Crestere a segmentului de piata specific activitatii Soudal |
Producatori & Furnizori 02 Oct 2008 09:49 | ||||
- Care sunt principalele categorii de produse promovate pe piata? - Materialele destinate segmentului de tamplarie termoizolanta detin o pondere de circa 67% din livrarile totale. Astfel, principalele categorii de sortimente comercializate catre firmele din bransa de ferestre sunt reprezentate de spume poliuretanice (60% din vanzari), adezivi (20%), respectiv masticuri si siliconi (20%). In acest moment, Soudal asigura partenerilor sai unele dintre cele mai avansate solutii tehnice in domeniul spumelor poliuretanice: produse cu expandare redusa pentru instalarea accesoriilor (glafuri, pervazuri etc.); spume cu modul ridicat de elasticitate, ce au proprietati deosebite din punct de vedere al fonoizolarii (ofera un nivel de protectie cu 20% mai mare decat in cazul folosirii sortimentelor clasice); spume SMX fara isocianati, care nu afecteaza mediul; spume pentru polistiren. Totodata, ne-am axat si pe promovarea unor produse inovatoare, precum spuma bicomponenta 2K, cea rezistenta la foc, adezivii FixAll si cei epoxidici din gama Araldite. Produsele de etansare comercializate sunt recomandate, in general, pentru executia/montajul de tamplarie din PVC, aluminiu sau lemn stratificat, precum si la executia de fatade cortina. Referindu-ma la structura vanzarilor, consider ca principalul produs comandat de clientii Soudal il constituie spuma poliuretanica Soudafoam. In premiera pe piata de profil, firma noastra ofera un sistem nou, patentat, pentru prinderea pistolului la tubul de spuma, care determina reducerea pierderii de gaz din momentul infiletarii si cresterea eficientei operatiilor de montaj. Distributia se efectueaza la nivel national, mai ales in Bucuresti si zonele limitrofe acestuia, precum si in judetele Iasi, Suceava, Bacau, Buzau, Vrancea, Braila, Galati, Tulcea, Constanta, Ialomita, Dambovita, Prahova, Brasov, Sibiu, Alba, Mures, Harghita, Covasna, Cluj, Bihor, Timis, Arad, Hunedoara, Caras-Severin, Olt, Dolj, Mehedinti. In ceea ce priveste serviciile, consilierea clientilor si acordarea suportului tehnic pentru utilizatorii profesionisti reprezinta prioritatile noastre. In plus, beneficiem si de un program de asistenta tehnica, asigurat de specialistii grupului Soudal NV. - Detaliati strategia de dezvoltare a companiei, pe termen scurt. - Directiile pe care le stabilim din punct de vedere al dezvoltarii companiei sunt multiple si vizeaza: promovarea produselor ce au rentabilitate ridicata, extinderea retelei de distributie, precum si informatizarea completa a sistemului logistic. Consider, insa, drept cel mai ambitios proiect deschiderea unui centru special de pregatire pentru partenerii Soudal, care va asigura sansa multor companii mici care isi incep activitatea sau deja sunt prezente in bransa montatorilor de tamplarie sa isi scolarizeze in mod gratuit personalul propriu. Pe fondul trendului ascendent al pietei, in ansamblu, pentru 2008 estimam o majorare a cifrei de afaceri cu 40% fata de 2007, cand aceasta a fost de aproximativ 5,3 milioane de lei. Precizez ca, in primul semestru a.c., volumul vanzarilor a atins circa 3,2 milioane de lei. - Cum caracterizati piata de profil din Romania? - In ultimii ani, s-a demonstrat dinamica deosebita a acestei piete. Ceea ce trebuie remarcat este faptul ca, pe langa cresterea volumului de livrari/lucrari realizate, cei care activeaza in domeniu (antreprenori, fabricanti de tamplarie, montatori) au un grad inalt de pregatire profesionala, ceea ce determina sporirea cererii de materiale si servicii superioare din punct de vedere calitativ. Valorile de baza traditionale ale grupului Soudal - calitate, inovatie, flexibilitate si profesionalism -se regasesc intr-un principiu spre care si piata romaneasca se indreapta rapid. Multi profesionisti din industria de tamplarie constata ineficienta utilizarii materialelor de etansare neconforme, precum si aparitia unor deficiente in exploatare, ceea ce, in locul generarii profitului estimat, creeaza costuri suplimentare datorate numeroaselor remedieri efectuate in perioada de garantie a lucrarii. |