CDS, SETEC si UrbanScope lucreaza la studiul de fezabilitate Aeroport Bucuresti Sud |
Info-Santiere Publicat de Elena Icleanu 29 Ian 2025 17:19 |
![]() "Avem gata studiul de prefezabilitate, lucram deja la studiul de fezabilitate, dar acest proiect are o durata lunga de implementare - putem sa ajungem la 7-8 ani", a declarat edilul.
Conform planificarii initiale, studiul de fezabilitate si Planul Urbanistic Zonal ar putea sa fie gata pana la finalul acestui an.
Noul aeroport va fi construit in imediata apropiere a localitatii Adunatii Copaceni (judetul Giurgiu), fiind dimensionat astfel incat sa poata deservi peste 11 milioane de pasageri, intr-o prima faza, cu posibilitatea de extindere pentru a acomoda peste 20 de milioane de pasageri in etapa a doua si sa permita transportul pe cale aeriana a cel putin 30.000 de tone de marfuri.
Conform proiectului, suprafata terminalului necesara este estimata la aproximativ 81.000 mp, dintr-un total de aproximativ 700 de hectare de teren cat se estimeaza ca este nevoie pentru constructia aeroportului. Suprafata terminalului urmeaza a fi distribuita pe mai multe etaje pentru a reduce amprenta la sol a acestuia.
![]() Aeroportul din sudul Bucurestiului va mai include spatii pentru depozite si o infrastructura logistica de ultima generatie. Vor fi manipulate diferite tipuri de marfuri, de la cele perisabile la cele mari, pentru un transfer rapid si sigur catre diverse destinatii. Spatiul noului terminal cargo este estimata la minimum 3.000 mp. De asemenea, obiectivul va mai include turn de control, facilitati de securitate aeroportuara, statie de salvare si stingere a incendiilor la aeronave, facilitati proprii de deszapezire si de intretinere aeroportuara, dar si o parcare pentru pasageri, cu aproape 4.500 de locuri. Totodata, aici se vor regasi si o serie de facilitati oferite companiilor aeriene care vor opera zboruri, intre care se regasesc: hangar de intretinere aeronavelor, echipamente de sprijin la sol, facilitati de catering pentru zboruri, facilitati de alimentare cu combustibil pentru aeronave si facilitati de degivrare aeronavelor, plus centrale solare si statii de epurare a apelor uzate, pentru un control sustenabil al resurselor si pentru impact minim asupra mediului inconjurator.
|