INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
UTI GRUP SA |
Adresa: Șoseaua Olteniței, nr 107A, Bucuresti, S4 |
Telefon: 021. 201.23.00 |
Fax: 031.413.86.86 |
E-mail: office@uti.eu.com |
Web site: www.uti.eu.com |
Domenii: Antreprenori si firme de constructii | Furnizori & integratori de sisteme /echipamente IT&C |
Descriere activitate
Sisteme de securitate integrate, solutii de tehnologia informatiei si comunicatiilor, sisteme inteligente de transport si taxare, constructii si instalatii pentru clădiri, facility management. |
Prezentare companie/institutie
UTI GRUP: Afaceri anuale de 65 milioane de euro in constructii si instalatii
Nicolae Ivan (31 de ani)
Functia/Firma: director general, UTI Grup;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul tehnologiilor pentru constructii.
In 2018, Grupul de firme UTI a traversat un proces de reorganizare a activitatilor si de divizare de la o structura consolidata de tip "monolit", reprezentata de principala firma a grupului - UTI Grup SA, la o structura de companii operationale mai mici si flexibile, specializate in diverse domenii de activitate. In urma procesului, UTI Grup SA a pastrat in portofoliul de business activitatile de contractor general, de proiectare si inginerie in domeniul constructiilor si instalatiilor pentru lucrari de infrastructura, de altfel unul dintre domeniile de traditie ale companiei. Aceasta linie de business ofera solutii "la cheie" pentru obiective civile si industriale si acopera un spectru larg de servicii - proiectare, executie si punere in functiune -, pe care le completeaza cu servicii profesioniste de mentenanta in perioada de garantie si post garantie. Celelalte companii rezultate in urma divizarii activeaza in domeniile de facility management, infrastructura IT, solutii smart city, geoinformatica.
In prezent, grupul UTI detine un portofoliu de contracte de peste 200 de milioane de euro, din care afacerile pe zona de constructii si instalatii pentru infrastructuri reprezinta 40%. - Cum a evoluat business-ul UTI in 2018 si ce estimari aveti pentru acest an?
- Cifra de afaceri a grupului UTI pe segmentul de constructii si instalatii a fost de 65 milioane de euro in 2018, cu aproximativ 5% mai mica fata de anul anterior. Cu toate ca am avut o usoara scadere cauzata de reorganizarile mentionate si de o stagnare a unor proiecte de infrastructura, ne mentinem in top 5 companii de pe piata de constructii din punct de vedere al veniturilor obtinute din activitati de constructii, al proiectelor derulate si valorii acestora, alaturi de companii internationale mari. Pentru anul acesta prioritatea companiei va ramane cresterea productivitatii si a profitabilitatii, consolidarea unor parteneriate pentru viitoarele lucrari si crearea unui mediu intern atractiv pentru atragerea de talente si de competente specializate.
- Care sunt cele mai mari lucrari pe care le aveti in derulare, in acest moment?
- Mentionez, in primul rand, lucrarile de instalatii ale Magistralei 5 de metrou, Raul Doamnei - Eroilor 2, proiect derulat in asociere cu Astaldi si FCC Construction. UTI Grup are rolul de antreprenor pentru instalatiile de curenti slabi (fibra optica, radiocomunicatii, telefonie, ceasoficare, televiziune cu circuit inchis, detectie la incendiu, taxare automata), instalatii electroenergetice de joasa si medie tensiune, tractiune electrica, instalatii electromecanice: instalatii sanitare, instalatii HVAC, instalatii de protectie civila, de protectie si stingere incendiu. Mai lucram la modernizarea ecluzelor Agigea, Cernavoda si Ovidiu, administrate de Compania Canale Navigabile, cel mai complex proiect de modernizare a infrastructurii de transport maritim realizat dupa 1990. Un alt proiect important la care lucram in prezent este cel de refacere si modernizare a patinoarului Flamaropol. Acesta are o istorie mai complicata, dar acum pe santier se lucreaza in parametri normali, gradul de realizare a proiectului fiind de 35%.
Mai avem in desfasurare doua proiecte in domeniul aeroportuar, respectiv extinderea si modernizarea terminalelor de pasageri ale aeroporturilor din Suceava si Oradea. Realizam studii de fezabilitate, proiectare si executie de structura si instalatii pentru o serie de penitenciare cu regim de maxima siguranta in vederea alinierii la standardele Uniunii Europene privind infrastructura si conditiile in sistemul penitenciar, precum si pentru unitati militare. Majoritatea proiectelor enumerate urmeaza a fi finalizate pe parcursul lui 2019, in conditiile in care finantarile de la buget nu vor fi blocate. As mentiona si cateva proiecte de referinta pentru noi, finalizate anul trecut, precum constructia terminalului multimodal si a depoului de metrou Straulesti, dar si lucrari importante in domeniul aeroportuar: noul terminal al Aeroportului International Bacau si modernizarea balizajului luminos al pistei Aeroportului International Sibiu etc. - Care sunt principalele probleme pe care le intampinati in derularea activitatii?
- Multe dintre programele majore de investitii sunt intarziate, autoritatile centrale si locale nu isi asuma responsabilitatea pentru dezvoltarea si modernizarea infrastructurii publice, dau dovada de lipsa de viziune pentru a demara proiecte care sa depaseasca propriul mandat si de lipsa de profesionalism in managementul proiectelor mari. Ne mai confruntam cu arierate in crestere, avand proiecte pe care le-am finalizat, care sunt functionale si utilizate, dar care sunt neplatite. Iar asta ne influenteaza intreaga activitate, caci, pe langa dezamagirea de a nu fi platite proiecte in care am investit resurse si know-how, ne gasim in situatia de a nu putea plati furnizorii de ale caror echipamente avem nevoie pentru celelalte contracte pe care le avem in derulare. Problema arieratelor este mai mare decat in trecut si nu vedem semne de imbunatatire. Ca o solutie improvizata, a aparut un intreg sistem de plati prin Bilete la Ordin, prin care companiile incearca sa isi asigure continuarea activitatii, dar care nu poate inlocui un circuit firesc, normal al platilor.
Ne mai confruntam cu dificultati cauzate de birocratizarea excesiva a sistemului, ceea ce pune in pericol finalizarea la timp a lucrarilor din cauza procesului indelungat de autorizare si de obtinere a avizelor necesare, de controversele politice care distrag atentia de la problemele socio-economice reale, dar si de mediul legislativ din Romania care a devenit impredictibil si instabil, facand foarte dificila realizarea unor planuri de afaceri si de investitii sustenabile. Necorelarea preturilor de executie a proiectelor cu cresterea preturilor materialelor si a fortei de munca este o alta problema, care afecteaza in general performanta companiilor din domeniu. - Cum rezolvati dificultatile legate de forta de munca? Lucrati cu muncitori din afara spatiului european?
- Lipsa fortei de lucru, ca urmare a fenomenului masiv de migrare, ramane in continuare cea mai mare amenintare a sectorului de constructii, public si privat, si implicit si a noastra. Nu lucram deocamdata cu muncitori din afara spatiului european, dar colaboram cu mai multe agentii de recrutare specializate pentru identificarea fortei de munca in acest domeniu, pentru a asigura personalul necesar proiectelor curente, dar si cu agentiile de somaj. Avem parteneriate cu licee si scoli profesionale care ne recomanda absolventi in cautarea unui loc de munca, suntem activi pe site-urile si forumurile tehnice, dar si pe site-urile de recrutare.
O problema serioasa este superficialitatea cu care se elaboreaza legislatia economica si lipsa de viziune de ansamblu. Stim foarte bine cat de mare este nevoia de personal tehnic de specialitate, de electricieni, de instalatori. A aparut OUG 114/2018 care ofera avantaje fiscale acestor meserii, dar doar daca se lucreaza pe santiere. S-a scapat din vedere ca acelasi electrician sau instalator care, daca astazi lucreaza pe santier, beneficiaza de facilitatile fiscale, dar daca maine lucreaza in activitati de intretinere si reparatii ale cladirii pe care a construit-o, nu mai beneficiaza de aceste facilitati, care sunt foarte importante. Cu alte cuvinte, se stimuleaza doar constructia, nu si intretinerea si reparatia, ceea ce va acutiza lipsa de personal de specialitate din domeniul facility management. (articol aparut in revista TOP-Agenda Constructiilor, editia Mai 2019)
Prin linia de business Instalatii si Antrepriza Generala, UTI dezvolta proiecte ”la cheie” in domeniul constructiilor pentru beneficiari din sectorul public si privat din diverse domenii de activitate. Dispunem de o experienta considerabila, resurse si tehnologie avansate si o echipa de lucru profesionista pentru a realiza proiecte de anvergura, asigurand toate etapele necesare realizarii unei constructiii de la proiectare, consultanta tehnica, instalatii, punere in functiune, pana la intretinerea ulterioara.
SERVICII:
Constructii civile:
• Antrepriza generala;
• Design, proiectare si servicii de inginerie;
• Instalatii electro-mecanice;
• Sisteme de management automatizate pentru cladiri si obiective industriale.
Aeroporturi:
• Balizaj aeroportuar;
• Echipamente aeroportuare speciale;
• Instalatii complete pentru terminale aeroportuare.
Regenerare urbana:
• Solutii de iluminat public;
• Reabilitare de centre istorice;
• Arene sportive.
Ingineria mediului:
• Servicii de proiectare, constructii si project management pentru statii de epurare si tratare a deseurilor;
• Automatizari SCADA.
Facility Management:
• Mentenanta tehnica;
• Managementul proprietatii;
• Servicii suport pentru cladiri de birouri.
COMPETENTE:
• departament intern de proiectare;
• departament intern de automatizari;
• multiple competente tehnice in domeniul instalatiilor electrice, sanitare, mecanice etc.;
• compentente in realizarea altor lucrari de constructii civile: demolari, renovari, reamenajari, infrastructura de acces si parcare;
• competente in integrarea de sisteme cu aplicatii de management computerizat al cladirilor;
• managementul proiectelor, antrepriza generala;
• competente in procurare si managementul furnizorilor;
• management financiar al proiectelor;
• managementul conformitatii si al calitatii;
• personal specializat si certificat.
PROIECTE DE REFERINTA
UTI detine un portofoliu vast de clienti, participand in cei peste 20 de ani de activitate la realizarea si modernizarea unor obiective de importanta strategica. Experienta bogata in realizarea unor proiecte complexe si calitatea ridicata a serviciilor oferite, califica UTI drept un partener de incredere si experimentat in a oferi solutiile potrivite oricaror exigente.
Mai jos e numeram cateva dintre proiectele de referinta la a caror realizare compania a participat. Pentru o analiza amanuntita a protofoliului UTI, vizitati site-ul: www.uticfm.ro
AEROPORTUL INTERNATIONAL AUREL VLAICU (BANEASA)
- lucrari de reabilitare si modernizare a corpurilor A, B si rotonda;
– reabilitarea si modernizarea corpului C si transformarea lui intr-un terminal pentru curse VIP.
AEROPORTUL INTERNATIONAL HENRI COANDA
– proiectarea si executia instalatiilor tehnice in cadrul terminalului SCHENGEN;
- proiectarea, executia si punerea in functiune a instalatiilor electrice, mecanice si a sistemelor automatizate din cadrul terminalului Plecari.
AEROPORTUL INTERNATIONAL CLUJ-NAPOCA
– lucrari de instalatii tehnice in cadrul proiectului de modernizare.
ARENA NATIONALA BUCURESTI
– proiectarea si executia lucrarilor de instalati si automatizari.
CLUJ ARENA
- executia instalatiilor de curenti slabi, ticketing si de management al parcarii.
STATIA DE EPURARE CLUJ-NAPOCA
- antreprenor general si lider de asociere;
- executia lucrarilor de constructii, lucrarilor tehnologice si de automatizari.
COMPANIA DE APA OLT
- lucrari de reabilitare si modernizare pentru mai multe statii de tratarea apei din aria judetului Olt.
METROREX
- lucrari de modernizare a instalatiilor pe magistralele M1, M3 si a tronsonului de legatura.
UTI BUSINESS CENTER
- antreprenor general al lucrarilor de constructie;
- executia lucrarilor de instalatii si a sistemului de management al cladirii.
CENTRUL CIVIC AL CRAIOVEI
- antreprenor general in cadrul proiectului de reabilitare si modernizare a centrului istoric al orasului.
|