AUTODESK: Convergenta reprezinta urmatoarea provocare a transformarii digitale |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Ovidiu Stefanescu 28 Oct 2021 06:08 |
![]() Etapa 0: „Transformarea digitala nu este o prioritate pentru noi si nici nu ne asteptam sa devina una pe termen scurt”.
Etapa 1: „Tocmai am inceput sa construim un model pentru transformarea digitala”.
Etapa 2: „Incepem sa intelegem solicitarile clientilor, imbunatatim abilitatile digitale, cartografiem procesele si intrevedem demararea procesului de transformare.”
Etapa 3: „Am inceput sa ne digitalizam operatiunile la scara, dar modernizarea platformelor si proceselor are loc la nivel departamental”.
Etapa 4: „Am digitizat operatiunile si acum ne concentram pe integrarea lor, astfel incat datele sa poata fi utilizate strategic la nivelul intregii organizatii”.
Etapa 5: „Am pus o baza digitala puternica si acum ne concentram pe valorificarea datelor si a inteligentei artificiale pentru a optimiza procesele, produsele, serviciile si experientele clientilor.”
Peste 59% dintre companiile cu cea mai mare maturitate digitala (aflate in etapa a 5-a) au declarat ca procesul de convergenta a fost unul extrem de critic. Pe masura ce nivelurile de maturitate scad, la fel se atenueaza si perceptia convergentei ca tendinta perturbatoare. Acest lucru poate fi explicat prin aceea ca firmele care sunt mai putin mature din punct de vedere digital sunt concentrate pe recuperarea timpului pierdut incercand sa implementeze practici si inovatii care sunt reperele transformarii digitale. Aceasta nu inseamna insa ca societatile respective ar trebui sa astepte pana cand ajung la etapele ulterioare de maturitate digitala pentru a se gandi si a se pregati pentru convergenta. De fapt, pentru a ajunge la etapa a 5-a si pentru a culege roadele convergentei, fundatia trebuie construita cat mai devreme posibil. Pentru informatii suplimentare, click aici
|