TeraPlast cumpara 70% din Optiplast, producator de ambalaje flexibile din Croatia |
Producatori & Furnizori Publicat de AG&F 10 Oct 2024 11:03 |
Grupul TeraPlast anunta semnarea unui acord de achizitie prin care preia 70% din capitalul social al companiei Optiplast, al treilea cel mai mare producator de ambalaje flexibile din Croatia. Optiplast este o companie similara ca si gama de produse si tehnologie cu TeraBio Pack, aducand in plus 35 de ani de experienta in piata ambalajelor flexibile.
"Prin achizitia Optiplast ne extindem amprenta geografica, iar capacitatile noastre de productie depasesc 10.000 de tone de ambalaje flexibile anual. Vom fi si mai aproape de clientii din tari precum Italia, Grecia sau Austria si ne vom putea concentra mai bine pe pietele din Balcanii de vest, piete dinamice si mature. Sinergiile dintre Optiplast si TeraBio Pack inseamna accesul la clienti care platesc pretul corect pentru ambalaje de calitate, ceea ce va duce la o mai buna incarcare a capacitatilor de productie. Mai mult, vom deservi mai usor pietele vest-europene care pana acum au fost mai greu de acoperit din Bistrita din cauza costurilor logistice. Astfel, crestem profitabilitatea in timp ce oferim in piata solutii complete si sustenabile.
Am facut inca un pas in dezvoltarea Grupului TeraPlast la nivel european, pas care a fost posibil si cu sustinerea actionarilor nostri in cadrul majorarii de capital de 20 de milioane de euro, incheiata recent cu succes”, a declarat dl Dorel Goia, Presedintele Consiliului de Administratie al TeraPlast.
"Sunt extrem de mandru de ceea ce am construit in cei 35 de ani pe piata din Croatia si in tarile vecine. Consider ca Optiplast a ajuns intr-un punct de maturitate in care este pregatita sa evolueze spre urmatorul nivel, iar acest pas il facem prin unirea fortelor cu Grupul TeraPlast. Impreuna, sunt sigur ca vom creste un lider regional puternic, care va oferi produse de cea mai buna calitate pe piata regionala a ambalajelor.”, a declarat dl Danijel Drčić, proprietarul si directorul general al Optiplast.
Perspective si conditiile tranzactiei
Actionarul actual al Optiplast ramane activ in executivul companiei, ca director general, asigurand continuitatea strategiei de afaceri si, de asemenea, implementarea modelului de succes al Optiplast la nivelul TeraBio Pack alaturi de echipa de management locala.
Pretul total de achizitie va fi determinat la data finalizarii tranzactiei pornind de la valoarea de baza de 13 milioane de euro, care va fi ajustata cu capitalul de lucru net, fluxurile de numerar si datoriile de la data finalizarii. In baza acestei formule de calcul se va stabili pretul final pentru participatia de 70% din partile sociale pe care TeraPlast SA le va achizitiona la Optiplast d.o.o. Acordul prevede o proiectie a pretului final de achizitie cu luarea in considerare a elementelor de ajustare din situatiile financiare ale Optiplast d.o.o. la 30 iunie 2024. Astfel, daca pretul final s-ar fi determinat la 30 iunie 2024, acesta ar fi fost de 9,5 milioane de euro. Acordul prevede, de asemenea, un mecanism de ajustare a pretului in functie de subventiile viitoare pe care urmeaza sa le incaseze Optiplast pentru un proiect de instalare panouri fotovoltaice aflat in curs de implementare.
Tranzactia va fi supusa aprobarii adunarii generale a actionarilor TeraPlast, iar in contextul aprobarii, tranzactia va fi finalizata in perioada imediat urmatoare hotararii AGEA.
Optiplast: un lider regional in ambalaje flexibile
Fondata in 1989, Optiplast detine o capacitate anuala de productie de aproximativ 5.000 de tone si opereaza intr-un spatiu de peste 17.000 m², avand 81 de angajati. Compania dispune de o capacitate interna de reciclare de circa 1.200 de tone pe an si, totodata, utilizeaza intre 60% si 70% materiale reciclate. Optiplast produce saci menajeri, sacose pentru cumparaturi si alte confectii si folii pentru ambalare.
Cu o cifra de afaceri de 10 milioane de euro in 2023 si o EBITDA ajustata de 2,2 milioane de euro, Optiplast exporta aproximativ 25% din productie pe pietele europene. Portofoliul de clienti cuprinde atat distribuitori, cat si mari retele de retail la nivel international.
|