Concernul Geberit Group, din Elvetia, specializat in productia si comercializarea de instalatii sanitare, a realizat, in intervalul ianuarie - iunie 2010 o cifra de afaceri in valoare de 1,11 miliarde franci elvetieni, in crestere cu 1,5% fata de intervalul corespunzator din 2009. Majorarea a fost de 4,8%, daca se realizeaza ajustarea la ratele curente de schimb valutar. La nivelul Europei, vanzarile au sporit cu 4,1%, pe majoritatea pietelor in care compania este activa: Marea Britanie (+9,1%), Germania (+6,8%), Elvetia (+5,9%), Austria (+5,5%), Franta (+5,1%), Italia (+4,4%) si Benelux (+1,1%). In zona Europei Centrale si de Est, incasarile s-au diminuat cu 6%. Cea mai mare cerere a fost consemnata, in continuare, in regiunile Pacificului si Extremul Orient, unde livrarile au sporit cu 29,3%. O recuperare evidenta a fost consemnata in America, unde vanzarile s-au majorat cu 7,3%, in special datorita impactului solicitarilor venite din partea de sud a continentului. Pe segmente de activitate situatia a fost eterogena. Daca divizia de sisteme sanitare a inregistrat o crestere de 3,9%, cea tubulatura a avut un declin de 1,9% (ca rezultat direct al scaderii drastice a activitatii in domeniul constructiilor noi). Oficialii companiei remarca faptul ca o contributie importanta la succesul raportat a avut-o ajustarea preturilor la materiale si materii prime. De asemenea, un impact deosebit in sensul reluarii cresterii a fost exercitat de intensificarea activitatilor de marketing, care a dus, totusi, la o crestere semnificativa a costurilor. Pentru 2011, se preconizeaza ca sectorul constructiilor urmeaza sa se plaseze intr-o pozitie nefavorabila, iar preturile la materiile prime vor fi deosebit de volatile. Cu toate acestea, se estimeaza ca trendul specific companiei va fi unul accentuat ascendent. Pentru informatii suplimentare,
www.geberit.com