PMB initiaza anul acesta lucrarile la un proiect de circa 80 milioane de lei |
Infrastructura Publicat de Simona Ene 11 Iul 2013 13:37 |
Autoritatile publice din Capitala au anuntat ca, in cursul lui 2013, vor initia lucrarile de constructie a unui proiect estimat la circa 80 milioane de lei (18 milioane de euro), fondurile alocate in bugetul acestui an pentru implementarea obiectivului insumand 15 milioane de lei (3,4 milioane de euro). Contractul, ce prevede executia unui pasajului subteran in zona Pietei Presei Libere, a fost atribuit unei asocieri formate din companiile Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, Tehcon & Edilitare si Infrastructura si Consitrans, in prezent planul urbanistic zonal cu solutia propusa pentru realizarea acestuia aflandu-se in etapa dezbaterii publice. „Pasajul rutier subteran va fi amplasat in intravilanul orasului, sub Piata Presei Libere, din sectorul 1 al Capitalei. Datorita convergentei unor fluxuri importante de autovehicule, pietoni si a unor linii de transport public, arealul respectiv se afla printre zonele cu disfunctii majore, fapt pentru care se propune realizarea unui complex subteran compus dintr-un pasaj rutier care sa faca legatura intre Soseaua Bucuresti-Ploiesti si Bulevardul Kiseleff (cu o ramificatie spre Bulevardul Marasti) si unul pietonal, cu functiuni de nod intermodal de transport public, ce va realiza subtraversarea pietei spre orice directie si va asigura legatura dintre statiile de transport public de suprafata cu viitoarea statie de metrou a Magistralei a VI-a”, a declarat Gheorghe Patrascu, arhitect-sef al municipiului Bucuresti.
Proiectul tehnic al acestui obiectiv a fost elaborat de compania Metroul SA, in colaborare cu Biroul de Arhitectura Dorin Stefan. Suprafata studiata pentu executia acestui proiect este un teren cu o arie de 211.140, arealul putand fi ocupat pana la 70%, la care se mai poate adauga o cota de 10%, cu cladiri cu maximum doua niveluri (8 metri inaltime), pentru diverse utilizari. Pentru informatii suplimentare, www.pmb.ro
|