TERAPLAST: Rezultate financiare de 99 milioane de lei in semestrul I |
![]() |
![]() |
Instalatii de apa & sisteme HVAC Publicat de Cosmin Dincu 12 Aug 2011 13:16 |
Investitii de 1,6 milioane lei in dezvoltarea resurselor umane
Potrivit raportului elaborat de conducerea grupului, datele calculate conform standardului EBITDA - Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortisation (venituri stabilite inainte de achitarea dobanzilor si taxelor, neinfluentate de depreciere si amortizare) denota o scadere de 89,11% a acestui indicator, de la 11,76 milioane de lei in primele sase luni din 2010 la numai 1,28 milioane de lei in semestrul I a.c. Totodata, numarul mediu de angajati a ajuns la 421 de persoane (de la 521 in perioada similara din 2010), ceea ce arata faptul ca masurile de aplicare a programului de disponibilizare au continuat sa fie implementate. "Incepand cu finele lui 2010, cotatiile stabilite pe piata materiilor prime de origine petroliera au crescut semnficativ, trend care s-a mentinut pe tot parcursul semestrului I al anului 2011. La principalele materii prime (PVC, PP, PE si plastifianti), care reprezinta aproximativ 50% din totalul cifrei de achizitii, preturile medii au inregistrat majorari cuprinse intre 12% si 60%. In conditiile in care piata materialelor de constructii nu a inregistrat revirimentul asteptat, cresterile de costuri generate de evolutia preturilor materiilor prime au fost transferate partial in pretul de vanzare al produselor finite, avand un impact negativ in ceea ce priveste profitabilitatea companiei. Profitul Teraplast a fost, de asemenea, influentat negativ de provizioanele pentru activele circulante, care au crescut fata de 2010 cu aproximativ 2,5 milioane de lei, ca urmare a reevaluarii portofoliului de clienti in sold la data de 30 iunie 2011. Mai mult, cheltuielile operationale includ aproximativ un milion de lei, suma ce reprezinta penalitati si dobanzi de intarziere. Estimam ca aceste cheltuieli au caracter unitar, nerecurent si nu se vor mai regasi la acelasi nivel in a doua perioada a anului in curs", precizeaza conducerea Teraplast. In ceea ce priveste evenimentele semnificative, ce au influentat activitatea firmei in primul semestru din 2011, oficialii Teraplast precizeaza ca in luna ianuarie a acestui an s-a luat decizia externalizarii Diviziei de Ferestre a Teraplast si crearea unei companii distincte – TeraGlass, Teraplast fiind unicul actionar al noii entitati economice. Totodata, in februarie, s-a externalizat si activitatea de matriterie, prin infiintarea firmei TeraTools (unde Teraplast s-a constituit ca actionar minoritar). In luna aprilie, Consiliul de Administratie (CA) a numit in functia de director general pe Stefan D. Bucataru, care a devenit – din mai – si presedinte al CA. In aceeasi luna, Alexandru Stanean a renuntat la functia de Administrator in Consiliul de Administratie al Teraplast, ca urmare a numirii sale ca director general al subsidiarei Plastsistem. Compania Teraplast a finalizat – tot in luna mai - implementarea celui de-al doilea din cele trei programe de instruire a propriilor angajati, cofinantate din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Investeste in oameni. Valoarea totala eligibila a celor trei proiecte depaseste 1,6 milioane de lei, din care suma nerambursabila se situeaza la 1,17 milioane de lei.
***
Compania Teraplast este unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii si sisteme in domeniul constructiilor, instalatiilor si amenajarilor din Romania, fiind in prezent lider pe piata locala de tubulatura din PVC. Portofoliul de produse Teraplast acopera toata gama instalatiilor (mai putin cele de incalzire si ventilatie), permitand asigurarea de solutii si sisteme complete. Gama de produse Teraplast este structurata pe opt sisteme - si anume: sistemul de alimentare cu apa, sistemul de canalizari exterioare, sistemul de canalizari interioare, sistemul de decoratiuni si amenajari interioare si exterioare, sistemul de profile PVC pentru tamplarie, granule din PVC, sistemul de cahle din teracota si sistemul electric. In anul 2010, cifra de afaceri neta a Teraplast (rezultate consolidate) a fost de 212,7 milioane de lei, iar pentru 2011 strategia manageriala presupune venituri totale de 250,6 milioane de lei (+18%), la un profit net de 15,5 milioane de lei. Programul de investitii stabilit pentru anul in curs presupune alocarea unor fonduri de 6,2 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, www.teraplast.ro
|