Agenda Constructiilor
Joi, 26 Decembrie 2024
Home - Stiri - Antreprenori & Dezvoltatori - C&W Echinox: Costurile de amenajare a birourilor au crescut cu pana la 30% in 2022
C&W Echinox: Costurile de amenajare a birourilor au crescut cu pana la 30% in 2022
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Stelian DINCA 30 Mar 2023 12:29
Costul mediu pentru amenajarea spatiilor de birouri a crescut in 2022 cu 20-30%, pe fondul cresterii preturilor, sincopelor lanturilor de aprovizionare, scumpirii materiilor prime si a materialelor, dar si a fortei de munca, astfel ca pentru amenajarea unui metru patrat de birouri companiile au platit in medie 820 euro, arata datele companiei de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Echinox.
In functie de complexitatea proiectului, a materialelor si a solutiilor utilizate, dar si a sistemelor tehnice si de securitate implementate, bugetele totale pot varia de la circa 600 de euro/metru patrat pana la peste 1.200 de euro/metru patrat. Costurile cu lucrarile de fit-out arhitectura si instalatiile (50%) si cu mobilierul (circa 30%) reprezinta cea mai mare pondere in costul total si au fost impactate cel mai mult de cresterea preturilor. Sistemele audio-video si tehnologia de IT, precum si serviciile de project management si proiectare reprezinta celelalte componente ale costurilor totale pentru amenajarea spatiilor de birouri.
Ana Stroie, Business Development Manager - Project Management Department Cushman & Wakefield Echinox: ”Cresterea preturilor determinata de intreruperile de la nivelul lanturilor de aprovizionare, dar si dificultatile legate de disponibilitatea fortei de munca specializata au avut un impact major asupra costurilor de amenajare a spatiilor de birouri. In acest context, am observat o crestere a cererii de servicii de project management, companiile apreciind beneficiile angajarii unui manager de proiect care sa urmareasca implementarea procesului de amenajare a spatiului, cu scopul de a reduce riscurile de intarziere si de depasire a bugetelor initiale, dar si pentru a se asigura ca sunt utilizate cele mai moderne si eficiente solutii din punct vedere al standardelor de sustenabilitate”.
Costurile din Romania raman printre cele mai reduse din Europa Centrala si de Est, iar perspectivele sunt pozitive avand in vedere ca cel putin pentru moment nu mai vedem sincope in lanturile de aprovizionare, iar preturile s-au stabilizat.
Bugetele pe care companiile sunt dispuse sa le aloce pentru amenajarea birourilor vor continua insa sa creasca, nevoia de flexibilitate, de realizarea de spatii colaborative si implementarea de masuri pentru a crea un mediu ”green” si sustenabil necesitand fonduri suplimentare.
In acest context, companiile aloca fonduri mai mari pentru sisteme audio-video si solutii tehnice care permit colaborarea in cele mai bune conditii pentru angajatii care lucreaza remote sau din birou, pentru solutii care ofera flexibilitate spatiilor, cum ar fi pereti mobili, dulapuri si ecrane interactive portabile, phonebooth-uri etc.
Serviciile de project management presupun conducerea, coordonarea si supravegherea proiectelor de amenajarea a spatiilor - birouri, retail, rezidential, mixed use, industriale si logistice - alaturi de echipa de proiectare, consultanti si antreprenori, pentru toate etapele principale ale proiectului.
Departamentul de Project Management al companiei Cushman & Wakefield Echinox a realizat in ultimii doi ani proiecte cu o suprafata de 560.000 de metri patrati reprezentand birouri, spatii de retail, industriale si de logistica, atat pentru proprietari, cat si pentru chiriasi. Pe segmentul de birouri, proiectele finalizate au implicat un buget de circa 60 milioane de euro.
Cresterea cererii de servicii de project management a venit atat din partea companiilor mari, care, fie au inchiriat spatii noi, fie si-au reconfigurat spatiile ca urmare a adoptarii modelului hybrid de lucru si a implementarii de facilitati pentru atragerea si retentia angajatilor in birouri, cat si din partea firmelor mai mici, care au inceput sa fie din ce in ce mai active pe piata inchirierilor de birouri.
De remarcat, interesul crescut din partea companiilor mici si mijlocii, cu 50-100 de angajati, care si-au mutat birourile din cladiri de clasa B sau vile, in spatii de birouri de clasa A, si care vor sa-si amenajeze spatiul de lucru in linie cu standardele acestor cladiri.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
TotalEnergiesALLBIMRAWLPLUGSISECAMABONARE REVISTEhilti
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
SIGM
BogArt
EDIT-Structural
theda mar
leviatan
rigips
concelex
ELECTROGRUP
VEGO
AED
SSAB
DRS
strabag nivel 1
noark
CONCEPT STRUCTURE
Arduro
EURO BUILD
CDS
MAKITA
ERBASU CONSTRUCT
Acvatot 2019
GEWISS
quadratum
Ubitech
konsent

Parteneri

top 500
HABITAT
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<