UPT: Noua generatie de studenti prefera sa comunice instant, prin propozitii scurte |
Piata Muncii & Resurse Umane Publicat de Stelian DINCA 09 Aug 2022 11:18 |
Universitatea Politehnica Timisoara este adepta metodelor noi de predare, iar in ultimii ani fiecare facultate in parte a dus o campanie ampla de digitalizare. De altfel, pentru tinerii din noua generatie tehnologia este parte din viata lor, astfel ca noile platforme de comunicare universitara si adaptarea profesorilor la comportamentul studentilor sunt parte din procesul educational.
„Noua generatie vine cu lucruri bune, dar si cu parti mai putin bune. De exemplu, sunt studenti care nu stiu sa foloseasca e-mailul, pun toate ideile in subject chiar daca sunt mai multe fraze. Sau avem situatii in care studentii trimit mesaje profesorilor doar pe retelele de socializare, i-am intrebat de ce nu vor sa comunicam pe mail sau pe campusul online si ne-au spus ca nu sunt obisnuiti. Le este mai simplu sa comunice instant prin propozitii scurte. Este nevoie de un traseu educational personalizat, in care fiecare student sa poata puna accentul pe ce il atrage mai mult astfel incat sa ii dezvoltam toate abilitatile”, sustine Florin Dragan, rectorul Universitatii Politehnica Timisoara.
Politehnica a avut avantajul unui Campus Virtual bine conturat la inceputul pandemiei, adaptat de la un numar de sub 1000 de studenti - folosit de cei inscrisi la programele de invatamant la distanta – iar acum este folosit de 13.000 de studenti. In plus, universitatea a achizitionat module de software care pot fi descarcate de fiecare student. De altfel, au fost adoptate solutii de predare in regim hibrid in anumite amfiteatre, unele cadre didactice au venit cu solutii inovatoare pentru aplicatiile din laborator. Pentru a le capta atentia studentilor, profesorii au facut cursuri de predare inclusiv cu specialisti din zona privata, tocmai pentru a adapta modul de interactiune cu tinerii. Astfel de cursuri vor continua din toamna si presupun inclusiv o abordare a incluziunii studentilor.
„Studiile arata ca in ultimii zece ani timpul in care un ascultator este conectat la un discurs a scazut de la 15 secunde la 7 secunde. Acest lucru il simtim si la cursuri, daca nu spui ceva interesant in cele sapte secunde, poti sa il pierzi pe student. Astfel ca incercam sa venim cu interactivitate, sa ii implicam cat mai mult astfel incat sa fie conectati la predarea cursului. De altfel, am introdus si metode moderne de predare prin storytelling si gamification, astfel incat studentul sa fie cat mai aproape de mediul lui”, a declarat Florin Dragan.
Totodata, Universitatea Politehnica Timisoara a incurajat cadrele didactice sa incerce sa fie mai mult mentori pentru studenti, decat dascali. Trebuie sa existe in permanenta o comunicare cu tinerii pentru a-i sprijini sa isi atinga potentialul maxim prin servicii complementare si diverse oportunitati. Noua generatie de studenti este prima care a crescut cu acces la internet si volmul de informatie asimilat este mare. De asemenea, nu mai exista diferente intre tinerii din estul Europei si cei din vestul continentului datorita tehnologiei, ei avand acces la aceleasi tendinte sociale, de petrecere a timpului liber sau de entertainment.
„Poate cel mai important lucru pe care trebuie sa il faca profesorul acum este sa le scoata din educatie expresia: nu este bine sa gresesti! Noi cu asta am crescut, tot timpul ni s-a spus ca greseala nu este buna, iar aceasta mentalitate se regaseste si la multi dintre parintii lor. La universitate trebuie sa le aratam ca poti gresi, iar mai important este ce inveti din acea greseala. Este mai bine sa faci o eroare in laborator, decat sa o faci ulterior la job”, a incheiat rectorul Universitatii Politehnica Timisoara.
|