GENESIS: Aproape 88% dintre angajati cred ca birourile vor exista si in viitor |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Stelian DINCA 27 Mai 2021 09:54 |
Dupa un an si jumatate de lucru in cea mai mare parte de la distanta sau in sistem hibrid, angajatii din Romania spun ca biroul va avea un rol important in viata lor la job si dupa ce va trece pandemia. Aproape 88% dintre ei cred ca biroul lor va exista si in viitor, cei mai multi asteptandu-se la o transformare a spatiului in care lucrau inainte, arata un sondaj recent initiat de Genesis Property in randul a 1.183 de angajati din toata tara.
Astfel, peste 60% dintre respondenti afirma ca e important sa existe in continuare spatii dedicate pentru birouri, chiar daca modelul de lucru se transforma si biroul devine mai degraba un spatiu multifunctional unde sa lucreze, dar si sa interactioneze cu echipa si sa se relaxeze. Aproape 37% dintre respondentii la sondajul Genesis Property se asteapta ca biroul viitorului sa fie regandit pentru a include spatii de colaborare si socializare in conditii de siguranta. In acelasi timp, aproape 34% se asteapta ca in viitor birourile sa urmeze un model mai apropiat de cel de coworking, conceput tocmai pentru a sustine interactiunea dintre oameni si activitatile creative.
Alti 30% considera ca birourile vor evolua pe termen lung in ecosisteme care vor combina utilizarea spatiilor rezidentiale, de ospitalitate si de lucru, mai arata sondajul Genesis Property, unul dintre cei mai importanti dezvoltatori de birouri de clasa A din Romania, care detine West Gate Business District si Novo Park. In schimb, doar putin peste 27% considera ca biroul va ramane in cea mai mare parte neschimbat, iar alti 12% afirma ca, in opinia lor, birourile viitorului vor reprezenta orice loc in afara casei in care vor putea lucra.
„Pandemia a schimbat perceptia oamenilor despre birouri si asteptarile pentru biroul lor post-pandemic. Angajatii nu vor sa se intoarca la birou doar pentru a lucra, in spatii neadaptate viitorului si cu program fix, ci vor mai degraba un loc cu facilitati noi unde sa socializeze, sa fie mai creativi si sa poata colabora cu colegii. Biroul viitorului va fi un loc al unei interactiuni umane complexe, pe mai multe paliere, care sa sustina actiunile inovatoare, cu o mare valoare adaugata. Desigur, oamenii asteapta si masuri sanitare care sa vizeze atenuarea efectelor pandemiei, masuri pe care le-am inclus si noi in standardul IMMUNE Building Standard™ (IMMUNE™), tocmai pentru a oferi acestora incredere si confort”, spune Stefan Tudos, vicepresedinte in cadrul Genesis Property, responsabil de administrarea portofoliului de clienti.
Mai multa atentie la masurile sanitare din birou
De la biroul lor post-pandemic, angajatii spun ca vor, in primul rand, sa aiba masuri care sa limiteze riscuri epidemiologice (56,1%), dar si sa ofere o experienta integrata de munca, interactiune si relaxare (40,5%) si un context in care sa fie creativi (35,5%), precum si sa dispuna de tehnologii bazate pe inteligenta artificiala care elimina activitatile repetitive de zi cu zi si le permit sa se concentreze pe activitati mai relevante (29,9%).
O treime dintre angajati evalueaza acum cu mai multa atentie masurile de sanatate implementate la birou, pentru limitarea riscurilor de raspandire a virusurilor si bacteriilor. IMMUNE™ este o certificare a cladirilor, bazata pe dovezi stiintifice care propune un sistem practic, compus dintr-o retea de dispozitive si tehnologii, echipamente specializate, personal dedicat si facilitati noi, promovand implementarea de reguli operationale si de sanatate in spatiile interioare ale cladirilor in care interactioneaza oamenii. Standardul propune 135 de masuri coerente prin care orice proprietar de cladiri de birouri sau angajator poate monitoriza si ajusta starea de sanatate a cladirii la un nivel sustenabil de performanta, oferind ocupantilor care se intorc la birou spatiul o experienta sanatoasa.
Sondajul Genesis Property privind perceptia angajatilor despre viitorul birourilor si perspectiva reintoarcerii la birou a fost desfasurat in februarie-martie 2021 prin platforma iVox, pe un esantion total de 1.183 de utilizatori de internet din toata tara. Aproape 59% dintre participanti sunt femei, aproximativ 60% au varsta intre 25 si 40 de ani si 9 din 10 sunt angajati full-time.
|