Agenda Constructiilor
Sambata, 23 Noiembrie 2024
Home - Stiri - INFRASTRUCTURA - ORADEA: O asociere condusa de Freyrom va construi 5 pasaje noi in Centrul Civic
ORADEA: O asociere condusa de Freyrom va construi 5 pasaje noi in Centrul Civic
Infrastructura Publicat de AG&F 27 Iun 2022 11:02
A fost semnat contractul pentru obiectivul de investitii „Coridor de mobilitate urbana durabila in Piata Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa I". Anuntul a fost facut de catre primarul Florn Birta care, alaturi de Marcel Bolos, ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, a vizitat santierele altor doua proiecte mari de infrastructura din Oradea.
„S-a semnat contractul de executie la Gojdu I, pentru cele 5 pasaje, din zona Centrul Civic - Catedrala Ortodoxa. Contractul a fost castigat tot de o asociere de firme condusa de Freyrom, care se ocupa si de etapa II. In 2 saptamani vor incepe lucrarile la partea de deviere retele si devieri de circulatie, asa cum este normal sa se pregateasca pentru inceperea unui proiect. Vom mai avea doua pasaje: pasajul de la magazinul Crisul, respectiv pasajul de la Gara, care sunt in etapa de realizare a proiectarii", a precizat primarul Florin Birta.
Lucrarile la etapa I vor fi executate de asocierea formata din Freyrom - lider, Leko Construct SRL, Constructii Erbasu S.A, Metabet CF SA, Ritmoteh SRL, Procons Group, Viarom Construct si DAS Traffic System. Valoarea contractului este peste 84,9 milioane de lei fara TVA (17,1 milioane de euro fara TVA).
„Proiectul este de mare complexitate, defineste foarte bine si contureaza in acelasi timp ce inseamna un coridor de mobilitate urbana la nivelul unei dezvoltari urbane, asa cum este cea din Oradea. Faptele ne dovedesc ca suntem in fata unei comunitati care are responsabilitatea dezvoltarii si oportunitatea accesarii fondurilor, pentru care prioritatea numarul 1 in vederea dezvoltarii orasului sunt fondurile europene" a punctat Marcel Bolos.
In cadrul proiectului se vor construi 5 pasaje subterane, 12.117 metri patrati de trotuar pietonal, 660 metri liniari de piste de biciclisti, 990 metri liniari de banda dedicata transportului public, infrastructura rutiera modernizata, linii de tramvai modernizate, statii de transport create si modernizate, se vor planta arbori si arbusti si se vor realiza retele de irigatii.
Obiectivul general al proiectului consta in reducerea emisiilor de carbon in municipiul Oradea prin crearea unui coridor de mobilitate urbana durabila din Piata Emanuil Gojdu - Vasile Alecsandri, printr-o abordare integrata bazata pe Planul de Mobilitate Urbana Durabila al municipiului Oradea.
 
Gojdu II, stadiu de executie 40%
In privinta obiectivului „Coridor de mobilitate urbana durabila in Piata Emanuil Gojdu din Oradea - Etapa II", stadiul lucrarilor este 40%. In acest moment se lucreaza la rampa dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir, fiind realizata sapatura aproape de cota finala. Au fost finalizati cei 86 de piloti forati aferenti pasajului rutier din Piata Cetate si au fost executate cele doua banchete turnate deasupra pilotilor forati. Pe aceste banchete vor fi asezate grinzile pasajului rutier. Totodata, au fost executate lucrarile pentru devierea retelelor de utilitati, urmand sa fie realizata armatura rampei dinspre bulevardul Dimitrie Cantemir.
Prin acest obiectiv de investitii se va face un pasaj rutier subteran in zona intersectiei dintre bulevardul Dimitrie Cantemir si strada Evreilor Deportati. Aici vor fi realizate doua giratii la nivelul solului, care vor fi traversate in subteran de un pasaj pe relatia Dimitrie Cantemir - Centrul Civic.
La nivelul solului va exista, in continuare, o banda dedicata liniilor de tramvai. Totodata, vor fi executate urmatoarele categorii de lucrari: realizarea sistemului de irigatii, modernizarea zonei pietonale si a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, statii de transport public modernizate precum si plantarea de arbori si arbusti.
Acest pasaj rutier este situat pe una dintre cele mai importante axe de circulatie din Municipiul Oradea, axa pe directia Nufarul - Cantemir - Centrul Civic - Bulevardul Magheru - strada Republicii - Gara - strada Stefan cel Mare. Astfel, se urmareste obiectivul de fluidizarea traficului rutier in vederea reducerii poluarii si cresterii sigurantei.
Se estimeaza finalizarea lucrarilor pana la sfarsitul anului, valoarea proiectului fiind de peste 27 milioane de lei fara TVA (5,4 milioane de euro fara TVA).
Ambele proiecte sunt implementate de catre Primaria Oradea prin Directia de Management Proiecte cu Finantare Internationala.
 
TotalEnergiesRAWLPLUGALLBIMhiltiABONARE REVISTESISECAM
ROCKWOOL 196
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Acvatot 2019
BogArt
ness project
ELECTROGRUP
CONCEPT STRUCTURE
VEGO
concelex
Arduro
noark
ERBASU CONSTRUCT
rigips
SSAB
CDS
EDIT-Structural
AED
viarom
strabag nivel 1
MAKITA
SIGM
DRS
quadratum
leviatan
Ubitech
konsent
theda mar

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<