LEGRAND: Piata echipamentelor electrice se orienteaza spre solutii personalizate |
Instalatii Electrice & Automatizari Publicat de Ovidiu Stefanescu 05 Sep 2012 08:05 |
Calin Pascalau (40 de ani)
Functia/Firma: director general, Legrand Romania;
Experienta profesionala: 14 ani in domeniul aplicatiilor electrotehnice.
Concernul Legrand - Franta este unul dintre principalii competitori pe piata mondiala a instalatiilor electrice, livrand solutii diverse, de la produsele cu functii simple, cum ar fi cele de protectie, distributie si control, pana la aplicatiile din categoria sistemelor de management integrat. In 2011, la nivel de grup s-a raportat o cifra de afaceri de 4,25 miliarde euro, in crestere cu 9,2% fata anul fiscal precedent, pentru 2012 estimandu-se o majorare de 2,6% a vanzarilor. Pe piata din Romania, varful de performanta a fost inregistrat in 2008, cand au fost raportate incasari de 18 milioane de euro pentru toate brand-urile grupului Legrand comercializate in Romania.
- Cum a evoluat cifra de afaceri a nivelul subsidiarei din Romania?
- Pentru anul 2012 ne-am propus o crestere de 7% a vanzarilor, fata de anul precedent. Pentru primul semestru a.c., rapoartele indica o sporire de 26%. Aceasta justifica o ajustare pozitiva pentru intregul exercitiu financiar, fiind posibil sa inregistram o crestere de 15% (pana la cota de 14 milioane de euro). Analiza situatiei curente arata ca intervalul ianuarie - iunie a.c. a fost favorabil, spre deosebire de estimarile pentru partea a doua a anului, marcata de instabilitate monetara, blocarea finantarii din fonduri europene, reticenta investitorilor etc.
- Care este structura vanzarilor, din punct de vedere al modalitatilor de distributie?
- In ultimii trei ani, a crescut ponderea cifrei de afaceri in zona de proiecte, atingand o cota de 60%. Cresterea organica la nivel de grup ne-a oferit posibilitatea accesarii unor lucrari cu un grad ridicat de complexitate, accesand sectoare unde nu eram prezenti. In prezent, suntem in masura sa oferim solutii si sisteme complexe, ceea ce ne ofera posibilitatea dezvoltarii unor relatii optime de colaborare cu specialistii din domeniu. In ceea ce priveste distributia pe canalele traditionale, aceasta are o cota de 40%. O tendinta remarcata recent este aceea ca, pe segmentul premium, cifra de afaceri s-a majorat cu peste 60%, iar complexitatea instalatiilor a evoluat considerabil. Ca urmare, am dezvoltat formula prin care promovam solutii de automatizare pentru aplicatii rezidentiale.
- Ce masuri ati aplicat pentru asigurarea unei bune functionari a companiei in perioada recesiunii?
- Este vorba, in principal, despre un program foarte strict de control al costurilor. De asemenea, am investit pentru specializarea echipei proprii si am adaptat organizatia la specificul de afaceri pe care l-am previzionat pentru anii urmatori, ceea ce a a dus la o imbunatatire continua a rezultatelor si la o coordonare mai buna al business-ului. In mai putin de doi ani, la nivel de grup s-au realizat achizitii importante, vizand furnizori de solutii pentru infrastructura de voce-date-imagine (rack-uri, cabluri VDI, conectica, accesorii pasive, UPS-uri, cablare structurata, etc). In conditiile date, 40% din cifra de afaceri din 2011 a Legrand Romania a fost realizata prin intermediul unor referinte noi, care nu se regaseau in portofoliu in urma cu un an.
- Cum evaluati dezvoltarea pietei de profil, pe termen scurt?
- Exista un potential de "boom", avand in vedere oportunitatile imense de investitii in domeniul constructiilor si al infrastructurii energetice. O conditie obligatorie este constituita insa de asigurarea unei stabilitati pe toate planurile. Este cert faptul ca minimum doua segmente economice vor functiona, chiar si in cel mai pesimist scenariu economic posibil, unul dintre acestea fiind cel al energiei electrice (cu accent pe solutiile de eficienzare a consumului, crestere a confortului utilizatorilor) si al doilea dezvoltarea infrastructurii de date (sectorul cu cea mai mare dinamicade crestere).
|