INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
AUTOTEHNOROM SRL |
Adresa: Str. Rulmentului nr. 62, Scheia, Judet Suceava |
Telefon: 0330/803.716 |
Mobil: 0740-184.220 |
E-mail: office@autotehnorom.ro |
Web site: www.autotehnorom.ro |
Domenii: Antreprenori si firme de constructii |
Descriere activitate
Lucrari de constructii a drumurilor si autostrazilor |
Prezentare companie/institutie
AUTOTEHNOROM: Contracte de peste 200 milioane euro, in ultimii 10 ani
Vasile-Ion Ripan (53 de ani)
Functia/Firma: administrator, Autotehnorom;
Experienta profesionala: 15 ani in domeniul constructiilor.
Compania Autotehnorom, cu sediul central in Suceava, a incheiat anul 2023 cu o cifra de afaceri neta de peste 200 de milioane de lei, avand mai mult de 500 de angajati. Pentru 2024, Vasile-Ion Ripan, administratorul societatii, estimeaza o crestere de minimum 25% a businessului, in special datorita mobilizarii in executia lucrarilor din cadrul contractelor aferente celor doua loturi ale Axei Rutiere Strategice 1: Iasi - Suceava, precum si a celor din cadrul drumului expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) si DN1 (Zona Tureni).
Fondata in anul 2005, Autotehnorom este, dupa aproape 20 de ani de activitate, o prezenta proeminenta in sectorul constructiilor de drumuri si autostrazi, societatea fiind recunoscuta pentru executia de proiecte complexe. Firma face parte din grupul Operational, alaturi de Operational Autoleasing, Operational Finop Leasing IFN si Operational Autoservice, asigurand o combinatie eficienta de resurse ample si flexibilitate unei firme locale. - La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce ne puteti spune despre acestea?
- Suntem intr-o perioada foarte aglomerata si avem in desfasurare un proiect important pentru zona Moldovei - si anume "Regiunea Nord-Est - Axa Rutiera Strategica 1: Iasi - Suceava", format din doua loturi. Atat Lotul 1: DJ 208 limita judet Iasi - Budeni - Dolhasca si DJ 208A Suceava - Ipotesti - Bosanci - Udesti - Liteni - Dolhasca (46,2 km), cat si Lotul 2: DJ 209C Suceava - Frumoasa - Liteni si DJ 209D Liteni - Stroiesti - Costana - Darmanesti (29,54 km) se afla intr-o etapa finala de executie, stadiul fizic fiind de 90%. In cadrul ambelor loturi, se executa in prezent lucrari de asternere a celor doua straturi de mixtura asfaltica, lucrari cu o incidenta mare in totalul valorii contractelor. De asemenea, se vor executa lucrari la poduri, podete, sistem de iluminat, parapete metalice, semnalizare rutiera etc. Echipa noastra specializata si parteneriatele solide ne faciliteaza realizarea obiectivelor, cu un accent deosebit pe calitate si punctualitate, astfel incat apreciem ca vom finaliza acest proiect pana la sfarsitul acestei veri. De asemenea, ne concentram eforturile inclusiv asupra sectorul de drum expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 (Zona Turda) si DN1 (Zona Tureni), in calitate de asociat. In perioada urmatoare, se va intensifica ritmul lucrarilor pe acest santier. Portofoliul nostru cuprinde si o serie de lucrari de o anvergura mai mica, ce constau in servicii de intretinere curenta vara/iarna pe drumuri nationale judetene si locale. Cumulat, valoarea proiectelor importante derulate de companie in perioada 2015 pana in prezent se ridica la peste 900 de milioane de lei. Acest fapt se reflecta si in cifrele de afaceri realizate in perioada 2015-2023, care au cumulat un total de peste un miliard de lei (200 de milioane de euro).
- Cum a evoluat activitatea companiei in prima jumatate a acestui an si ce estimari aveti pentru urmatoarele 6 luni si in perspectiva (2025-2030)?
- Dupa cum am precizat, tranzitam o perioada destul de aglomerata din toate punctele de vedere, suntem cu "motoarele turate la maximum" am putea spune, o evolutie ce reflecta un inceput solid de an si indica o continuitate in ritm ascendent al activitatii economice a companiei. Fiind an electoral, se resimte o presiune dinspre aceasta zona, insa acest aspect ne motiveaza si mai mult in livrarea de produse si servicii, care nu doar indeplinesc, ci depasesc standardele, intrucat urmarim ca acestea sa fie realizate responsabil si sustenabil. Pe termen scurt, vom finaliza cele doua loturi din cadrul proiectului Axa Rutiera Strategica 1: Iasi - Suceava, insumand patru drumuri judetene in lungime de circa 76 km, iar la inceputul lui 2025 - drumul expres A3-DN1, impreuna cu ceilalti parteneri din cadrul asocierii, un proiect vital pentru judetul Cluj si regiunea Transilvaniei.
