Agenda Constructiilor
Joi, 04 Iunie 2020
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - Profitabilitatea firmelor de telecomunicatii, afectata de investitiile in retele 5G
Profitabilitatea firmelor de telecomunicatii, afectata de investitiile in retele 5G
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Stelian DINCA 05 Feb 2020 14:49
Cresterea companiilor de telecomunicatii din intreaga lume va fi afectata de capacitatea lor de a crea experiente fara probleme pentru clienti, potrivit studiului recent realizat de catre Mazars, Future of Telcos. Dar care sunt fortele necesare jucatorilor din piata pentru o rata cat mai mare a loialitatii clientilor? Cat de importanta este tehnologia 5G pentru viitorul companiilor de telecomunicatii? Si pe ce pot acestea conta pentru a obtine un avantaj competitiv?
Atunci cand discutam despre tehnologia mobila si marile sale succese, poate fi usor sa uitam cat am progresat si, mai exact, ce anume face acest lucru posibil in continuare. Aparent, aproape peste noapte am trecut in epoca 5G, fara sa recunoastem ce promite o astfel de tranzitie.
O linie spre viitor: modul in care tehnologia 5G ofera oportunitati pentru companiile de telecomunicatii
Spre deosebire de ceea ce sugereaza numele sau, 5G este mult mai mult decat o modificare incrementala fata de tehnologiile anterioare de retea. In timp ce 3G ne-a prezentat tehnologia mobila si 4G ne-a facut confortabila cu aplicatiile sale, 5G vine sa ne remodeleze viata in birou si in afara sa aproape in intregime.
De ce se intampla acest lucru? 5G permite transferurile de date cu viteza record, in timp ce latenta scade - timpul necesar pentru ca tehnologia sa fie stimulata si sa raspunda - la aproape zero. In consecinta, dispozitivele aflate deja in mainile noastre vor fi supraincarcate pentru a raspunde tuturor cerintelor noastre - ganditi-va la vehicule autonome si case inteligente.
Avand in vedere piata romaneasca, provocarile tehnologice vor avea o influenta semnificativa asupra modului in care operatorii locali isi vor continua dezvoltarea afacerilor. Introducerea retelei 5G va creste viteza de descarcare de la o medie de 89 de secunde/GB pentru tehnologia 4G si 25 de secunde/GB pentru tehnologia 4G+ la numai 8 secunde/GB pentru noua tehnologie 5G.
„Capacitatea de a face fata introducerii retelei 5G pe piata de date mobile din Romania va avea un impact semnificativ asupra retentiei clientilor, dar si a atragerii celor noi. Incepand cu jumatatea anului 2019, cei mai importanti operatori de pe piata romaneasca au introdus deja infrastructura necesara 5G. Pentru moment, Orange are cea mai extinsa retea care acopera orasele Bucuresti, Cluj-Napoca si Iasi cu infrastructura mobila 5G. Unul dintre principalele avantaje ale adoptarii tehnologiei 5G este reducerea semnificativa a costurilor care, la randul sau, ar putea duce la cresterea marjelor de profit.”, a declarat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance Services, Mazars Romania.
Companiile de telecomunicatii si viitorul finantelor
Tot mai multe industrii reactioneaza la oportunitatile generate de 5G in diferite moduri. In lumea finantelor, companiile se intrec sa opereze pe prima linie de inovare, in speranta de a castiga loialitatea clientilor prin servicii noi si imbunatatite.
In Marea Britanie, autoritatile de reglementare sunt deja puse in tema, iar bancile coopereaza cu fintech-uri pentru a favoriza si introduce inovatia pe piata. Este interesant faptul ca aceste companii de telecomunicatii pot avea chiar un avantaj fata de fintech-uri, atunci cand vine vorba de oferirea de servicii financiare care prezinta risc.
In Romania, principalii operatori de telecomunicatii se confrunta cu cresterea costurilor de reglementare sub forma unor taxe parafiscale crescute. De exemplu, unele modificari legislative au crescut taxa de monitorizare platibila catre autoritatea de reglementare a pietei de telecomunicatii la un nivel maximum de 3% din cifra de afaceri realizata de companiile din industrie (ulterior, a scazut cu 2% in 2019). „Acest lucru ar fi avut un impact urias asupra profitabilitatii acestor companii, deoarece majoritatea trebuie sa faca fata reducerii marjelor nete mici (de exemplu: 4% marja de profit in 2018, comparativ cu 6% in 2017 si 8% in 2016 pentru unele dintre ele). Unele dintre explicatiile pentru aceasta scadere includ competitia semnificativa de pe piata, care a dus, de-a lungul timpului, la scaderea taxelor percepute si la cresterea costului fortei de munca in Romania.”, a declarat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance Services, Mazars Romania.
Concurenta companiilor de telecomunicatii pe piata romaneasca este inca foarte puternica si tot mai exista suficient spatiu pentru a creste activitatea unui operator de telecomunicatii. De exemplu, conform ANCOM (Autoritatea Nationala de Administrare si Reglementare in Comunicatii), rata de penetrare a internetului in Romania a fost de doar 60% la nivel de tara in 2018, cu discrepante semnificative intre mediul urban si cel rural (72% vs. 44%). „Principala provocare aici este aceea de a creste cota de piata prin cresterea organica, fara a mai avea un impact negativ asupra marjei de venit net, avand in vedere ca agentii economici fara acces la Internet sunt localizati in cea mai mare parte in zone rurale sau mai sarace, cu infrastructura proasta, care ar putea necesita investitii semnificative cu o sansa mai redusa de recuperare.”, a declarat Ella Chilea, Partener, Audit & Assurance Services, Mazars Romania.
Pe fondul ritmului rapid de dezvoltare tehnologica si a pietei aglomerate cand vine vorba de finantare si experienta clientilor, este important sa reflectam asupra avantajelor care exista deja in sfera companiilor de telecomunicatii. In raportul Future of Telcos, Mazars a conturat urmatoarele patru:
1. Identificarea directa a clientului - Numarul de telefon este un avantaj excelent in acest scop, unic, scurt si care poate fi memorat, dar trebuie sa luam in considerare si dispozitiile legale ale GDPR.
2. Recomandari inteligente - Pe masura ce 5G intalneste IoT, big data si AI, exista mai multe oportunitati de a oferi sfaturi relevante si in timp real clientilor. Un smartphone ar putea sa-i aminteasca clientului ca are un cupon pentru urmatoarea achizitie sau un algoritm ar putea sa-i sugereze sa economiseasca bani atunci cand situatia financiara ii permite acest lucru.
3. Tranzactii invizibile - o experienta de cumparaturi in care tehnologia dedicata procesului de vanzare recunoaste si poate accesa datele necesare, insemnand ca o persoana nu va mai avea nevoie de portofel. Unii retaileri testeaza deja o astfel de tehnologie.
4. Recompensa si loialitate - Nimeni nu vrea sa gestioneze zeci de carduri de fidelitate in portofelul lor fizic, dar clientii care au o relatie de lunga durata vor dori sa fie tratati diferit fata de cei veniti pentru prima data. Digitalizarea programelor de loializare va conduce la recompense si va creste fidelitatea brandului.
 
ACADCOVID-19C4E FORUMALLBIMTeraSteel
ROCKWOOL 196
A aparut editia
MAI 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere