Agenda Constructiilor
Vineri, 31 Ianuarie 2025
Home - Stiri - Producatori & Furnizori - BOSCH: Activitatea din 2024, afectata de evolutia pietei si presiunea pe costuri
BOSCH: Activitatea din 2024, afectata de evolutia pietei si presiunea pe costuri
Producatori & Furnizori Publicat de Elena Icleanu 31 Ian 2025 16:20
Bosch, furnizorul de tehnologie si servicii, a generat in 2024 venituri din vanzari de 90,5 miliarde de euro, potrivit cifrelor preliminare. In termeni nominali, aceasta situatie reprezinta o scadere anuala de 1% si aproximativ egalitate cu anul precedent dupa ajustarea cu efectele cursului de schimb. Marja operationala EBIT a fost de 3,5 procente.
"In pofida eforturilor noastre, nici compania Bosch nu a fost complet imuna fata de evolutiile economice, dar am avut o participare respectabila in comparatie cu colegii nostri din industrie. Tehnologiile noastre pentru mobilitatea si casele viitorului raman domenii cheie de dezvoltare pentru noi", a declarat dr. Stefan Hartung, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH, cu privire la cifrele de afaceri preliminare publicate ale companiei. 
El a subliniat eforturile de a consolida competitivitatea si dezvoltarea in anul financiar 2024 prin decizii strategice de portofoliu care au implicat atat achizitii, cat si cesionari si a adaugat: "Compania a trebuit sa faca si anumite ajustari structurale". 
Pe langa slaba crestere economica la nivel global, dezvoltarea activitatii Grupului Bosch a fost afectata negativ de faptul ca pietele in crestere, cum ar fi electromobilitatea, s-au dezvoltat mult mai lent decat se preconiza. Scaderea volumului vanzarilor in aceste domenii si capacitatea aferenta sub-utilizata, precum si cheltuielile initiale ridicate in continuare pentru tehnologiile viitoare si provizioanele pentru ajustarile strategice necesare, au avut un impact negativ asupra rezultatelor. Dar, in ciuda tuturor provocarilor, Bosch continua sa-si urmareasca in mod constant obiectivele de afaceri ambitioase: pana in 2030, compania isi propune sa fie printre furnizorii de top in domeniile sale de activitate de pe pietele cheie. In puls, compania intentioneaza sa obtina o crestere medie anuala intre 6 si 8 procente, cu o marja de cel putin 7 procente.
 
Strategia de dezvoltare: dezvoltarea portofoliului pentru a imbunatati oportunitatile de afaceri
In ultimul an financiar, Bosch si-a implementat in mod sistematic Strategia 2030 si a atins repere importante. Unul dintre acestea este achizitia planificata a afacerii din domeniul HVAC, Johnson Controls - Hitachi, in valoare de aproximativ 8 miliarde de dolari SUA. Prin achizitionarea acestei afaceri, Bosch intentioneaza sa-si extinda prezenta pe pietele in crestere precum SUA si Asia. "In ciuda turbulentelor actuale, ne urmam in mod constant strategia de dezvoltare si vom continua sa promovam cu hotarare tehnologii de importanta vitala pentru lumea de maine", a declarat Hartung. Odata cu vanzarea unor parti mari din divizia de produse Building Technologies pentru securitate si tehnologie de comunicatii, Bosch se va concentra in viitor pe activitatea de integrare a sistemelor si va continua dezvoltarea. Prin aceste miscari, compania isi propune sa asigure un echilibru mai bun intre diviziile sale, sa isi sporeasca robustetea si sa isi faca portofoliul viabil pentru viitor. 
 
 
Tehnologiile viitorului: inovatiile creeaza "tehnica pentru o viata"
Pentru a-si atinge obiectivele de dezvoltare, Bosch stimuleaza inovatia in domenii de importanta mare pentru viitor. "Electromobilitatea, hidrogenul si tehnologiile sustenabile raman o afacere in crestere si centrul inovatiilor noastre", a declarat Hartung, referindu-se la provocarea continua a schimbarilor climatice. Acesta a dat ca exemplu o pompa criogenica pe care Bosch o testeaza in prezent in SUA, care comprima pana la 600 de kilograme de hidrogen lichid pe ora. In doar 10 minute, o astfel de pompa va asigura alimentarea camioanelor cu o cantitate de hidrogen suficienta pentru a parcurge urmatorii 1.000 de kilometri. Bosch este, de asemenea, lider in domeniul electrocasnicelor. Peste doar cateva saptamani, va lansa o combinatie de frigider-congelator XXL incorporate, eficienta din punct de vedere energetic. Respectand noul standard Matter, aceasta va fi primul aparat electrocasnic din lume cu conectivitate independenta de producator. Aproximativ 5.000 de experti Bosch lucreaza pentru a face inteligenta artificiala adecvata pentru utilizarea in viata de zi cu zi, cum ar fi un nou serviciu asistat de IA de apel de urgenta care sa permita utilizatorilor de lifturi sa solicite ajutor in limba lor materna, dar care sa nu necesite modernizarea lifturilor. 
 
Solutii digitale: inteligenta artificiala intareste activitatea de baza
Software-urile inteligente si serviciile digitale au devenit acum un pilon important pentru activitatea de baza a companiei Bosch. "Folosim din ce in ce mai mult inteligenta artificiala in procesele noastre, imbunatatind calitatea si productivitatea atat in fabricile, cat si in birourile noastre. IA a devenit, de asemenea, o parte integranta a produselor si solutiilor noastre" a spus Hartung.
Bosch preconizeaza ca va genera vanzari de peste 6 miliarde de euro in domeniul software-urilor si serviciilor pana la inceputul deceniului urmator, doua treimi din aceasta cifra fiind generate in sectorul Mobilitate. "In cadrul Bosch, inteligenta artificiala joaca un rol important de ani de zile pentru conducerea asistata si automatizata. Dar noi promovam mobilitatea definita de software nu doar in materie de IA, iar acest lucru face din Bosch un partener ideal pentru principalii jucatori din lume din domeniul tehnologiei", a declarat Hartung. Un exemplu este solutia de sistem Vehicle Motion Management. Printre altele, aceasta permite sistemele de franare brake-by-wire, in care in care o pedala de frana electronica functioneaza fara o conexiune mecanica.
 
Politica economica: competitivitate pentru o Europa puternica
Bosch cauta noi cadre de politica in Germania si UE pentru a stimula dezvoltarea. Potrivit lui Hartung, este nevoie de actiuni pentru a consolida competitivitatea si atractivitatea acestora, in calitate de locuri de desfasurare a afacerilor. "Pentru o Uniune Europeana puternica sunt necesare mai putine reglementari si mai multe investitii, precum si mai putine bariere si mai multa liberalizare a pietei", a spus acesta. Avand in vedere preturile pentru energie, birocratia si lipsa investitiilor in infrastructura in Germania, piata de origine a companiei, Hartung spera ca, dupa viitoarele alegeri din tara, sa aiba loc o trecere rapida de la discutii la actiune. "Orice element care faciliteaza afacerile constituie un pas in directia corecta. Atunci Germania si Europa pot fi si in viitor printre liderii economici si tehnologici ai lumii", a adaugat Hartung.
Ca si pana acum, Bosch intentioneaza sa-si aduca contributia in acest sens: in urmatorul an, aproximativ 40% din investitiile globale ale companiei vor continua sa fie directionate catre locatiile sale din Germania. 
 
Evolutia afacerii in anul 2024: evolutiile pietei afecteaza cifra de vanzari a sectoarelor de activitate
Cifrele de vanzari pentru sectoarele de afaceri ale Bosch reflecta in mod clar tendinta generala a pietei. "In ansamblu, 2024 a constituit o exceptie, toate pietele noastre de interes avand performante slabe in acelasi timp", a declarat dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administratie si director financiar al Robert Bosch GmbH. Cu venituri din vanzari de 55,9 miliarde de euro, sectorul Mobilitate aproape a atins nivelul din anul precedent. In ciuda pietei in scadere, veniturile din vanzari au ramas practic neschimbate dupa ajustarea pentru efectele cursului de schimb. In sectorul de activitate Tehnologie industriala, veniturile din vanzari au ajuns la 6,5 miliarde de euro, ceea ce reprezinta in termeni nominali cu 13% mai putin decat in anul precedent, sau minus 12% dupa ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Sectorul slab al ingineriei mecanice a afectat in mod deosebit pietele principale din Europa, China si SUA. In sectorul Bunuri de larg consum, veniturile din vanzari au crescut cu 2% in termeni nominali, inregistrand 20,3 miliarde de euro. Dupa ajustarea pentru efectele cursului de schimb, acestea au fost de fapt mai mari cu 3 procente fata de anul precedent. Acest lucru inseamna ca Bosch creste din nou in domeniul bunurilor de larg consum, pentru prima data de la scaderea cererii de la finalul pandemiei de coronavirus. Veniturile din vanzari in sectorul de activitate Tehnologie pentru constructii si energie s-au ridicat la 7,5 miliarde de euro. Acest lucru corespunde unei scaderi a veniturilor din vanzari de 3 procente, atat in termeni nominali, cat si dupa ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Aceasta s-a datorat in principal perspectivelor sumbre de pe piata europeana a sistemelor de incalzire. 
 
