Agenda Constructiilor
Joi, 28 Septembrie 2023
Abonare reviste
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - CFR a obtinut toate avizele necesare pentru modernizarea Garii de Nord Bucuresti
CFR a obtinut toate avizele necesare pentru modernizarea Garii de Nord Bucuresti
Infrastructura Publicat de Stelian DINCA 05 Oct 2022 12:00
CFR SA a obtinut toate avizele necesare proiectului de modernizare a Garii de Nord Bucuresti, pentru care exista finantarea asigurata, de peste 100 milioane euro, iar la finele acestei saptamani va fi discutat in Consiliul Tehnico-Economic al Regionalei Bucuresti, apoi in CTE-ul companiei, a declarat, marti, directorul general Ion Simu-Alexandru, dupa audierile din comisia de specialitate a Camerei Deputatilor.
"Studiul de fezabilitate a fost fazat pentru Gara de Nord in Faza 1 si Faza 2, ca sa lansam proiectare cu executie. Si noi vrem sa lansam in acest an Faza 1 si Faza 2. Faza 1 inseamna partea de cladire. Fiind si monument istoric, am avut nevoie de avizul Ministerului Culturii. Am obtinut toate avizele, iar saptamana asta, mai precis joi sau vineri, regionala Bucuresti va intra cu acest proiect in Consiliul Tehnico-Economic, urmand ca saptamana viitoare sa intre in Consiliul Tehnico-Economic al nostru, al companiei, urmand apoi toti pasii, normal: Consiliul de Administratie, avizul MT interministerial si Hotarare de Guvern. Avem finantare asigurata. Sper ca putem sa lansam, sa avem o data de depunere a ofertelor in acest an pentru gara din Bucuresti", a afirmat Ion Simu-Alexandru, citat de Agrepres.
El a precizat ca Faza 2 a proiectului presupune reabilitarea interiorului Garii de Nord, mai exact amenajarea urbanistica.
"Faza a doua inseamna partea de interior a Garii de Nord. Acolo am cerut expres sa fie si trei solutii de arhitectura, ca sa putem sa facem, daca tot dupa multi, foarte multi ani lucram la Gara de Nord din Bucuresti, care e poarta de intrare in Romania, practic e un simbol al tarii, sa putem sa avem si o solutie corecta din toate punctele de vedere, atat tehnic, cat si arhitectural, cat si al functionalitatilor pe care le avem acolo", a spus seful CFR SA.
Potrivit acestuia, personalul Regionalei Bucuresti, care lucreaza in birourile de la etajele 1 si 2, va fi mutat definitiv.
"Mai mult de atat, noi, in gara din Bucuresti, avem personalul nostru, al Regionalei Bucuresti, care isi desfasoara activitatea in birourile de la etajul 1 si 2, si am vrea sa ii relocam. Oricum, ei vor fi relocati odata cu lucrarile. Vom vrea sa-i relocam definitiv si, prin proiect, sa putem sa facem o gara moderna, exact cum exista in Vest, cu magazine, cu cafenele, cu restaurante, cu tot felul de activitati care se pot face intr-o gara", a adaugat el.
Ion Simu-Alexandru a subliniat ca proiectul modernizarii Garii de Nord are finantarea asigurata pentru ambele faze, suma depasind 100 de milioane de euro.
"Avem asigurata finantarea pentru faza 1 si faza 2. Noi asta vom scoate la licitatie: proiectare cu executie, undeva la 100 si ceva milioane de euro. Faza 1, v-am spus, inseamna reparatie, consolidari cladire, iar partea de amenajare urbanistica, partea interioara a garii, peroane, linii, copertine, inseamna Faza 2. Tot ce inseamna astazi Faza 1 si Faza 2 le vom scoate odata", a sustinut directorul general.
 
ALLBIMVideoConfAC-iulhiltiman and machineALLBIM
ROCKWOOL 196
romania fara hospice
TOP-500-CONTRACTORS
A aparut editia
AUGUST 2023!
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 176 (August 2023)
 

Autentificare

GHID de INSTALARE
viarom
leviatan
BALTIC
theda mar
CDS
Acvatot 2019
rigips
FRONTALE
strabag nivel 1
CONCEPT STRUCTURE
noark
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT
Ubitech
leviatan
grundfos

Parteneri

HABITAT
AHK 2022
FPSC_2019
BA 2023
ROGBC 2016
ef-de-n
AICPS_30
econet
Piata de Constructii 2014
TOP500 Atreprenori de Constructii 2023
PIATA de TAMPLARIE Analiza 2021-2022 & Perspective 2023-2027 (TOP500)
TOP500 Producatori de Tamplarie 2023

urmarire comportare constructii, monitorizare structurala, monitorizare geotehnica