Accenture Life Trends: Cele cinci tendinte care vor influenta businessul in anul 2023 |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 12 Ian 2023 14:38 |
Companiile si liderii lor trebuie sa se pregateasca pentru schimbari in ceea ce priveste modelele de afaceri din cauza modificarii comportamentului clientilor, care gasesc o valoare din ce in ce mai mare in noile tehnologii emergente, conform raportului Accenture Life Trends 2023.
Dupa mai multi ani de instabilitate continua la nivel mondial, oamenii au acum acces mai mare la tehnologiile emergente - inclusiv Inteligenta Artificiala (AI), web3 si Tokenizare - ceea ce va duce la dezvoltarea urmatoarei generatii de creativitate, comunitate si confidentialitate a datelor. Bazandu-se pe experienta de 15 ani a Fjord Trends, raportul - intitulat acum Accenture Life Trends 2023 - identifica cinci macro tendinte globale ale comportamentului uman care vor modela afacerile, cultura si societatea anul acesta.
De la a invata sa traim in permacriza (o perioada prelungita de instabilitate si insecuritate), la a cauta din ce in ce mai mult sa ne integram in comunitati online, la a pierde beneficiile intangibile ale muncii si la a folosi tehnologii emergente, cum ar fi inteligenta artificiala, pentru a accelera creativitatea, rutina vietii de zi cu zi a fost puternic modificata. Aceasta schimbare va impinge companiile si liderii sa activeze in medii radical diferite, mai arata raportul.
"Momentele dificile ii fac pe oameni sa se intrebe cat control au de fapt asupra propriei vieti. Pe masura ce inevitabil se adapteaza, deciziile luate pentru a prelua din nou controlul vor afecta brandurile si organizatiile cu care interactioneaza", a declarat Mark Curtis, lider global, Thought Leadership, Metaverse si Sustenabilitate, Accenture Song. "Aceasta noua dinamica a puterii va crea oportunitati pentru companii de a dezvolta modalitati moderne de a se implica si de a construi relatii cu clientii."
Previziunile anuale au fost realizate cu ajutorul informatiilor obtinute prin consultarea retelei globale de designeri, creativi, tehnologi, sociologi si antropologi de la Accenture Song si includ urmatoarele tendinte si actiuni de care companiile trebuie sa tina cont in 2023:
1. Ne aflam intr-o permacriza, dar ne vom adapta - Lumea trece de la o catastrofa globala la alta. Dar, asa cum umanitatea a facut-o de milenii, oamenii se adapteaza la instabilitate prin alternarea intre patru reactii: lupta, evadare, concentrare si blocare, care vor afecta ceea ce oamenii cumpara si modul in care privesc brandurile si angajatorii lor - iar companiile trebuie sa fie pregatite.
2. Care este viitorul in materie de loialitate - Intr-o lume instabila, oamenii cauta locuri in care simt ca apartin. Drept urmare, brandurile moderne vor fi construite mai intai ca niste comunitati, remodeland loialitatea si participarea la brand. De exemplu, majoritatea participantilor la focus-grupurile de cercetare ale Accenture au incercat noi hobby-uri sau s-au alaturat unor noi comunitati in ultimele sase pana la noua luni. Tehnologia emergenta conduce in mare masura cele trei directii care sa permita acest model.
a. Comunitati de apartenenta: pe platforme precum Reddit, Discord si Twitch.
b. Token-gating: acces exclusiv rezervat doar pentru "detinatorii de token-uri".
c. Obiecte de colectie: arta digitale, autografe, carti de schimb si altele.
3. Importanta lucrurilor intangibile - In timp ce dezbaterea continua in jurul intoarcerii la birou, un lucru este clar: pentru multi oameni nu este inca o varianta. Toata lumea a resimtit pierderea beneficiilor intangibile de la birou, cum ar fi intalnirile ocazionale si consilierea constanta si apropiata a noilor angajati. Acum, consecintele acestei pierderi devin clare. Fara implicarea in persoana, companiile pot pierde la capitolele de mentorat, inovare, cultura si incluziune. Este timpul ca liderii sa se intoarca la masa de lucru pentru a elabora un plan logic, reciproc avantajos.
4. Inteligenta Artificiala devine partenerul de creativitate al oamenilor - Inteligenta Artificiala se afla acum in mainile utilizatorilor obisnuiti si reprezinta un nou instrument pentru procesul creativ. Dintr-o data, retelele neuronale au fost puse la dispozitie pe scara larga pentru a genera limbaj, imagini si muzica cu foarte putin efort sau pricepere. De asemenea, evolutiile din cadrul AI ajung pe piata cu o viteza uimitoare. La scara larga, aceasta este o descoperire incredibila pentru creativitate. Companiile trebuie sa se gandeasca la modul in care vor iesi in evidenta in marea de continut generat de AI si la modul in care vor folosi AI pentru a spori viteza si originalitatea inovatiei.
5. Portofelele digitale ar putea pune capat crizei identitatii digitale - Utilizarea datelor cu caracter personal ar fi trebuit sa se transforme de mult timp. Transparenta si increderea in experientele online ale brandurilor se diminueaza rapid in mod egal. Dar controlul asupra datelor ar putea reveni in curand la utilizator. Portofelele digitale care contin token-uri (reprezentand metode de plata, acte de identitate, carduri de fidelitate si multe altele) vor permite oamenilor sa decida cat de multe date impartasesc cu organizatiile - si chiar sa le vanda acestora. Aceasta este o veste excelenta pentru branduri: datele pe care oamenii le cedeaza vor fi chiar mai valoroase decat informatiile de la terti care nu mai sunt colectate intr-o lume fara cookie-uri.
"Schimbarile la nivel de control duc, in cele din urma, la schimbari de putere, iar aceste schimbari aparent mici - dar profunde - in comportamentul uman vor modifica dinamica puterii intre oameni si organizatii", a declarat David Droga, CEO si Creative Chairman, Accenture Song. "In rolurile de lideri, lucratori, clienti, consumatori si creatori, oamenii cauta modalitati de a recastiga controlul. Rezultatele vor arata diferit - o noua imagine a progresului - fata de ceea ce am vazut pana acum, datorita schimbarilor de atitudine si maturizarii tehnologiei."
|