Evolutia afacerii in anul 2024: evolutii necorespunzatoare ale vanzarilor in regiuni
Pe langa evolutiile pietei, situatia economica a afectat in diferite grade evolutiile vanzarilor din diversele regiuni. "Activitatea noastra europeana a fost afectata in mod deosebit de situatia economica", a explicat Forschner. La un volum de 44,5 miliarde de euro, veniturile din vanzari in Europa au fost cu aproximativ 5 procente mai scazute fata de anul precedent in termeni nominali si dupa ajustarea pentru efectele cursului de schimb. Avand in vedere evolutiile din America de Nord si China, cresterea veniturilor din vanzari in America si regiunea Asia-Pacific a fost, de asemenea, necorespunzatoare. In America de Nord, veniturile din vanzari au crescut cu 5 procente, la un volum de 16 miliarde de euro. In Asia-Pacific, veniturile din vanzari au crescut la 28,1 miliarde de euro. Cresterea nominala a fost de 1 procent sau 3 procente dupa ajustarea pentru efectele cursului de schimb. 
 
 
Evolutia personalului in anul 2024: se contureaza o reducere a numarului de angajati
Incepand cu 31 decembrie 2024, Grupul Bosch a angajat la nivel mondial aproximativ 417.900 de persoane, ceea ce reprezinta cu aproximativ 3 procente mai putin fata de anul precedent (-11.500). In Germania, de asemenea, numarul de angajati a scazut cu 3 procente (-4.400), la putin peste 129.800. 
 
Perspective pentru anul 2025: economie slaba, care va pune o presiune mai mare asupra costurilor
Grupul Bosch preconizeaza ca se va confrunta cu un mediu extrem de provocator si anul acesta. "La nivel mondial, anticipam ca va exista doar o crestere moderata. Nu ne asteptam ca economia globala sa-si revina inainte de 2026", a declarat Forschner. In situatia de fata, Bosch presupune ca economia va creste in 2025 cu doar 2,5%. Pentru a-si implementa strategia de dezvoltare, compania ramane concentrata pe obiectivele sale financiare. "Chiar si in fata unor conditii adverse in mod constant, dorim sa ne imbunatatim in continuare vanzarile si sa obtinem rezultate mai bune in anul financiar 2025", a declarat Forschner. In opinia sa, doar cresterea profitabila va permite companiei sa-si continue dezvoltarea puternica si semnificativa. In consecinta, Bosch isi propune sa-si atinga pana in 2026 marja tinta de 7 procente. Obiectivul este de a spori in continuare competitivitatea la toate nivelurile, de la produse atragatoare si costuri acceptabile pana la structuri adecvate pentru un portofoliu de perspectiva. "Economiile sensibile si investitiile concentrate ne asigura spatiul de manevra necesar", a spus Forschner, dar a avertizat ca acest lucru nu va fi usor. Un astfel de plan va necesita un efort mare si nu va exclude decizii dureroase.
***
Grupul Bosch este prezent de 30 de ani in Romania si are aproximativ 10.520 de angajati in sase entitati. In 2023, Bosch a generat vanzari consolidate in valoare de 516,2 milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile nete totale, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au ajuns la 2,4 miliarde de euro. Pe langa centrul sau de cercetare si dezvoltare din Cluj, Bucuresti si Sibiu si unitatile sale de productie pentru Mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de Tehnologie industriala, localizata, de asemenea, in Blaj, precum si un centru de solutii de business si tehnologie, la Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgerate GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii. 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
ALLBIMSISECAMABONARE REVISTERAWLPLUGhiltiTotalEnergies
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
CONCEPT STRUCTURE
VEGO
AED
Ubitech
CDS
EURO BUILD
theda mar
Acvatot 2019
BogArt
DRS
SSAB
SIGM
Arduro
noark
strabag nivel 1
GEWISS
konsent
ERBASU CONSTRUCT
rigips
concelex
EDIT-Structural
quadratum
leviatan
MAKITA
MCA
ELECTROGRUP

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<