INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
TERMOLANG SRL |
Adresa: Str. Bethlen Gabor nr. 73, Odorheiu Secuiesc, Judet Harghita |
Telefon: 0266/212.932 |
E-mail: office@termolang.ro |
Web site: www.termolang.ro |
Domenii: ANTREPRENORIAT & EXECUTIE |
Descriere activitate |
Prezentare companie/institutie
Pakot Ferenc, directorul executiv al companiei Termolang: "Estimam o cifra de afaceri de 50 de milioane de lei in 2023, dupa o crestere de 47% fata de nivelul de 34 milioane de lei realizat in 2022. Specializata in executia de lucrari de infrastructura utilitara si constructii civile, societatea noastra are un portofoliu de contracte evaluat la 80 de milioane de lei (fara TVA), ce ne asigura front de lucru pana la finalul anului 2024. Printre proiectele la care lucram in prezent se afla extinderea retelelor de gaze in comunele Remetea, Sansimion si Suseni, extinderea retelelor de alimentare cu apa si de canalizare din comunele Remetea si Lunca de Sus, Craciunesti si Sarmas, dar si reabilitarea caminelor culturale din comunele Frumoasa si Sancrai (toate acestea in judetul Harghita) si a centrului informativ Sfantu Gheorghe. De asemenea, participam la realizarea sistemului de incalzire pe baza de biomasa la cladirile publice din orasul Borsec (Harghita), dar si la executia retelei de canalizare si constructia de statii de epurare in localitatile Beta, Taietura si Dobeni (comuna Mugeni, Harghita). Activam preponderent pe segmentul lucrarilor publice. Criza de energie si inceputul razboiului au adus o perturbare puternica, in prima parte a anului 2022, in ceea ce priveste aprovizionarea cu materialele necesare lucrarilor. Este un lucru bun ca s-au luat masuri, din partea guvernului, pentru a compensa cresterile drastice la materiale care au avut loc in acel interval. Pe parcursul anilor 2021 si 2022, legiuitorul a adoptat o serie de acte normative (OG nr. 15/2021, OUG nr. 47/2022 si OUG nr. 64/2022) menite sa sprijine antreprenorii/executantii prin reglementarea unor mecanisme de ajustare a pretului contractelor si astfel, in prezent, avem niste formule aplicabile la depunerea situatiilor de lucrari si a facturilor care compenseaza cresterea preturilor de aprovizionare aparute pe parcursul derularii proiectelor. Acest lucru ne da siguranta in derularea contractelor si face lucrul cu statul mai rentabil. In continuare, avem in plan sa accesam fonduri europene pentru digitalizare, in cadrul apelului de proiecte programat a se incheia in iunie 2023. De asemenea, am semnat un contract pe fonduri europene pentru achizitia de utilaje de constructii. Planurile noastre pe termen scurt si mediu mai includ dezvoltarea pe segmentul de foraje orizontale pentru retele, dar si instruirea de specialisti mai ales in domeniul gazelor, unde avem contractate numeroase proiecte. Printre provocarile majore cu care ne confruntam in acest moment se afla intarzierea platilor facturilor de catre autoritatile publice, dar si disponibilitatea personalului specializat. Statul este un platitor sigur, dar nu se stie exact cand plateste. De aceea, am creat o linie de credit pentru a ne putea plati furnizorii si subantreprenorii. Pentru inginerii nostri, manageri de proiect, am creat un sistem de motivatie la salariu, insa cel mai greu este sa dezvoltam numarul echipelor de executie pe teren. Am creat un cerc de subantreprenori care, pe parcurs, ne-au dat votul lor incredere si am reusit sa-i formam pe «chipul nostru». Cheia succesului a fost sa-i tratam omeneste. In ceea ce priveste preturile, estimam ca acestea s-au stabilizat si ca vor continua sa creasca, dar in ritm lent si previzibil, la fel ca inainte de pandemie, cu o medie de cel mult 5% pe an".
(opinie aparuta in revista Agenda Constructiilor, editia Martie-Aprilie 2023) |