La momentul actual, compania noastra in calitate fie de lider, fie de asociat, a participat la proceduri de licitatii pentru proiecte importante (de exemplu, variantele de ocolire din Botosani si Timisoara). Procedurile se afla in derulare, termenele de adjudecare/atribuire fiind in luna august 2024. Urmarim cu interes anuntatele proiecte majore de infrastructura din regiunea noastra geografica (cum ar fi autostrada A7 Pascani - Suceava si Suceava - Siret, varianta de ocolire Gura Humorului, drumul expres Suceava - Botosani), precum si unele proiecte locale (modernizari de drumuri nationale si judetene). - Cum vedeti evolutia investitiilor publice in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta infrastructura Romaniei pe termen scurt si mediu?
- Daca privim de la un nivel micro, apreciem faptul ca in ultimul an s-au inregistrat unele depasiri ale costurilor initial bugetate pe contracte, din cauza cresterii preturilor materialelor de constructii, ale costurilor cu forta de munca, dobanzi bancare etc. Sunt provocari ce pot destabiliza activitatea companiei, insa mereu trebuie sa identificam noi oportunitati si sa transformam in avantaje ceea ce aparent poate parea un obstacol. Ca solutii in vederea depasirii acestor impedimente, precum si in fluidizarea procesului de absorbtie a fondurilor europene punctam urmatoarele: imbunatatirea cadrului legal, reducerea birocratiei in interactiunea dintre mediul de afaceri si administratia publica, o conduita fiscala previzibila si usor de aplicat, mentinerea unui mediu concurential, precum si sanctionarea ferma si fara exceptii a practicilor incorecte in vederea pastrarii unor conditii echitabile pentru toate companiile pe domenii specifice de activitate. Ceea ce se evidentiaza, la nivel national, din prisma santierelor deja existente, precum si a licitatiilor lansate, putem afirma cu certitudine ca plaja constructiilor de drumuri si autostrazi este si va fi una din ce in ce mai ofertanta, in primul rand din prisma "necesitatii" acestora. Ne dorim ca lucrarile sa evolueze cel putin la fel de alert si dupa incheierea perioadei electorale, intrucat infrastructura rutiera are efecte favorabile in lant pentru evolutia economica atat la nivel regional, cat si national.
- Ce obiective aveti pentru perioada urmatoare, la nivel de companie?
- Obiectivul nostru este sa fim un furnizor international de servicii complete de constructii de drumuri si autostrazi prin mentinerea standardelor inalte de calitate si precizie in toate aspectele activitatii noastre. Intrucat reputatia noastra se bazeaza pe integritate, siguranta in munca si gestionarea proiectelor complexe, ne dorim sa pastram aceste atribute si sa le exploatam in toate lucrarile noastre viitoare. In ansamblu, anii imediat urmatori vor aduce perspective promitatoare pentru sectorul constructiilor de drumuri si autostrazi cel putin la nivel national. In tandem cu noile proiecte vizate suntem intr-un proces continuu de modernizare a echipamentelor tehnologice si a parcului de masini si utilaje. In acest sens, doar in primul trimestru al anului 2024 am facut investitii ce depasesc 6 milioane de lei. Desigur ca viitorul in domeniul constructiilor - si nu numai - il reprezinta inteligenta artificiala, sustinuta de digitalizare, bineinteles, considerente care ne motiveaza in acumularea de noi cunostinte in domeniu prin participarea la conferinte, simpozioane si cursuri de pregatire de specialisti in domeniu. Ne dorim sa putem integra cat mai curand posibil beneficiile AI, precum reducerea costurilor prin calculul exact de necesar de materiale pentru realizarea lucrarilor, diminuarea timpului de executie printr-o mai buna planificare a utilajelor si a echipamentelor, respectiv optimizarea tuturor proceselor din companie pentru a ramane competitivi in viitor. Desigur, aceste investitii vor sprijini si dezvoltarea socio-economica si vor contribui la imbunatatirea vietii cetatenilor, a noastra, a tuturor.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie/Iulie 2024) |