Agenda Constructiilor
Marti, 07 Iulie 2020
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - REFF: Ordonanta 6/2019 vs amnistia fiscala propusa de Ministerul Finantelor
REFF: Ordonanta 6/2019 vs amnistia fiscala propusa de Ministerul Finantelor
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Stelian DINCA 13 Mai 2020 09:37
Oarecum surprinzator, in pletora de masuri fiscale si de siguranta publica anuntate in ultima perioada, Ministerul Finantelor Publice a comunicat pe 8 mai 2020 faptul ca Guvernul Romaniei a aprobat amnistia fiscala pentru dobanzi, penalitati si alte accesorii datorate de firmele care vor achita principalul restantelor pana la data de 15 decembrie 2020, masura al carei scop declarat il reprezinta, in egala masura, sprijinirea mediului de afaceri afectat de criza pandemiei de COVID-19 si cresterea gradului de colectare a debitelor restante acumulate de contribuabili la bugetul general consolidat.
Avand in vedere faptul ca, pana la acest moment, Ordonanta nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale nu si-a epuizat pe deplin efectele, cele doua acte normative reglementeaza facilitati fiscale similare si au arii de aplicare care se suprapun partial.
Procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii, emisa in aplicarea Ordonantei nr. 6/2019
Desi, potrivit Ordonantei nr. 6/2019, cererea privind anularea accesoriilor trebuia depusa cel mai tarziu pana la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, in cazul obligatiilor avand scadenta pana la data de 31 decembrie 2018 si cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale aflate in derulare la data de 8 august 2019, cererea poate fi formulata in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere.
Aceasta ipoteza legala creeaza premisa suprapunerii cu noul normativ pentru acei contribuabili fata de care au fost initiate inspectii fiscale anterior datei de 8 august, dar care nu au fost finalizate inca sau care au fost finalizate cu mai putin de 90 de zile anterior intrarii in vigoare a noii ordonante.
Procedura noii ordonante privind acordarea de facilitati fiscale
Conform comunicatului Ministerului Finantelor Publice, cele patru tipuri de facilitati fiscale vizate prin noua reglementare urmeaza sa acopere o plaja mai larga de subiecti si situatii si nu au in vedere niciun fel de limitari (de exemplu, valorice) de natura celor reglementate de Ordonanta nr. 6/2019.
De principiu, pentru a beneficia de masura anularii accesoriilor, contribuabilii trebuie sa plateasca obligatiile bugetare principale restante la 31 martie 2020, sa achite obligatiile curente (atat obligatii principale, cat si accesorii cu termene de plata cuprinse intre data de 1 aprilie 2020 si data depunerii cererii de anulare a accesoriilor inclusiv), sa depuna toate declaratiile fiscale, precum si sa formuleze cererea de anulare a accesoriilor pana la data de 15 decembrie 2020.
In mod evident, noua ordonanta are astfel in vedere si obligatiile fiscale care au scadenta la data de 31 decembrie 2018, respectiv cele vizate de Ordonanta nr. 6/2019. La un simplu calcul, se poate observa ca un contribuabil s-ar putea bucura de anularea tuturor obligatiilor accesorii calculate pe o perioada indelungata, ce se poate intinde chiar si pana la opt ani.
Mai este de interes vechea procedura de anulare a obligatiilor de plata accesorii?
In conditiile in care noile facilitati fiscale sunt mult mai generoase prin prisma sferei de cuprindere, in mod evident procedura propusa de executivul roman va reprezenta prima optiune pentru contribuabili. Inclusiv pentru cei care au aplicat pentru masurile prevazute de Ordonanta nr. 6/2019, dar nu au finalizat inca procedurile prevazute de aceasta.
Totodata, procedura reglementata de noua ordonanta poate reprezenta colacul de salvare sau sansa unei reevaluari inclusiv pentru contribuabilii care, din diverse motive (fie nu au aplicat, fie le-a fost respinsa cererea) nu au beneficiat de amnistia fiscala reglementata de Ordonanta nr. 6/2019.
Factorii care vor inclina balanta in decizia oricarui contribuabil care va dori sa beneficieze de oricare dintre facilitatile fiscale aflate la dispozitia sa vor fi - independent de capacitatea de plata pe un termen relativ scurt - oportunitatea de a stinge accesorii aferente unor obligatii bugetare principale datorate pe o perioada mai mare de timp, precum si termenele de plata extinse potrivit noii proceduri de amnistie.
 
Material de opinie de Cristi Secrieru (foto), Partener, Adelina Raportaru, Managing Associate, si Mircea Farcau, Associate, Reff & Asociatii | Deloitte Legal Romania
 
ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 

PAGINA PERZONALIZATA

VideoConfAC-iulTeraSteelbluebeamACADCOVID-19
ROCKWOOL 196
A aparut editia
MAI 2020!

Autentificare

 
COVID-19
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
GHID de INSTALARE
romania fara hospice
Acvatot 2019
rigips
CELCO 2020
ssab ag antrepriza generala
elmas 2017
ERBASU CONSTRUCT
strabag nivel 1

Parteneri

hilti
HABITAT
FPSC_2019
C4E FORUM
ROGBC 2016
AICPS_30
econet
AHK 2018
ef-de-n
Piata de Constructii 2014

pereti cortina si tamplarie aluminiu exigere