Agenda Constructiilor
Sambata, 21 Decembrie 2024
PAGINA PERSONALIZATA


STEREOGIS PROIECT

STEREOGIS PROIECT

Adresa: Str. Siret nr. 61, Bucuresti, S1
Telefon: 0765-487.674
E-mail: office@stereogis.ro
Web site: www.stereogis.ro
Domenii: Topografie, cadastru, geodezie, masuratori BONA si scanare 3D
Descriere activitate
Cadastru, geodezie, topografie, fotogrametrie, GIS, cartografie, geotehnica, fundatii
Prezentare companie/institutie
Ionela Gheorghescu, director Stereogis: "Pentru anul 2024 ne-am asigurat continuitatea in contractele demarate la nivelul anului precedent si, totodata, am castigat prin licitatii noi contracte din ce in ce mai ample si cu provocari mai mari. Compania isi pastreaza trendul ascendent din punct de vedere al evolutiei profesionale si dezvoltarii de proiecte, accesand lucrari tot mai provocatoare. Nu ne place starea de confort profesional, considerand ca sunt multe de facut in tara noastra si, daca ne propunem, reusim sa realizam avand perseverenta, seriozitate si dedicare. Avand in vedere etapizarea unor proiecte pe noul program de finantare (2021-2027), preconizam ca lucrarile incadrate in aceasta categorie vor avea o evolutie conforma cu programul de executie, asadar va fi un ritm normal, cu absorbtie minimala pentru prima decada a programului de finantare. De exemplu, avem contracte semnate pentru supervizarea lucrarilor ce au ca data de finalizare 12 luni (asadar la sfarsitul anului 2024), pentru care antreprenorii nu simt o presiune care sa duca la cresterea ritmului si finalizarea inainte de termen, ba chiar sunt cazuri cand incearca demersuri pentru prelungirea contractelor. In calitate de supervizor, Stereogis Proiect utilizeaza eficient toate instrumentele contractului, astfel incat sa sprijine atat beneficiarii, cat si executia cel putin la termenii de timp si pretul din contract. Asadar, evolutia din 2024 este una lenta si, cel mai probabil, 2025 va fi la fel din punct de vedere al absorbtiei fondurilor europene. Incepand cu 2026 se va resimti, insa, o presiune pe nevoia de implementare si finalizare, odata cu incheierea programului de finantare. In ceea ce priveste depunerea de cereri de finantare pentru proiecte noi, estimam ca dupa anul 2026, poate chiar din 2027, vom simti presiunea necesitatii de finalizare a proiectelor, asadar spre sfarsitul programului de finantare. Aceeasi situatie am intalnit-o si pe POS-Mediu (2007-2013), similar si in Programul POIM (2014-2020). Putini sunt beneficiarii eligibili care gospodaresc si fac demersuri in elaborarea studiilor de fezabilitate si a aplicatiilor de finantare pentru a demara implementarea proiectelor in faza initiala a programului de finantare. In acest context, in 2023 activitatea Stereogis Proiect a inregistrat o evolutie semnificativa, consemnand progrese notabile in domeniile de expertiza atat pe partea de consultanta si supervizare a lucrarilor, cat si pe cea de geodezie. Prin comparatie cu anul precedent, am avut o evolutie semnificativa, reflectand angajamentul continuu pentru calitate si inovatie cu privire la serviciile oferite clientilor nostri. Pentru anii ce urmeaza suntem in plina ascensiune de a face vizibila prezenta noastra pe piata, in domeniile noastre de activitate. Cartea de vizita este consolidata de fiecare proiect implementat cu succes si de fiecare colaborare. La nivelul lui 2023, am depasit pragul de un milion de euro in ceea ce priveste cifra de afaceri. A fost un an foarte aglomerat, cu proiecte suprapuse pe care le-am finalizat odata cu incheierea programului de finantare 2014-2020. Proiectiile noastre pentru 2024 sunt de o crestere a cifrei de afaceri cu circa 20% comparativ cu anul 2023, sustinuta de un portofoliu de proiecte in crestere si totodata, de performanta in serviciile oferite. A meritat pe deplin sa vedem proiecte finalizate dupa 1-2 sau chiar 2 ani si jumatate de implementare si implicare. A fost cel putin provocator sa facem fata presiunilor de inchidere a finantarii in decembrie 2023 atat pentru beneficiari, cat si pentru antreprenori si supervizori. Am fost o echipa, fiecare cu responsabilitatea lui in cadrul fiecarui proiect. Este cheia succesului in tot ceea ce facem, sa conlucram cu factorii implicati, sa existe dialog pentru ca orice provocare sa-si gaseasca cea mai buna solutie si obiectivul sa fie atins. Asta am facut noi, asta face Stereogis Proiect! In primul trimestru al acestui an inregistram cifre similare celor din 2023, insa cu implicare in mai multe proiecte, anul avand o evolutie ceva mai lenta atat pe fondul deschiderii finantarilor cu intarziere la inceput de 2024, aspect care automat face ca antreprenorii sa opteze pentru un ritm similar (avand termene convenabile in contracte), cat si din prisma termenelor suficiente in contractele aflate in curs. Ca supervizor, avem o dependenta in evolutia companiei ce tine si de ritmul de implementare si de aceea sprijinim beneficiarii in implementarea contractelor. In domeniul de topografie - geodezie evolutia este, de asemenea, dependenta de factori externi, de zona administrativa a institutiilor de stat, de exemplu, astfel incat desi planificaseram o evolutie accelerata pe inceputul anului pe acest segment de servicii, aceasta nu avut trendul estimat, drept pentru care am identificat si alte contracte pentru a ne asigura de atingerea obiectivului stabilit".
(opinie aparuta in revista Agenda Constructiilor, editia Iunie/Iulie 2024)
 

