Marius Ghenea a preluat pachetul majoritar al companiei Viking Profil |
Actualitatea interna 07 Mar 2008 02:00 |
Omul de afaceri Marius Ghenea a preluat pachetul majoritar al producatorului de tigle metalice, Viking Profil. "De o perioada lunga de timp analizez diferite propuneri de investitii venite de la antreprenori romani, societatea Viking Profil fiind una dintre acestea. Consider ca este un moment oportun pentru a intra pe piata constructiilor, luand in considerare ca, in Romania, afacerile din acest domeniu au o dinamica exploziva, in urmatorii ani putandu-se atinge un procent de crestere anual de 25% - 30%", a declarat Marius Ghenea. Investitia in Viking Profil se ridica, intr-o prima etapa, la un milion de euro si se va derula pe parcursul primelor noua luni ale acestui an, fiind destinata dezvoltarii productiei si sustinerii canalelor de distributie.
Negocierile cu Marius Ghenea pentru preluarea companiei au durat doar cateva luni. Ca antreprenor, imi doresc sa duc compania la urmatorul nivel de dezvoltare, sa ne atingem obiectivele stabilite, dar si sa ne consolidam o pozitie cat mai buna pe piata din Romania", a adaugat Radu Mircescu, director general firmei. In 2007, compania a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro, pentru anul in curs fiind estimata o majorare a acesteia de pana la 6 milioane de euro. Investitii in extinderea retelei de distributie Pentru 2008, Viking Profil isi propune achizitia a inca trei linii de productie si deschiderea a cinci puncte de lucru in tara, localizate strategic, astfel incat sa acopere o cat mai mare parte a teritoriului national. Compania detine in prezent inca doua puncte de lucru (la Craiova si Bucuresti). "Pentru ca societatea sa aiba o evolutie pozitiva, este nevoie de o investitie in acest moment, precum si de suport pe partea strategica a dezvoltarii. Pentru 2008, ne propunem un randament al investitiei de peste 50%", a adaugat Marius Ghenea. Producatorul de tigle metalice Viking Profil isi propune pentru 2008 consolidarea pe piata prin atingerea unei cote de 3,4%, care - intr-un ritm de crestere similar - ar putea ajunge in urmatorii doi ani la peste 10%. Compania detine, in prezent, doua linii de productie care realizeaza doua tipuri de invelitori, respectiv marcile Mira si Arcadia si se diferentiaza prin aspecte estetice si functionale, permitand clientilor sa aleaga cea mai buna solutie de acoperis pentru casa lor. Marius Ghenea apreciaza ca piata de tigla metalica pe care activeaza Viking Profil, care include piese de finisaj si accesorii, dar fara sisteme de jgheaburi si burlane, a fost in anul 2007 de circa 150 milioane de euro si va avea o crestere de pana la 20% anul acesta, la peste 180 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, www.viking.ro |