in crestere cu 16% (2 milioane de euro) fata de primul trimestru al 2020.
|