 
STEREOGIS: Era tehnologiilor GIS - performante mari si procesari rapide
 
 
 
 
 
Ing. Ion Gheorghescu (37 de ani)
Functia/Firma: administrator, Stereogis Proiect;
Experienta profesionala: peste 10 ani in domeniul lucrarilor de cadastru, geodezie, topografie, fotogrammetrie, masuratori GIS, cartografie, geotehnica si fundatii.
 
Compania Stereogis Proiect, specializata in executia de lucrari de cadastru, geodezie, topografie, fotogrammetrie, masuratori GIS (Sisteme Informationale Geografice), cartografie, geotehnica si fundatii, a inregistrat o crestere de aproximativ 30% a cifrei de afaceri din anul 2022, comparativ cu anul precedent, pana la 2,8 milioane de lei, datorita proiectelor variate si complexe pe care le-a gestionat cu succes. In primele 3 luni ale anului 2023, compania a raportat dublare a rulajului fata de aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce indica o tendinta ascendenta promitatoare pentru intregul an in curs. Pentru 2023, ing. Ion Gheorghescu, administratorul companiei, estimeaza o crestere cu aproximativ 40-50% a cifrei de afaceri comparativ cu anul 2022, pana la 4 milioane de lei, sustinuta de un portofoliu de proiecte in crestere si de imbunatatirea continua a serviciilor.
Stereogis Proiect este o companie tanara, infiintata in anul 2017, din dorinta administratorilor de a duce mai departe cunostintele dobandite in peste 10 ani de experienta la cele mai mari firme din domeniu. Obiectivele societatii pentru perioada urmatoare includ completarea si extinderea serviciilor, in special in sectorul de consultanta si management de contracte, dar si in pregatirea de proiecte pentru finantare din fonduri europene nerambursabile.
 
