| Gabriela Bera (30 de ani) Functia/firma: director economic al Leonis; Studii: Facultatea de Stiinte Economice, Universitatea de Vest, din Timisoara; Experienta profesionala: 6 ani in domeniu; Hobby: pictura, muzica. | Compania Leonis, din localitatea Codlea (judetul Brasov), infiintata in anul 2001, este importator si distribuitor autorizat al firmei Salamander Industrie Produkte GmbH pe segmentul de profile din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. Totodata, in domeniul de activitate al firmei, este inclusa si furnizarea de armaturi metalice din otel zincat (in proportie de 10% din vanzari). Reteaua de distributie, dezvoltata in centrul tarii, s-a extins, in prezent, la nivel national (cu precadere, pe pietele din Sibiu, Alba, Arges, Suceava, Dolj, Covasna etc. |
- Prezentati produsele/serviciile pe care le furnizati pe piata de profil. - Principalele trei serii de profile Salamander comercializate sunt: 2D (in proportie de 50% din comenzi), 3D (20%) si SL-Streamline (30%). Sistemul 2D clasic, cu o latime constructiva de 60 mm, avand trei sau patru camere, se remarca prin stabilitate si design - atribute ce caracterizeaza aceste profile din clasa A. Seria 3D pentacamerala include profile ce au contur rotunjit si o adancime de 76 mm, prevazute cu trei niveluri de etanseizare, pentru a asigura atat izolare termica/fonica optima, cat si protectie antiefractie. O noutate promovata de Salamander, respectiv SL-Streamline, consta in profile din PVC cu 5 camere si o latime de 76 mm, ce se remarca printr-o estetica deosebita. Toate sortimentele sunt dedicate exclusiv realizarii de tamplarie din PVC, ponderea in comenzi fiind detinuta de cele albe, cu 60%. Noile produse incluse in oferta in 2008 sunt cele in nuante speciale si structura lemnoasa din gama Salamander Natur-Line. Din punct de vedere al conformitatii, elementele din oferta dispun de certificate emise de institutul german IFT Rosenheim, certificari cu privire la managementul calitatii DIN EN ISO 9001:2000 si acreditare DAR TGA-ZM-02-90. Distributia este asigurata, in proportie de 50%, in judetul Brasov, dintre serviciile acordate partenerilor remarcandu-se, in primul rand, transportul gratuit la sediul clientului, in functie de comanda, in cel mai scurt timp posibil. Alte facilitati sunt reprezentate de: asigurarea de materiale promotionale, furnizarea in mod gratuit de freze/programe de calculatie cu contract de custodie etc. Comenzile curente sunt indeplinite ca urmare a existentei unei cantitati suficiente de profile in stoc, depozitul avand o suprafata de 600 mp (pentru maximum 500 de tone). - Detaliati situatia financiara a firmei din ultima perioada. - Anul trecut, am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 10 milioane de lei. Pentru 2008, estimam o majorare de circa 15% a vanzarilor, iar la nivelul lui 2009 preconizam o noua crestere a livrarilor, influentata, totusi, de fluctuatiile din economia mondiala si de pretul barilului de petrol (aproximam o sporire de circa 20% a veniturilor). Investitiile pe care le-am desfasurat anul trecut, in valoare de 0,25 milioane de euro, au vizat extinderea ariei de distributie si diversificarea gamei sortimentale, pentru a putea raspunde cat mai bine cerintelor pietei. De altfel, acesta a fost principalul obiectiv vizat si in 2008, pentru finele acestui an fiind planificata o crestere de circa 20% a stocului de modele oferite. In continuare, strategia pentru dezvoltare presupune mentinerea parteneriatelor definitivate cu clientii importanti si continuarea expansiunii portofoliului de produse. Speram sa reusim acest lucru prin dezvoltarea unor proiecte comerciale flexibile si dinamice, precum si prin asigurarea unui proces de distributie modern, adaptat cerintelor beneficiarilor. - Cum a evoluat segmentul de piata pe care activati? In 2008, aspectele definitorii pentru bransa de tamplarie termoizolanta din 2008 au fost reprezentate de impactul puternic al dezvoltarii sectorului de constructii si inasprirea conditiilor concurentiale, efectele acestor situatii fiind pozitive pentru furnizorii de profile performante (cresterea vanzarilor de sisteme pe piata interna este conditionata de mentinerea unei calitati inalte la produse si servicii). Pentru 2009, preconizam o consolidare si o majorare a segmentului de piata ocupat de marcile de produse cu un nivel ridicat de calitate, datorita sporirii cererii de tamplarie cu performante superioare, din partea cleintilor finali. In cadrul pietei furnizorilor, principalii factori de risc identificati sunt: cresterea concurentei exercitate de firme ce livreaza produse inferioare din punct de vedere calitativ, fluctuatia cursului de schimb pe piata financiara si mentinerea unui nivel scazut al preturilor, in conditiile scumpirii, pe piata externa, a materiilor prime utilizate la extrudarea profilelor. |