ANAP a publicat Instructiunea privind derularea contractului de achizitie publica |
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Elena Icleanu 30 Dec 2020 13:14 |
Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a publicat versiunea consolidata a Instructiunii privind derularea si modificarea contractului de achizitie publica/ contractului de achizitie sectoriala/ acordului-cadru/ contractului de achizitie publica/ sectoriala. Unul dintre motivele care a stat la baza emiterii acestei instructiunii il constituie reducerea numarului de acte normative prin sintetizarea si actualizarea reglementarilor cuprinse in trei instructiuni emise in intervalul 2016-2019, la nivelul unei singure instructiuni. Mai mult, instructiunea emisa de catre presedintele ANAP faciliteaza identificarea, intelegerea, interpretarea si aplicarea rapida si corecta a prevederilor legate de modificarile contractuale precum si de incadrare adecvata a acestora in tipurile de modificari contractuale nesubstantiale, reglementate la nivelul legislatiei primare, informeaza ANAP.
Astfel, reglementarile cuprinse in Instructiune vizeaza urmatoarele aspecte:
Prin acest demers ANAP doreste sa asigure beneficii pentru autoritatile contractante si pentru mediul de afaceri, prin abordarea integrata si solutionarea centralizata a tuturor problemelor legate de interpretarea si aplicarea in practica a prevederilor legale din sfera modificarilor contractuale, inclusiv a ajustarii preturilor.
"Precizam ca versiunea publicata reprezinta rezultatul unui amplu proces de consultare publica pe care ANAP l-a initiat atat cu autoritatile contractante, cat si cu operatorii economici, prin intermediul acestuia putand fi implementate o mare parte din propunerile transmise de catre acestia. Instructiunea privind derularea si modificarea contractului de achizitie publica va fi publicata in Monitorul Oficial", se arata intr-o comunicare ANAP.
Pentru a consulta noua Instructiune emisa de Presedintele ANAP, click aici!
|