CONSOLIGHT: Estimari de crestere cu 30% a veniturilor |
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Elena Icleanu 29 Iul 2011 08:24 |
Marian Ghinea (52 de ani)
Functia / Firma: director executiv, Consolight Com;
Experienta profesionala: 13 ani in domeniul instalatiilor electrice si automatizarilor.
Compania Consolight, din Bucuresti, specializata in livrarea echipamentelor electrice si a corpurilor de iluminat marcile Eaton, Legrand, Gewiss, Philips, Bticino si Schneider Electric, a raportat o majorare de 20% a cifrei de afaceri din primul semestru al acestui an, fata de nivelul consemnat in intervalul similar din 2010. Potrivit conducerii firmei, vanzarile societatii sunt influentate de mai multi factori, cum ar fi: strategiile de marketing dezvoltate de producatori, conditiile comerciale oferite distribuitorului, capacitatea vanzatorului de a finanta din resurse proprii anumite proiecte, trainingul asigurat de fabricant pentru angajatii dealerului si pentru clientii acestuia etc. Avand in vedere conditiile actuale ale pietei, pentru intregul an se estimeaza o crestere de 30% a incasarilor in raport cu 2010.
- Cum va evolua piata instalatiilor electrice in 2011?
- In acest an va fi inregistrata o crestere medie de 8%-10% pe piata echipamentelor electrice din Romania, cele mai importante comenzi urmand a proveni ca urmare a noilor investitii anuntate in diverse domenii (centre comerciale, spitale, hale industriale), precum si datorita proiectelor de reabilitare si de mentenanta.
- Care sunt obiectivele companiei pe termen mediu?
- Pentru anul 2011, ne-am propus extinderea zonala cu inca doua filiale (ce vor fi localizate in Craiova si Brasov), ce vor beneficia de spatii de stocare si sisteme logistice proprii. In primul trimestru al anului in curs am schimbat aplicatia software prin care ne gestionam activitatea, in perioada urmatoare urmand a implementa o serie de proiecte noi, precum: selectia furnizorilor si divizarea acestora pe doua sau trei niveluri de oferte, optimizarea stocurilor, stabilirea strategiei logistice si de marketing a depozitului central si a celor locale si elaborarea unui catalog care sa prezinte capacitatea logistica a societatii. De asemenea, vom derula un program de training pentru personalul departamentelor de vanzari si ofertare si vom introduce un sistem nou de monitorizare mai eficienta a comenzilor, urmarind, in acelasi timp, cresterea calitatii relatiilor cu partenerii (clienti si furnizori) si imbunatatirea metodelor de recompensare pentru angajatii perfoemanti.
- Cum credeti ca vor fi implementate politicile europene de mediu in Romania?
- Luand in calcul actuala situatie a economiei, cred ca segmentul energiilor regenerabile nu va inregistra o evolutie spectaculoasa in urmatorii doi ani. Exista cateva proiecte de dimensiuni relativ mari, ce se afla in atentia celor care doresc sa investeasca in acest domeniu, insa firmele mici si medii nu vor accesa prea curand aceste lucrari.
- Mentionati principalele dificultati pe care le intampinati pe plan local.
- Pentru anul 2011 ne-am stabilit ca principali indicatori profitul si gradul de incasare a facturilor la termenele prestabilite. Majoritatea contractelor prevad conditii de plata la 60 - 90 de zile, insa exista si exceptii care duc la intarzieri de pana la 120 de zile. In acest context, chiar daca am pierdut unele proiecte (pe fondul inflexibilitatii beneficiarilor), au crescut semnificativ sumele incasate la termen si am inregistrat o imbunatatire a profitului comparativ cu anul 2010.
|