Agenda Constructiilor
Miercuri, 24 Aprilie 2019
conf_2019
PAGINA PERSONALIZATA

URSA ROMANIA SRL

URSA ROMANIA SRL
Adresa: Bdul Ficusului nr. 14 A, Bucuresti, S1
Telefon: 021/269.06.63
Fax: 021/269.06.64
E-mail: assistance.romania@uralita.com
Web site: www.ursa.ro
Domenii: Materiale pentru constructii | Materiale pentru izolatii
Descriere activitate
Izolatii termice si fonice din vata minerala.
 
Prezentare companie/institutie
URSA continua dezvoltarea in Romania dupa preluarea de catre Xella
 
 
 
 
 
 
Sorin Pana (45 de ani)
Functia/Firma director comercial, URSA Romania;
Experienta profesionala: 14 ani in domeniul comercializarii materialelor de constructii.
 
In vara acestui an, grupul german Xella a anuntat achizitia producatorului de materiale izolatoare URSA, companie detinuta anterior de fondul de investitii KKR. Incheierea tranzactiei va avea loc pana la finele lui 2017. Ulterior integrarii, URSA va continua sa functioneze ca divizie separata sub umbrela grupului Xella, completand portofoliul de produse aflat sub egida companiei germane. In Romania, URSA este activa de 23 de ani, comercializand marcile de vata minerala URSA Glasswool si URSA Terra, fabricate in Slovenia si Rusia. Compania deruleaza in Romania afaceri anuale de 6 milioane de euro.
 
- Cum vedeti activitatea din Romania, dupa preluarea de catre Xella?
- Dupa preluare, URSA isi va continua cu succes trendul de crestere, ca business separat sub acoperisul grupului Xella, completand portofoliul existent al marcilor de materiale de constructii. In continuare, ne vom axa pe lansarea de produse inovatoare in Romania, in contextul in care cresc preocuparile pentru eficientizarea energetica a cladirilor, care este cheia reducerii consumului de energie si a emisiilor de CO2. Ca producator de sisteme si tehnologii de izolare, cu aplicatii in renovarea cladirilor vechi sau in constructia de cladiri noi, confortabile, investim permanent in dezvoltarea de produse prietenoase cu mediul.
- Ce demersuri intreprindeti pentru promovarea produselor eficiente energetic, la nivel national?
- Recent, grupul URSA a lansat noua tehnologie URSA BiOnic, pe care o punem si la dispozitia pietei din Romania si care aduce produse mai performante decat cele comercializate pana acum. BiOnica este stiinta care studiaza mecanismele proceselor biologice, in scopul gasirii unor modele analoge aplicabile stiintelor tehnice. URSA BiOnic este o tehnologie care ofera produselor durabilitate, pentru conceperea noilor materiale fiind realizata, practic, o simbioza intre componentele organice si liantul biologic utilizat, un amestec de substante organice de origine vegetala. Datorita performantelor de inalta calitate, produsele au primit certificatele internationale Blue Angel, EUCEB, RAL si EPD. Toate produsele URSA care beneficiaza de aceasta tehnologie sunt marcate cu sigla BiOnic si se aplica atat sortimentelor de vata minerala URSA Terra, cat si URSA Glasswool.
- Care sunt obiectivele stabilite pe termen scurt si mediu, pe piata locala?
- URSA Romania activeaza pe piata locala din anul 2003, produsele companiei fiind comercializate in tara noastra inca de la inceputul anilor '90. In ultimii ani, livrarile de produse URSA au cunoscut o crestere organica, compania locala ajungand sa detina o cota de piata de circa 35%-38% pe segmentul de vata minerala din sticla. Ne propunem ca atat anul acesta, cat si in 2018 sa continuam educarea consumatorului in vederea folosirii unor produse adecvate izolarii caselor, precum si modificarea obiceiurilor de cumparare ale beneficiarilor finali.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Noiembrie/Decembrie 2017)



URSA si-a propus incasari de circa 6 milioane de euro
Ursa Romania este subsidiara autohtona a concernului Uralita, din Spania, comercializand in tara noastra materiale pentru izolatii in valoare de 5,5 milioane de euro in 2013. Filiala Ursa Romania, infiintata in anul 2003, este unul dintre liderii europeni in domeniul sistemelor termoizolante, gama diversa de produse (vata minerala de sticla, polistiren extrudat si folii izolatoare) avand o arie multipla de aplicatii specifice. Materialele sunt fabricate in 60 de unitati si livrate prin intermediul unei retele de distributie dezvoltate in 23 de tari. La nivel de grup, Uralita a consemnat o reducere de 7,3% a activitatii din 2013, inregistrand incasari totale de 576,2 milioane de euro. Pe segmentul de izolatii si sisteme pentru interior, la nivel de grup s-au raportat vanzari totale de 492 milioane de euro (85% din valoarea totala a incasarilor grupului Uralita). La nivel local, Ursa Romania si-a propus o crestere de 6% a cifrei de afaceri din actualul exercitiu financiar, pana la aproape 6 milioane de euro.

Sorin Pana, directorul comercial al Ursa Romania:
„In primul trimestru a.c. am avut o usoara crestere, de 2%, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Spre finalul lunii martie, comenzile s-au diminuat din cauza vremii nefavorabile realizarii lucrarilor de constructii, precum si a apropierii sarbatorilor pascale. Vom recupera, insa, inainte de sosirea verii, dar mai ales in toamna, cand, in mod traditional, se realizeaza volumele cele mai mari pe piata pe care operam”.

Vanzarile din Romania ale companiei vor creste in contextul in care piata de profil, evaluata la 15-16 milioane de euro si aproximativ 16.000 de tone pe an, se va revigora usor, urmand a se majora cu aproximativ 5%, datorita proiectelor de renovare. Ursa Romania detine o cota de circa 36% pe segmentul de vata minerala din sticla. La mijlocul anului in curs, afacerile Ursa se mentin la nivelul perioadei corespunzatoare din 2013, respectiv la aproximativ 2,6 milioane de euro. Potrivit datelor firmei, evolutia vanzarilor prognozata pentru 2014 se va datora atat lansarii unor produse noi, cu valoare adaugata mare, cat si cresterii grosimii izolatiei folosite la lucrari. Dimensiunea vatei de sticla folosite in prezent la izolatia acoperisurilor pentru case se situeaza sub 15 cm, in conditiile in care recomandarea tehnica este de minimum 30 cm. In Romania, Ursa este prezenta de 20 de ani, comercia­lizand doua marci de vata minerala, Ursa Glasswool si Ursa Terra, fabricate in Slovenia. Compania locala a fost infiintata in anul 2003, in prezent avand un depozit la Oradea, de unde se realizeaza livrari in toata tara. Cele mai solicitate produse din oferta Ursa Romania sunt cele destinate izolatiilor pentru acoperisuri. "Unul dintre produsele care a inceput sa ia avand puternic este Ursa SF 38, produs destinat acoperisurilor cu izolatie de calitate", a declarat Sorin Pana, directorul comercial al firmei.
Izolarea corecta a acoperisurilor genereaza economii medii de 600 euro/an
Conducerea Ursa Romania avertizeaza asupra faptului ca izolarea incorecta a acoperisurilor este motivul pentru care peste 95% dintre proprietarii de case pierd sume importante de bani atat in perioada rece a anului, cat si vara. "Din calculele noastre reiese ca aproape toate casele nou-construite in Romania au o problema majora cu izolarea mansardei, din cauza folosirii de materiale pentru izolare dimensionate gresit si a montarii incorecte a acestora. O izolare corecta ar genera, in medie, economii anuale de minimum 600 de euro la fiecare suta de metri patrati construiti, sume cheltuite pentru combustibilii necesari incalzirii si pentru electricitatea aferenta conditionarii aerului. Daca luam in calcul si faptul ca o casa este locuita cel putin 25-30 de ani, suma economisita ar putea ajunge la 18.000 de euro", a mai subliniat Sorin Pana. In cazul izolarii acoperisului cu vata minerala de sticla, in prezent se utilizeaza materiale cu o grosime de 15 cm sau chiar 10 cm in anumite cazuri, in timp ce dimensiunea ideala pentru acest tip de lucrari este de 30-40 cm. "De asemenea, calitatea materialului este esentiala. Din pacate, in tara noastra consumatorii inca nu au aceste cunostinte si opteaza pentru cea mai ieftina varianta de izolare, fara a se gandi la consecinte. Acestia prefera sa cheltuie, in medie, intre 200 si 300 de euro pentru 100 mp de constructie, fata de aproximativ 1.000 euro, asa cum ar fi corect, bani care ar fi recuperati in mai putin de trei ani", a explicat directorul comercial al firmei.
Materiale pentru ventilatia noului sediu al teatrului "Ion Dacian"
Recent, Ursa Romania a furnizat sistemul pentru realizarea ventilatiei noului sediu al Teatrului "Ion Dacian". Sistemul este nou in Romania si inlocuieste tubulatura de tabla clasica, reducand costurile instalatiilor de ventilatie cu pana la 30%. Ursa Air este un material din care se confectioneaza tubulatura direct pe santier, reprezentand o placa tip "sandwich", formata din doua folii speciale de aluminiu cu un strat de vata minerala la mijloc. Sistemul reduce costurile instalatiilor de ventilatie cu pana la 30% prin pretul materialului si prin diminuarea cu aproape jumatate a timpului de montaj al tubulaturii. "Pentru tubulatura clasica din tabla, dupa faza de proiectare, urmeaza confectionarea in fabrica, transportul (care inseamna in mare parte «aer») si ocuparea spatiilor in santier. Montajul este complicat, mai ales la zonele cu sectiuni mari, unde greutatea pieselor este semnificativa. In plus, sunt necesare vizitele pe santier, pentru masurarea pieselor speciale de catre specialistii care confectioneaza in fabrica tubulatura. In cazul sistemului realizat cu Ursa Air, toate aceste faze sunt eliminate. Placile sunt aduse direct pe santier, iar echipa de montatori realizeaza pe loc tubulatura, punand-o apoi pe pozitie intr-un timp foarte scurt", a precizat Sorin Pana.
Teatrul Muzical de Opereta "Ion Dacian" este primul proiect din tara noastra realizat cu sistemul Ursa Air, de la introducerea acestuia in oferta Ursa Romania. "La acest proiect s-au folosit aproximativ 7.000 mp de material Ursa Air. Datorita calitatilor produsului si a profesionalismului specialistilor in montaj a distribuitorilor Ursa, nu au existat probleme la realizarea instalatiei de ventilare a teatrului, timpul de executie fiind apreciat ca foarte bun. Aceasta lucrare este un inceput pentru Ursa in Romania si un nou pas catre implementarea pe piata autohtona a unui produs revolutionar", a mai spus Sorin Pana.
Potrivit datelor firmei, sistemul Ursa Air este recomandat pentru orice tip de instalatie de ventilatie in cladiri de birouri, hoteluri, blocuri cu instalatii centralizate de climatizare, mall-uri, parcari, mai ales ca are, pe langa toate avantajele descrise mai sus, o greutate redusa si este total ignifug.
O alta lucrare de referinta pentru activitatea Ursa Romania este reprezentata de proiectul Urban Spaces, situat pe strada Dogarilor din Bucuresti, unde compania a livrat sisteme pentru izolatii. Proiectul este nominalizat la World Architecture Festival, cea mai prestigioasa competitie de arhitectura la nivel mondial.
Ursa Air, premiat cu Innovation ISO Award 2014
Echipa Ursa Air, care a dezvoltat produsul cu acelasi nume, a primit premiul Innovation ISO pe 7 mai 2014, cu ocazia inaugurarii ISO Trade Fair for Industrial Insulation, in Köln, Germania. Lansat inca din 2013 pe piata din Europa, Ursa Air este foarte bine primit in Germania. Cateva din cladirile de referinta din aceasta tara sunt deja echipate cu tubulatura de aer conditionat si ventilare Ursa Air.
Grupul Uralita detine 13 fabrici de materiale pentru izolatii, respectiv noua de vata minerala si patru de polistiren expandat (EPS). Desi biroul oficial din Romania a fost deschis in 2003, produsele Ursa sunt importate la nivel local inca din anul 1994. In prezent, materialele distribuite pe plan national provin de la fabrica din Slovenia, iar in perioada de varf a livrarilor (2007-2008) erau aduse in Romania materiale produse in Slovenia, Ungaria, Rusia si Polonia. "Recesiunea a determinat scaderea drastica a consumului de materiale in toata Europa, iar fabrica din Ungaria a fost inchisa inca din 2008, motive pentru care nu este sustenabila o fabrica in Romania. Pentru a fi rentabila o asemenea investitie, piata locala de vata minerala ar trebui sa depaseasca 20.000 de tone pe an, in conditiile in care aceasta se situeaza la maximum 16.000 de tone anual", a explicat Sorin Pana. Pentru comparatie, in 2008 piata locala de vata minerala depasea 25.000 de tone pe an.
Crestere usoara a vanzarilor grupului Uralita, in primul trimestru
In primele trei luni ale anului in curs, vanzarile grupului Uralita au crescut cu 1,2% fata de aceeasi perioada din 2013, pana la 134,4 milioane de euro, in special datorita evolutiei optime a exporturilor de la fabricile din Peninsula Iberica, precum si sporirii cererii de materiale izolatoare in Europa. Din punct de vedere geografic, incasarile obtinute in afara Spaniei (care reprezinta circa 78% din totalul afacerilor grupului), au crescut cu 2%, datorita performantelor bune de pe majoritatea pietelor europene. Totusi, vanzarile din Spania au continuat sa se contracte, in primele trei luni ale anului, cu 3%, mai ales ca urmare a blocarii unor proiecte importante de infrastructura de mediu in prima parte din 2014. Chiar si in aceste conditii, indicatorul EBITDA s-a plasat la 8,6 milioane de euro in trimestrul intai, respectiv la un nivel aproape dublu comparativ cu primele trei luni din 2013. "Cresterea s-a datorat in mod fundamental optimizarii costurilor de productie, precum si continuarii implementarii planurilor de eficientizare energetica a unitatilor de fabricatie si reducerii costurilor fixe, toate aceste masuri fiind luate inca de anul trecut", se arata in raportul financiar trimestrial publicat de grupul Uralita. Din punct de vedere geografic, subsidiarele din centrul si vestul Europei, ce au generat 55% din vanzarile totale ale holdingu-lui spaniol in trimestrul intai, au raportat o crestere medie cu 4% in intervalul analizat, fata de aceeasi perioada din 2013. In Europa de Est si Rusia (de unde provin 22% din afacerile grupului) activitatea Uralita s-a imbunatatit, de asemenea, in pofida faptului ca vanzarile in moneda euro au scazut cu 2%, afectate de devalorizarea brusca a rublei. Afacerile din Spania (22% din total) au scazut cu 3%.
Livrarile trimestriale de materiale si solutii pentru interior (sisteme de izolatii si de gips-carton) s-au plasat la 115,7 milioane de euro, in crestere cu 2% fata de aceeasi perioada din 2013, ambele categorii de produse inregistrand rezultate bune. Pe segmentul de acoperisuri vanzarile au crescut cu 24%, pana la 6,5 milioane de euro, in timp ce divizia de tubulatura s-a contractat cu 8%, la 12,8 milioane de euro, fiind afectata de blocarea proiectelor de infrastructura de mediu, mai ales in Spania.
Fonduri de 23 miliarde euro alocate pentru reabilitare termica, in 2014-2020
Perspectivele pentru piata europeana a izolatiilor sunt foarte bune, avand in vedere fondurile structurale si de investitii (ESI), precum si Fondul de Coeziune, de peste 23 miliarde euro alocate pentru perioada 2014-2020. Totodata, prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR), o cota din finantarile specifice va fi acordata pentru crearea de economii datorate emisiilor scazute de carbon la nivelul tuturor sectoarelor, inclusiv in cazul eficientei energetice, energiilor regenerabile, realizarii unui sistem "inteligent" de distributie si a unui sistem de transport urban eficient: 20% din fonduri vor fi alocate regiunilor dezvoltate, 15% celor aflate in tranzitie si 12% zonelor subdezvoltate ale Europei. Drept rezultat, o mare parte a sumelor respective va fi utilizata pentru reabilitarea termica a cladirilor existente. Potrivit datelor prezentate in ghidul tehnic al Comisiei Europene pentru finantarea eficientizarii energetice a cladirilor prin politicile de coeziune - "Financing the energy renovation of buildings with Cohesion Policy funding", pentru ca Uniunea Europeana sa-si indeplineasca obiectivele stabilite prin programul Europa 20-20-20, sunt necesare investitii anuale de 100 miliarde euro la nivelul tuturor statelor membre si in toate domeniile, din care circa 70% trebuie directionate catre reabilitarea termica a cladirilor. Pana in prezent, la nivelul UE s-a alocat aproximativ jumatate din suma anuala necesara.
URSA wants to reach incomes of about 6 million EUR this year
Ursa Romania is the local subsidiary of the Uralita corporation from Spain. Last year, the company sold insulation materials worth 5.5 million EUR in our country. The branch Ursa Romania, founded in 2003, is one of Europe's leading companies on the insulation systems, the diverse range of products (glass mineral wool, extruded polystyrene and foil insulation) having an area of multiple applications. The materials are manufactured in 60 units and delivered through a distribution network in 23 countries. At the group level, Uralita registered a decrease of 7.3% of the activity in 2013, posting total revenues of 576.2 million EUR. The insulation and systems segment inside the group reported total sales of 492 million EUR (85% of the total group revenue). Locally, Ursa Romania is targeting a 6% increase in turnover during the current financial year, up to nearly 6 million EUR. The sales in Romania will grow given the context of the market, estimated at 15 to 16 million EUR and approximately 16,000 tons per year and which easily recovers and will increase by approximately 5% due to the refurbishment projects. Ursa Romania holds about 36% in the segment of glass wool. "In the first quarter of this year, we had a slight increase of 2% compared to the same period last year. Towards the end of March, the orders declined due to the bad weather which impeded the completion of constructions and also due to the Easter approach. We shall recover these loses before the arrival of summer and especially in autumn when, traditionally, the biggest volumes take place on the market in which we operate", said Sorin Pana, commercial director of Ursa Romania. At the middle of the current year, the businesses of Ursa remained at the corresponding period of 2013, i.e. about 2.6 million EUR. According to the manager, the sales trend predicted for 2014 will be due to both launching new products with high added value as well as the increase of the insulation thickness used in the works. The size of the glass wool used currently for roofs insulation is below 15 cm, while the technical recommendation is of no less than 30 cm.
(articol aparut in revista Agenda Constructiilor, editia Iulie-August 2014)

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ACAD

Autentificare

Revista Agenda Constructiilor - nr. 141 (Martie-Aprilie 2019)
ROCKWOOL 196
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
EURO-Constructii 2019
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023
Carpatcement 196
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2018-2019 & Perspective 2020-2023