Agenda Constructiilor
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - MEDIALINE: Continuitatea operationala, concept ce elimina grija pierderii datelor
MEDIALINE: Continuitatea operationala, concept ce elimina grija pierderii datelor
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 03 Iul 2020 11:26
"Incendiu la cladirea de birouri Charles de Gaulle Plaza din Bucuresti. Cel putin trei etaje au fost afectate"… O situatie grava, care genereaza instabilitate financiara sau poate duce la faliment. Insa, majoritatea incidentelor care influenteaza negativ elementele de continuitate operationala a unei companii nu apar in mass-media, pentru ca nu afecteaza pereti si birouri, ci echipamente IT si date. In ultimii doi ani, mai bine de jumatate dintre companii au raportat intreruperi accidentale ale activitatii, care in 81% dintre cazuri au durat mai mult de o zi, arata un sondaj realizat cu ocazia World BackUp Day si citat de Medialine.
In acest context apare tot mai des conceptul de Continuitate Operationala (Business Continuity), un set de masuri care sa ajute companiile in depasirea oricarei intreruperi accidentale a afacerii si evitarea/ limitarea pierderilor. Un plan de continuitate operationala acopera complet activitatea unei companii (sedii, utilaje, birouri, echipamente IT) insa datele sunt resursele cele mai frecvent afectate si au nevoie de cel mai bun nivel de protectie. Conform raportului din 2019 (Global State of Cybersecurity in Small and Medium-Sized Businesses, 96% dintre companii au inregistrat pierderi de date in ultimii trei ani. Printre cauze: echipamente IT defecte (45%), probleme in alimentarea cu energie (35%), erori software (34%), date corupte (24%), brese de securitate (23%), erori ale angajatilor (20%). Procentul mare de companii pagubite arata ca dezastrele se intampla pe scara larga, important este ca pierderea sa fie cat mai mica si usor de recuperat.
"Atentia acordata protectiei datelor nu este niciodata prea multa, mai ales intr-o societate digitala in care informatia a devenit cea mai importanta resursa. Retete de productie, informatii despre clienti, procese interne, contractele cu partenerii, proceduri si norme de lucru, situatii financiare etc. toate sunt stocate in format digital. Daca aceste informatii sunt pierdute, ar fi ca si cand compania ar porni in afaceri de la zero. Astazi, cand toata lumea este obisnuita sa lucreze de la distanta, un incendiu la birou ar putea trece neobservat daca sistemele IT raman functionale. Prin urmare, backup-ul datelor este un element extrem de important in orice plan de continuitate operationala", arata rerpezentantii Medialine.
 
Pentru ce date facem back-up
Operatiunile de back-up in mediul de business au un nivel de complexitate corelat cu dimensiunea si structura organizatiei. Datele care trebuie protejate se gasesc atat la nivelul aplicatiilor de business (ERP, CRM, Document Management), cat si la cel al utilizatorilor (echipamente individuale).
"Prin urmare, abordam separat cele doua directii si oferim atat solutii de tip Server BackUp cat si Endpoint BackUp. Ambele au la baza tehnologii de tip enterprise de la furnizori globali precum (Dell EMC, Veeam Technology, etc.), precum si servicii oferite de echipa Medialine. Solutiile oferite acopera atat infrastructura virtuala, cat si cea fizica, permit efectuarea unui backup consistent si constant, foarte rapid si fara intreruperea operatiunilor zilnice", mai spun specialistii.
Acestia recomanda companiilor sa se asigure ca backup-ul zilnic (recomandarea Medialine este cel putin un backup incremental pe zi, intr-o locatie off site/ cloud) acopera intreaga activitate: baze de date relationale, servere de fisiere, conturi de email, statii locale, telefoane etc., indiferent de natura aplicatiilor si echipamentelor utilizate. Regula generala este ca un backup mai frecvent inseamna mai putine date pierdute in cazul unui accident, mai spun reprezentantii Medialine.
 
Recuperarea si restaurarea datelor
Salvarea datelor este doar un element in planul de continuitate operationala. Existenta unei copii nu inseamna automat repunerea in functiune a sistemelor IT. Este nevoie ca datele din back-up sa fie restaurate la nivelul aplicatiilor pentru a putea fi accesate de utilizatori. Recuperarea si restaurarea datelor este o etapa la fel de importanta si careia Medialine ii acorda al fel de multa atentie. Multe companii considera ca simpla existenta a unui back-up rezolva situatia, insa in numeroase cazuri, restartarea activitatii poate dura cateva zile.
"Este deja celebru in mass-media cazul unei companii publice a Kent County Council (din UK), care a fost victima unui atac ransomware. Hackerii au criptat toate datele si au blocat sistemul informatic. Din fericire, compania facea un backup regulat, din nefericire restaurarea datelor si repunerea sistemului IT in functiune a durat patru saptamani. Ce pierderi ati inregistra in doua saptamani de intrerupere a activitatii? In care sa nu aveti acces la stocurile de produse, sa nu puteti prelua comenzi, sa nu puteti factura etc. Prin urmare, viteza de restaurare a unui back-up este la fel de importanta, altfel veti descoperi ca efectele unei intreruperi accidentale pot fi paguboase chiar si cu existenta unor copii de siguranta. De aceea ne-am aliat cu cei mai importanti furnizori globali si oferim solutii foarte performante, ca, spre exemplu Dell EMC Data Domain si Quest DR Series. Astfel oferim clientilor posibilitatea implementarii unei solutii complete pentru protectia datelor, care sa implice: back-up, deduplicarea datelor (pentru a ocupa mai putin spatiu) si restaurare, ceea ce va permite sa deveniti operationali in cel mai scurt timp", mai arata specialistii de la Medialine.
***
Medialine este furnizor de solutii si servicii integrate IT&C, ce ofera intreprinderilor mici si mijlocii solutii personalizate. De peste 20 ani, clientii s-au bazat pe expertiza si know-how in domeniile IT&C Infrastructure, Managed & Cloud Services si Business Solutions. Astazi, Medialine deserveste sute de companii mijlocii si mari cu servicii IT Premium. Datorita orientarii la nivel national, clientii beneficiaza de o retea stransa de vanzari si resurse tehnice, care permite asistenta optima la locul de service.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
RAWLPLUGABONARE REVISTEhiltiALLBIM
ROCKWOOL 196
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 180 (Ianuarie-Februarie 2024)
 

Autentificare

romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
ERBASU CONSTRUCT
quadratum
Acvatot 2019
CDS
leviatan
ness project
noark
theda mar
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
viarom
rigips
MAKITA
FRONTALE
concelex

Parteneri

top 500
AHK 2022
HABITAT
FPSC_2019
ef-de-n
top 500
ROGBC 2016
econet
top 500
AICPS_30

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigeretamplarie aluminiu Termopan Salamander