ContentSpeed: 16% dintre firme investesc deja in initiative de pregatire a revenirii |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 14 Oct 2020 10:04 |
Conform mai multor surse, in perioada de izolare din primavara lui 2020, comertul electronic la nivel global a fost accelerat cu aproximativ 4-6 ani. Cu siguranta, Romania a urmat acelasi trend. Adoptarea tehnologiei si digitalizarea proceselor operationale erau mai mult la nivelul de deziderat si planuri pe termen lung decat o nevoie stringenta pentru multe dintre afacerile locale pana in momentul instalarii pandemiei, fiind vorba si de rezistenta la schimbare.
Adoptarea digitalizarii ar trebui considerata o investitie, nu o cheltuiala. Experienta ContentSpeed castigata in urma colaborarii cu diferite firme de toate dimensiunile ne-a aratat ca investitia in reorganizarea interna necesara pentru utilizarea unei platforme de e-commerce B2C sau B2B poate fi recuperata in mai putin de un an.
Din fericire, sunt si antreprenori care au constientizat urgenta cu care trebuie inceput procesul de digitalizare. In prima instanta, a fost doar nevoia acuta de a avea un canal de vanzare online deoarece clientii erau doar acolo, iar compania a ramas fara celelalte canale de vanzare. Un caz clar este retailul traditional din mall-uri, aveau produse, aveau angajati, insa nu aveau nicio metoda de a continua.
Exista si domenii de activitate care au prosperat in aceasta perioada. Afacerile care au reusit sa se reinventeze si sa faca tranzitia la comertul online sau care aveau deja magazine online si au putut sa isi migreze afacerea in totalitate.
La ContentSpeed am lansat in aceasta perioada magazine online pentru cofetarii, bacanii, restaurante etc. Si am vazut cresteri spectaculoase si de aproximativ 1700% la farmacii online, si cresteri medii de peste 500% pentru magazinele generaliste cu produse de uz casnic, carti, birotica si papetarie, pet-shop-uri, produse pentru copii, dar si mic mobilier si tot ce mai e nevoie pentru a crea un birou acasa, cum ar fi: calculatoare, imprimante, tablete pentru scoala online a copiilor.
Companiile globale de succes mizeaza pe mediul digital. Afacerea ta este pregatita?
Un alt aspect de care ar trebui sa tina cont antreprenorii este trendul global al Retail Apocalyps. In 2019, inainte de orice pandemie, aproape 10.000 de locatii fizice ale brandurilor internationale ca Guess, Macys, GAP, Neiman Marcus si alte branduri de renume au fost inchise. Falimentele rasunatoare din ultimii ani: Toys’R’Us, Forever 21, Victoria’s Secret, Pizza Hut. Mall-urile din SUA sunt pustii. Iar toate acestea sunt semnele directiei in care se duce comertul traditional, si anume online-ul.
Potrivit celui mai nou studiu Accenture, cel mai mare risc este ca liderii de afaceri europeni sa ramana dependenti intr-o proportie considerabila de sprijinul guvernamental, sa fie defensivi si sa investeasca prea putin in inovatii radicale.
Majoritatea se axeaza pe o inovare progresiva, mai degraba decat pe una radicala. Mai mult de jumatate dintre respondentii europeni au declarat ca incetinesc investitiile in inovare si nu vor relansa nicio initiativa in urmatoarele sase luni, comparativ cu 33% dintre respondentii din America de Nord si 49% in Asia Pacific. Investesc insuficient in viitorul afacerii. In Europa, doar una din sapte companii (16%) investeste deja in initiative pentru pregatirea revenirii, comparativ cu una din patru (25%) in Asia Pacific si una din trei (34) % in America de Nord. Sunt mai putin inclinati catre colaborare pentru a se redresa.
