Agenda Constructiilor
Miercuri, 25 Decembrie 2024
Home - Stiri - Piata Muncii & Resurse Umane - BestJobs: Productivitatea este influentata de presiunea mai multor sarcini simultane
BestJobs: Productivitatea este influentata de presiunea mai multor sarcini simultane Imprimare Email
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 18 Iun 2021 07:59
Relaxarea restrictiilor a adus in discutie reintoarcerea la birou a angajatilor, care in ultimul an si-au mutat activitatea acasa sau in spatiul care le oferea cel mai mult confort si siguranta. Perioada pandemiei a fost una care a accelerat capacitatea de adaptabilitate a angajatilor, dar si a modului de functionare a companiilor. Dupa aceasta perioada, 43% dintre angajati ar prefera intoarcerea la birou sau un sistem de lucru hibrid, care ar presupune mai mult lucrul de la birou, pentru un confort emotional sporit si productivitate mai buna. Doar un sfert dintre respondenti (24%) declara ca s-au adaptat suficient de bine pe plan emotional si ca mod de lucru incat sa prefere lucrul de acasa sau un sistem hibrid care favorizeaza acest mod. 33% dintre ei sunt inca nehotarati.
Productivitatea angajatilor este principalul aspect in evaluarea celui mai eficient mod de lucru. Astfel, 53% spun ca nu observa mari schimbari din acest punct de vedere in sistemul de lucru actual comparativ cu inceputul pandemiei. 23% s-au adaptat atat de bine la schimbarile din aceasta perioada incat au reusit chiar sa isi creasca productivitatea, in timp ce, pentru 17%, acest efort prelungit si-a spus cuvantul inclusiv asupra eficientei muncii lor.
Intrebati ce anume influenteaza cel mai mult productivitatea, angajatii spun ca presiunea de a face fata la mai multe sarcini in acelasi timp (23%), programul imprevizibil de munca, care nu mai face posibila delimitarea intre viata personala si cea profesionala (19%) si volumul prea mare de munca (19%).
Fluctuatiile de productivitate se resimt in rezultatele muncii angajatilor. 22% dintre ei marturisesc ca aloca mai mult timp pentru acelasi volum de sarcini. Alti 16% dintre respondenti se simt coplesiti si ajung sa amane sarcinile, in timp ce 14% se plang de ratarea sau chiar pierderea clientilor. Alti 13% dintre angajati observa ca, pe fondul lipsei de concentrare, greselile in executarea sarcinilor de serviciu s-au inmultit. 12% se plang ca au dificultati in a intelege cerintele superiorilor.
Facilitarea dezvoltarii profesionale pe primul loc in topul cerintelor de la angajatori
Angajatii considera ca sefii le-ar putea oferi anumite beneficii, pentru a avea un randament mai bun la locul de munca. Astfel, 37% dintre respondenti spun ca ar avea nevoie de un training de dezvoltare profesionala si dobandirea de noi competente. 22% s-ar bucura de un program flexibil, in timp ce 12% si-ar dori zile libere suplimentare. Pentru altii, important ar fi sa primeasca sprijin financiar pentru intretinerea si supravegherea copiilor in timpul programului (bona, afterschool, cresa etc.), asa cum au raspuns 8% dintre angajatii chestionati, dar si acces la servicii de wellness (5%) sau consiliere psihologica (3%).
Time managementul si echilibrul dintre viata personala si cea profesionala - provocarile principale in aceasta perioada
Cea mai mare provocare cu care s-au confruntat angajatii este aceea de a respecta clar timpul alocat biroului, astfel incat sa nu interfereze cu timpul personal, dupa cum ne-au spus 24% dintre respondenti. Alti 25% dintre angajati simt ca le este greu sa gestioneze corect timpul la birou, astfel incat sa evite supraincarcarea cu sarcini. Pentru 14%, dificultatea a fost sa isi aduca la zi competentele digitale, astfel incat sa faca fata schimbarilor in mediul de lucru.
Lucrul de acasa. Cel mai mult le-au lipsit intalnirile cu echipa
Acum, cand lucrul de acasa nu mai este impus si angajatii au posibilitatea de a alege, in cele mai multe cazuri, de unde sa lucreze, acestia vad ca interactiunea cu membrii echipei este foarte importanta pentru starea lor mentala si le-a lipsit in aceasta perioada (25%). Parerile sunt impartite cand vine vorba de a ramane sa lucreze in continuare numai de acasa. In timp ce 9% spun ca abia au apucat sa se obisnuiasca cu acest mod de lucru, 19% nu s-ar mai intoarce la birou, iar 11% s-ar simti mai stresati sa continue asa.
Adaptabilitatea ramane lectia de baza a acestei perioade
Mai mult de jumatate dintre respondenti (56%) au ajuns la concluzia ca pentru a rezista pe actuala piata a muncii, modelata de pandemie, este nevoie sa dai dovada de adaptabilitate sau chiar capacitatea de reinventare profesionala. 21% considera ca le-a fost de folos rezistenta la stres si efort. 11% pun accent pe comunicare si tot atatia pe competentele digitale.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMTotalEnergiesSISECAMABONARE REVISTERAWLPLUGhilti
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
Ubitech
EURO BUILD
MAKITA
SSAB
quadratum
ERBASU CONSTRUCT
konsent
GEWISS
BogArt
AED
leviatan
VEGO
CONCEPT STRUCTURE
DRS
concelex
SIGM
Acvatot 2019
CDS
ELECTROGRUP
rigips
noark
EDIT-Structural
Arduro
theda mar
strabag nivel 1

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<