BUCURESTI: Centrul Capitalei atrage investitii de minimum 50 milioane de euro |
Info-Santiere 24 Nov 2010 13:32 |
Consortiul ASUB Bucuresti a castigat concursul de idei pentru realizarea primei strategii pentru Planul Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU), organizat de Primaria Municipiului Bucuresti. Prin acest proiect, ce necesita fonduri de 6 milioane de euro de la bugetul local, se incearca modernizarea centrului Capitalei. Astfel, va fi realizata o retea de tronsoane pietonale care asigura accesul la monumentele si zonele istorice, pana acum izolate, care va avea legaturi o retea de parcari, piste pentru biciclete si spatii publice. O mare parte a investitiilor propuse se vor finanta din fonduri europene (Axa 1.1 din Programul Operational Regional pentru regiunea Bucuresti - Ilfov). Se are in vedere implementarea a 39 de proiecte, cu 45 de subproiecte conexe. Dintre acestea,13 proiecte sunt conditionate de achizitii de teren sau de parteneriate cu institutii precum Parlamentul. Conform strategiei, pentru anumite proiecte de o complexitate ridicata, precum reconfigurarea unor spatii publice majore, se propune realizarea de concursuri internationale de solutii. Strategia a fost selectata in urma unui concurs de idei lansat de Primaria Capitalei si va deveni o baza pentru accesarea a minimum 50 milioane de euro, din fonduri europene.
Problemele majore pentru refacerea unitatii in spatiul central al Capitalie constau in lipsa de conectivitate intre nordul si sudul Dambovitei si lipsa de atractivitate a Dambovitei pe aceasta zona centrala. Dambovita a fost tratata ca o lucrare de infrastructura utilitara, nu ca un element valoros din punct de vedere urban. "Se observa in mod clar diferenta de densitate si aglomeratie din partea de nord a Dambovitei (zona Lipscani, Brezoianu) comparativ cu zona Natiunile Unite sau Bulevardul Libertatii. Au existat propuneri de amenajari si s-au facut investitii in spatiile verzi, dar adevarata problema este lipsa de conectivitate. Au fost distruse doua artere principale si doua poduri. Calea Rahovei si Uranus, care drenau cu fluxuri de utilizatori cele doua zone, iar Podul Mircea Voda si Podul Calicilor faceau legatura acestora cu partea de nord. Pentru ca problema principala este conexiunea pietonala, propunem realizarea acestor poduri exclusiv pietonale, devenind in sine o atractie si un spatiu nou public functional. Dezvoltam noi trasee turistice ce pot face legatura directa intre centrul istoric si Palatul Parlamentului sau Manastirea Antim - Bulevardul Libertatii - Selari", se precizeaza in document.
Pentru a vedea proiectele cuprinse in plan, click aici
|