Agenda Constructiilor
Vineri, 27 Decembrie 2024
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - SuperTeach: Lipsa echipamentelor IT si interactiunea slaba cu elevii, mari provocari
SuperTeach: Lipsa echipamentelor IT si interactiunea slaba cu elevii, mari provocari
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Elena Icleanu 16 Dec 2020 12:05
SuperTeach, proiect cu o comunitate de peste 25.000 de profesori, a realizat in luna noiembrie un sondaj de opinie pentru a afla ce parere au cadrele didactice despre inchiderea institutiilor de invatamant, respectiv despre posibilitatea redeschiderii scolilor. Educatia este unul dintre cele mai afectate domenii de actuala situatie, iar repercursiunile pe termen lung asupra societatii in general sunt printre cele mai serioase si greu de gestionat, sunt de parere expertii din educatie. In acest context, 66% din dascalii implicati in chestionarul SuperTeach au spus ca sustin redeschiderea scolilor, mai mult de 50% dintre ei isi doresc sa desfasoare cursuri offline, iar 21% dintre dascali sunt de parere ca, la ora actuala, sistemul hibrid ar functiona mai bine decat scenariul rosu, in contextul pandemic.
La intrebarile organizatiei SuperTeach au raspuns 1.542 de cadre didactice din toate judetele tarii, 96% dintre acestea predand in scoli de stat, din mediul urban - 76%. Chestionarul online a fost aplicat profesorilor din comunitatea SuperTeach, in perioada 9-12 noiembrie a.c., si a avut ca obiectiv evidentierea perceptiei acestora asupra scolii online, in special identificarea celor mai mari provocari cu care profesorii se confrunta in scenariul rosu de scoala.
"Ne bucuram ca profesorii sustin deschiderea scolilor in ciuda riscurilor implicate si a greutatilor de a face ore in conditiile actuale. Prin acest lucru, nu putem sa vedem decat premisa schimbarii de mentalitate si faptul ca profesorii se conecteaza cu nevoile copiilor si ale parintilor. Ii felicit pe profesori ca inteleg si sunt empatici la nevoile copiilor si ca sunt aproape de incercarile prin care trec parintii – pe langa faptul ca le este greu sa faca scoala cu cei mici de acasa, parintii inteleg care este impactul pe termen lung al acestei situatii. Iata ca profesorii fac corp comun cu parintii pentru dezvoltarea copiilor si a viitorului tarii", spune Cristina Gheorghe, co-fondator SuperTeach.
Organizatia incurajeaza ministerul si institutiile responsabile sa ia o decizie cat mai rapida de redeschidere a scolilor sau sa delege acesta decizie autoritatilor si comunitatilor locale. "Descentralizarea deciziei ar putea avea un efect miraculos privind coagularea comunitatilor in jurul scolilor", precizeaza Cristina Gheorghe.
 
Cele mai mari provocari in scenariul rosu
De altfel, profesorii din mediul rural prefera sistemul hibrid in detrimentul celui online, avand in vedere lipsa mijloacele si echipamentelor IT necesare, pentru ca elevii din aceste zone ale tarii sa participe la lectiile online: "Sunt foarte multi copii din mediul rural, care fie nu au aparatura tehnica necesara, fie nu au conexiune la internet sau nu beneficiaza de niciuna dintre cele doua. Mai mult, noi predam de acasa, cu resursele proprii (curent electric, internet, caldura, aparatura IT), deoarece la scoala ni se asigura logistica tehnica pentru a preda online, dar nu si caldura", a declarat unul dintre profesorii participanti la conferinta SuperTeach din luna noiembrie.
Intrebati care este cea mai grea parte din procesul predarii online, aproape toti profesorii au marturisit ca testarea si evaluarea copiilor, lipsa echipamentului tehnic necesar desfasurarii claselor, interactiunea slaba cu elevii in timpul orelor online, dar si lipsa interesului elevilor se numara printre cele mai mari dificultati cu care se confrunta, in prezent, in scenariul rosu.
 
Profesorii cer sustinere din partea scolilor si autoritatilor
De asemenea, pentru a face fata provocarilor aduse de contextul pandemic, profesorii cer sustinere din partea scolilor, dar si autoritatilor din Romania. Peste 40% dintre dascali spun ca-si doresc sa beneficieze de echipament tehnic, 36% ar avea nevoie de traininguri pentru imbunatatirea competentelor digitale, iar 15% simt nevoia de sustinere emotionala. Totodata, potrivit aceluiasi chestionar SuperTeach, 93% dintre respondenti sunt de acord ca tehnologia ar trebui inclusa in procesul de predare si in viitor, in afara contextului pandemic.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergiesALLBIMhiltiRAWLPLUGABONARE REVISTESISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
EURO BUILD
quadratum
Arduro
Ubitech
VEGO
theda mar
noark
Acvatot 2019
rigips
leviatan
AED
CDS
BogArt
EDIT-Structural
konsent
strabag nivel 1
SSAB
concelex
GEWISS
CONCEPT STRUCTURE
DRS
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT
SIGM
ELECTROGRUP

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<