SATU MARE: Incep lucrarile la soseaua de centura a municipiului |
Infrastructura Publicat de AG&F 31 Iul 2018 07:22 |
La circa un an de la predarea amplasamentului - de catre oficialii Companiei Nationale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) - consortiului de antreprenori ce se va ocupa de constructia soselei de centura (variantei ocolitoare) a municipiului Satu Mare, lucrarile - cu o durata de 12 luni - au inceput efectiv sa fie executate. Antreprenorul (mai precis asocierea dintre Itinera SpA - Collini Lavori SpA - Via Design SRL) se afla totusi in grafic, deoarece, din momentul preluarii amplasamentului, are la dispozitie 23 de luni pentru finalizarea acestui obiectiv (din care cel putin cinci luni au fost necesare elaborarii proiectului tehnic).
Potrivit unui comunicat dat publicitatii la 27 iulie 2017 de CNAIR, varianta ocolitoare (cu o lungime de 19,540 km) urmeaza sa fie construita in sud-vestul municipiului Satu Mare, intre DN 19A (km 41+900) si DN 19 (km 135+960). La intersectiile cu DN 19A si DN 19 vor fi construite sensuri giratorii, intersectia cu strada Parc Industrial va fi de tip T, iar pentru intersectiile cu DJ 194, DN 19, DN 19A si DJ194 sunt prevazute noduri rutiere si bretele rutiere de acces spre si dinspre varianta de ocolire Satu Mare. Drumul va avea patru benzi pe sens, pe o lungime de aproximativ 14 km, zece pasaje si doua parcari de scurta durata. Conform CNAIR, constructia soselei de centura a municipiului Satu Mare va costa aproape 304,8 milioane de lei (fara TVA) si va beneficia inclusiv de finantare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020.
Insa, la inceperea lucrarilor, consultantul pentru acest proiect (societatea Consitrans) si consortiul de antreprenori au anuntat ca obiectivul este usor diferit de ceea ce comunicase anterior CNAIR, soseaua de centura a municipiului Satu Mare urmand sa aiba o lungime totala efectiva de 13,572 km, din care 5,6 km de drum cu doua benzi, cu o latime de 10 metri si 7,972 km de drum cu patru benzi, cu o latime de 18,5 metri. De asemenea, vor mai fi construite doua noduri rutiere, precum si cinci poduri si pasaje. Traseul variantei de ocolire a municipiului Satu Mare incepe tot din DN 19A si are o directie de la sud la nord fata de limita vestica a Parcului Industrial Sud din Satu Mare, va traversa paraul Homorodul Vechi, apoi calea ferata Oradea-Halmeu si se va intersecta cu DN 19. Aceasta intersectie va fi amenajata denivelat, cu un pasaj superior avand lungimea de 63 de metri, ceea ce va presupune inclusiv realizarea unei intersectii la nivel. Apoi, varianta de ocolire va traversa raul Somes cu un pod, ce va avea lungimea de 640,85 metri (inclusiv viaductele de acces la pod), intre digurile de aparare ale municipiului care constituie resedinta judetului Satu Mare. Dupa traversarea raului Somes, varianta de ocolire va intersecta din nou DN 19A, unde va fi amenajata o intersectie la nivel, de tip sens giratoriu. Fondurile sunt asigurate de la bugetul de stat, prin intermediul CNAIR, iar pentru lucrarile ce vor putea fi executate in lunile care au mai ramas din acest an, Guvernul Romaniei a alocat deja suma de 137 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, www.cnadnr.ro
|