„Liderii de afaceri din Europa trebuie sa inceapa sa se reinventeze acum pentru lumea post-COVID-19”, a spus Ollagnier. Raportul Accenture evidentiaza domenii critice pe care companiile europene trebuie sa se concentreze pentru a elimina decalajul de competitivitate fata de omologii lor nord-americani si asiatici. Cresterea ritmului si a sferei de aplicare a transformarii digitale: Companiile care au fost cele mai reziliente in timpul pandemiei au cele mai avansate capacitati digitale, ceea ce le-a permis rapid si la scara larga sa-si echipeze fortele de munca pentru lucrul de la distanta, sa isi adapteze lanturile de aprovizionare si sa tina cont de noile modalitati de cumparare.
Executivii europeni vad acum in mod clar necesitatea cresterii vitezei schimbarii digitale, deoarece aproape doua treimi (63%) au declarat ca firmele lor isi vor accelera transformarea digitala, inclusiv utilizarea cloud.
De asemenea, utilizarea tehnologiei pentru reinventarea sectorului industrial: pentru a construi rezilienta operationala pe termen lung, a reinventa modele de afaceri si a crea noi fluxuri de venituri, companiile trebuie sa utilizeze tehnologii digitale avansate.
Raportul „Bold Moves in Tough Times” a fost creat pe baza unui sondaj la care au participat aproximativ 500 de directori de companii din Europa, America de Nord si regiunea Asia-Pacific din 15 industrii. Studiul a fost realizat in luna mai 2020 si acopera companii cu venituri anuale care depasesc 500 milioane dolari. Industriile reprezentate includ: companii aeriene / travel / transporturi; auto; bancar; comunicatii / media / divertisment; produse chimice; bunuri de consum; energie; High Tech; bunuri si echipamente industriale; asigurari; farmaceutica / biotehnologie / stiintele vietii; servicii publice; retail; software / platforme si utilitati.
Solutia pentru ca firma ta sa fie competitiva pe perioada crizei? O transformare digitala ultra-rapida
In acest moment este vital sa intelegem comportamentul consumatorului care, cu siguranta, s-a schimbat pentru totdeauna. Aceasta nu inseamna ca nu vor fi clienti care vor merge in mall-uri, insa o vor face mult mai precaut si doar pentru cumparaturi de stricta necesitate. Cumparaturile, cel putin cele non-food, se muta in online. Multe persoane au facut in aceasta perioada, fortate de circumstante, prima comanda online. Odata descoperita comoditatea cumparaturilor la distanta, cu siguranta se va mentine si ulterior acest comportament. Prin urmare, recomandarea este ca toate afacerile ale caror produse se preteaza vanzarilor online sa faca acest pas cat mai repede.
Pe fondul incertitudinii economice si a scaderilor salariale din ultima perioada, romanii spun ca vor renunta la cumpararea anumitor categorii de produse, cum ar fi: mobila (61%), electronice si gadgeturi (47%), jocuri (33%), articole sportive (30%), carti (29%, in special in randul celor care locuiesc in mediul rural - 38%). Insa, nu se prevad scaderi semnificative in achizitia de bauturi racoritoare si spirtoase, dulciuri, cafea, cosmetice si produse de ingrijire personala si a celor pentru curatenie si igiena.
Mai mult decat atat, e-commerce-ul la nivel global este influentat de varsta, nivelul de educatie si situatia financiara. Tinerii reprezinta cel mai mare procent dintre shoperii online (78% avand 16-24 ani), 85% au studii superioare (cu 35% mai mult decat cei cu studii medii).
Iar viitorul este al milenialilor si al generatiei Z, ei sunt cei care vor avea veniturile necesare in urmatorii ani. Antreprenorii ar trebui sa inceapa sa se pregateasca pentru acest nou tip de consumator digital, care fuge de contactul direct catre interactiunile online unde este mereu conectat.
Prin urmare, daca analizam toate cifrele si trendurile anterior mentionate se poate intrevedea directia in care ar trebui sa pivoteze afacerile. Este foarte important ca fiecare persoana sa isi faca treaba foarte bine si sa inteleaga ca activam in aceeasi economie nationala. Bunastarea sau supravietuirea unei afaceri contribuie la revenirea economica.
|