MEGAPROFIL: Crestere cu 56% a exporturilor de panouri termoizolante |
Hale & Structuri metalice Publicat de Elena Icleanu 27 Sep 2012 08:15 |
Furnizorul de profile, sisteme pentru hale metalice si panouri termoizolante Megaprofil, reprezentand subsidiara grupului belgian Joris Ide, a inregistrat in primele sase luni din 2012 o cifra de afaceri de 12 milioane de euro, in crestere cu cateva procente fata de nivelul perioadei corespunzatoare din 2011. Pentru intregul an, conducerea companiei estimeaza o evolutie de 16% a vanzarilor, pana la 32 milioane de euro si un nivel optim al profitabilitatii. Potrivit datelor firmei, majorarea s-a datorat in special dinamicii exporturilor, in timp ce pe piata interna s-a urmarit mentinerea profitabilitatii si asigurarea unui flux continuu al lichiditatilor.
Adrian Porfir, manager pentru Europa de Sud-Est al Joris Ide Group si director general al Megaprofil Romania: "Motorul de dezvoltare pentru firma noastra a fost reprezentat de exporturi, acestea consemnand o crestere de 56%, datorita livrarilor externe de panouri termoizolante, in special a celor pe baza de poliuretan. La nivel intern am inregistrat o majorare importanta in regiunea Bucuresti-Ilfov, zona in care nu eram suficient de bine reprezentati. Am observat, de asemenea, o revenire a cererii pentru produsele utilizate in domeniul rezidential. In ceea ce priveste piata de panouri termoizolante, in 2012 am observat o continuare a scaderii importurilor, pe fondul existentei unor capacitati de productie excedentare. Cu toate astea, apar tot mai frecvent informatii despre intentia unor companii de pe piata de a investi in deschiderea de noi fabrici, ceea ce nu este de inteles. Nu acelasi lucru poate fi spus despre exportul de panouri termoizolante, evolutiile fiind semnificative pentru furnizorii din Romania. Exporturile nu vor creste, insa, la nesfarsit, dat fiind faptul ca piedicile de accesare a acestei piete sunt relativ reduse. La nivel tehnic, observam o tendinta de inlocuire a solutiilor bazate pe casete metalice cu panouri termoizolante, iar calitativ, remarcam un trend de majorare a cererii pentru produse superioare, in detrimentul solutiilor economice. De asemenea, trebuie mentionata accentuarea interesului clientilor pentru sistemele pe baza de vata minerala, in locul celor cu polistiren. Din pacate insa, aceste tendinte nu sunt suficiente pentru revigorarea pietei de panouri din Romania. Lipsesc investitorii, iar rezultatul este vizibil prin numarul redus de proiecte. In ansamblu, sectorul de panouri termoizolante s-a situat, anul trecut, la 5,5 milioane de metri patrati, prognoza pentru 2012 nefiind prea optimista, atat din cauza adancirii crizei datoriilor suverane ale unor state din Europa de Vest, cat si ca urmare a problemelor interne de natura politica aparute in vara, care au blocat practic piata proiectelor industriale. Din punct de vedere valoric, estimam ca sectorul se va situa, in acest an, la aproximativ 80 milioane de euro. Mai mult, in perioada urmatoare ne asteptam la cresteri semnificative ale preturilor materiilor prime pentru panouri, din cauza potentialei introduceri a taxei pentru tabla din China, precum si a presiunilor exercitate de producatorii de materiale chimice utilizate la fabricarea panourilor. La inceputul anului, Romania a iesit din criza dupa ce s-au luat o serie de masuri corective de amploare, care au redus deficitele si au crescut increderea investitorilor in capacitatea tarii noastre de a se mobiliza pe o directie economica foarte corecta. Din pacate, urmatorii doi ani reprezinta necunoscute absolute, dat fiind faptul ca urmeaza o perioada electorala, iar evenimentele din aceasta vara au aratat cat de mult si de repede se poate deteriora mediul economic atunci cand deciziile politice sunt gresite. In orice caz, ne vom mentine obiectivele, vizand generarea unei cresteri profitabile atat organice, cat si printr-o eventuala achizitie, daca vom identifica un proiect interesant in tara sau in regiunea de sud-est a Europei".
|