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce tehnologii folositi?
- In prezent, compania noastra se bucura de o gama variata de proiecte, care includ lucrari de cadastru pentru persoane fizice, primarii si institutii ale statului, servicii de topografie in executia lucrarilor de infrastructura de transport, studii topografice pentru dezvoltarea proiectelor tehnice si constructii civile, infrastructura de transport si hidrotehnica. De asemenea, desfasuram proiecte de expropriere a imobilelor afectate de investitii de interes public si de supervizare a lucrarilor in santier.
Compania noastra are ca prioritate contractarea proiectelor care se incadreaza in nivelul expertizei noastre si care necesita resurse umane si tehnice adecvate pentru a asigura implementarea acestora cu un nivel inalt de calitate si respectarea termenelor. Suntem intotdeauna deschisi pentru noi provocari si suntem gata sa abordam fiecare proiect cu responsabilitate si dedicare.
Analizand beneficiarii cu care lucram, putem observa ca activitatea noastra a dus la stabilitate si durabilitate, ceea ce pentru noi reprezinta o dovada a activitatii responsabile. Suntem in permanenta deschisi la noi oportunitati de colaborare, iar fiecare proiect reprezinta o noua provocare pentru noi, pe care o abordam cu profesionalism si pasiune.
- Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite pe termen scurt, mediu si lung?
- Pe termen scurt si mediu, ne-am propus dezvoltarea Stereogis Proiect prin completarea si extinderea serviciilor, in special pe partea de consultanta si management de contracte si pregatirea de proiecte pentru finantare din fonduri europene nerambursabile. In aceasta perioada suntem in discutii avansate pentru a deschide un punct de lucru in tara. Pe termen lung, ne-am propus deschiderea a 5 puncte de lucru in 5 regiuni specifice ale tarii si ne gandim de ce nu, poate si in afara tarii, cu ajutorul unor parteneri externi.
- Cum se resimt, in cadrul companiei, cresterile de preturi din domeniul constructiilor?
- Obiectul principal de activitate al companiei este prestarea de servicii in domeniile topografie, geodezie, cadastru si consultanta si management de contract, sectoare care nu au fost afectate la fel de mult de inflatie ca industria constructiilor. De asemenea, majoritatea clientilor sunt institutii, ceea ce a asigurat stabilitatea activitatii noastre. Cu toate acestea, cresterea preturilor din constructii are un impact indirect asupra companiei noastre, deoarece exista o cerere crescuta pentru specialistii din domeniu, care sunt o resursa importanta pentru noi. In ultima perioada, am observat o crestere a cererii si o scadere a ofertei de specialisti, ceea ce a dus la majorarea salariilor. Din analizele noastre si din discutiile cu partenerii, observam o tendinta de scadere a lucrarilor de constructii civile si o crestere a investitiilor in infrastructura de transport, in special ca parte a Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR). Aceste tendinte sunt importante pentru Stereogis Proiect si ne permit sa ne concentram pe dezvoltarea serviciilor noastre in domeniile care sunt in crestere si pentru care am adunat experienta, asadar ne sunt la indemana.
- Ce alte dificultati intampinati in activitatea curenta si care considerati ca sunt oportunitatile acestei perioade?
- In ceea ce priveste dificultatile actuale in activitatea noastra, putem spune ca acestea sunt legate de un cadru legislativ instabil si de necesitatea de a lucra cu personalul din sectorul public. In plus, o provocare majora care ne afecteaza activitatea este lipsa specialistilor, mai ales in perioada imediat urmatoare, deoarece sunt foarte multe contracte in faza de implementare/executie si altele care trebuie sa demareze, iar piata muncii deja este saturata. Este nevoie de specialisti pe tot palierul constructiilor, incepand de la pregatirea de proiecte pentru finantari nerambursabile si continuand cu nevoia de implementare in parametri de calitate si timp, respectiv costuri.
- Ce impact au digitalizarea si noile tehnologii pe piata de constructii si asupra fortei de munca si a productivitatii din acest sector?
- Digitalizarea si noile tehnologii au un impact semnificativ asupra pietei constructiilor, precum si asupra fortei de munca si productivitatii din acest sector. Aceste tehnologii permit o crestere a eficientei, preciziei si calitatii masuratorilor si analizelor efectuate, reducand astfel timpul si costurile directe. De asemenea, permit o gestionare mai eficienta a datelor, ceea ce conduce la o mai buna planificare a proiectelor si la o mai buna comunicare cu clientii.
In ceea ce priveste forta de munca, digitalizarea si noile tehnologii conduc la o nevoie crescuta de specialisti cu competente tehnologice avansate, capabili sa foloseasca aceste instrumente in mod eficient. Astfel, este important sa ne pregatim resursa umana in consecinta si sa investim in dezvoltarea competentelor digitale ale personalului.
In ceea ce priveste investitiile noastre in planul digitalizarii activitatii, avem in vedere achizitionarea de echipamente moderne de masurare, scanare si procesare a datelor, precum si implementarea de software specializat pentru analiza datelor geospatiale. De asemenea, investim permanent in pregatirea personalului pentru utilizarea eficienta a acestor tehnologii si in dezvoltarea de solutii digitale personalizate pentru clientii nostri. Astfel, privim cu incredere spre viitor.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Mai 2023)

Produse & tehnologii

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
SISECAMRAWLPLUGhiltiALLBIMABONARE REVISTETotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
AED
MAKITA
EDIT-Structural
concelex
strabag nivel 1
rigips
theda mar
noark
Acvatot 2019
VEGO
SIGM
BogArt
CDS
ERBASU CONSTRUCT
DRS
konsent
GEWISS
Ubitech
EURO BUILD
quadratum
CONCEPT STRUCTURE
Arduro
leviatan
SSAB
ELECTROGRUP

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<