DigiSinergy: Termenul mediu de plata a facturilor creste spre 150 de zile in Romania |
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 03 Nov 2022 13:06 |
Termenul mediu de plata a facturilor, practicat de companiile din Romania, a crescut, in ultimii 3 ani, de la 90 de zile, spre aproape 150 de zile, potrivit DigiSinergy, companie tech care dezvolta solutia CashOn, aplicatie de management a platilor si a cashflow-ului. Mai mult, aproximativ 30% dintre facturi nu sunt platite la timp din cauza neatentiei, cele doua aspecte contribuind major la functionarea greoaie a business-urilor, la acumularea de penalitati si la un risc tot mai mare de incapacitate de plata.
„Ca in orice perioada de criza, atentia managerilor creste pentru a putea naviga in ape mai tulburi. Criza sanitara, urmata de criza energetica, suprapusa razboiului din Ucraina, aduc provocari majore in business: criza de personal, motivarea si retentia angajatilor, schimbarile legislative, dinamica ecosistemului de business, astfel incat, desi managerii sunt constienti ca trebuie sa gestioneze corect cashflow-ul, nu mai au energia sa o faca”, spune Natalia Lepadatu, cofondator DigiSinergy, mentionand ca, in acest context, tocmai acest indicator – cashflow-ul – ar trebui sa fie cat mai urmarit si automatizat pentru a evita erorile si a reduce riscurile.
Cashflow-ul, sau sumele de bani nete de care dispun companiile, rezultate din diferenta dintre incasarile si platile curente ale unei intreprinderi, este gestionat, in cele mai multe companii din Romania, de o singura persoana responsabila sa receptioneze facturile, sa aprobe platile, sa inregistreze OP-urile in banca si, ulterior, sa execute ordinele de plata. Iar decizia de a plati un OP este facuta intuitiv, emotional, de multe ori, ignorandu-se parametri cum sunt platile viitoare si importanta lor.
Cu ajutorul unei solutii de management al platilor, managerii companiilor pot vedea mult mai usor ce plati ulterioare sunt mai importante, isi pot stabili exact prioritatea platilor in functie de obiectivele de business, stabilite din timp si isi pot muta astfel atentia catre segmentul de previziuni si planuri, care aduc plus valoare in companie, negociind mai usor cu clientii sau luand decizii in deplina cunostinta de cauza.
DigiSinergy a dezvoltat solutia CashOn, in sprijinul managerilor companiilor de a-si gestiona mai bine platile si cashflow-ul. Initial, parte a InvOn, solutie de tip Robotic Process Automation care foloseste inteligenta artificiala pentru procesarea automata a facturilor, CashOn a evoluat intr-un produs de sine statator, cu ajutorul caruia managerii pot avea a o vizibilitate completa asupra banilor din companie pe perioade lungi de timp. Pot efectua plati in mod rapid, securizat si pot automatiza diverse plati in functie de criteriile pe care si le doresc.
Totodata, CashOn poate stabili si care sunt cele mai avantajoase variante de plata, astfel incat sunt reduse semnificativ comisioanele bancare.
„O firma medie, de pana in 50 de angajati, poate ajunge sa achite comisioane bancare intre 300 si 900 de lei pe luna. Aceste comisioane pot fi optimizate in proportie de 60%, gestionand regulile bancilor referitoare la comisioane”, mai spune Natalia Lepadatu.
Solutia CashOn este imbunatatita permanent. Pentru perioada urmatoare, DigiSinergy va gestiona resursele pentru crearea unei solutii care sa previzioneze si sa notifice responsabilii din companii in cazul in care cashflow-ul este negativ in anumite perioade, bazandu-se pe corectitudinea informatiilor introduse (fara facturi omise, gresite etc.), dar si pe recurenta si periodicitatea platilor lunare, sezoniere etc.
CashOn foloseste tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum si algoritmi proprietari, rezultand astfel o solutie ultramoderna de automatizare si management al platilor si cashflow-ului ce poate fi personalizata rapid si la costuri reduse, avand, astfel, un avantaj major fata de alte aplicatii.
|