Global Vision: Noua identitate vizuala si planuri de dezvoltare regionala |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Elena Icleanu 24 Apr 2023 06:25 |
Continuarea proiectelor "City Logistics. Last Mile", conceptul de "city logistics" lansat in 2022, dezvoltarea de huburi logistice in orase cu potential de a deveni poli regionali, dar si continuarea dezvoltarii proiectului Constanta Business Park, reprezinta principale obiective ale companiei Global Vision pe piata din Romania. Concret, in 2023 compania va demara lucrarile de constructii la Otopeni City Logistics, al doilea proiect marca "City Logistics. Last Mile" dupa Mures City Logistics realizat in 2022, dar si la cea de-a treia cladire din cadrul Constanta Business Park, cel mai mare proiect cu functiuni multiple din sud-estul Europei. Din decembrie 2022, Global Vision are si o noua identitate vizuala, cu o noua sigla si un nou website, care se aliniaza cu pozitionarea companiei si reflecta evolutia timp de 18 ani pe piata romaneasca, dar si planurile de dezvoltare la nivelul Europei Centrale si de Est.
Fondata in 2004, compania Global Vision asigura servicii de dezvoltare, proiectare, management de proiect si constructii, administrarea proiectelor imobiliare detinute de investitori privati si institutionali din Romania si Europa Centrala si de Est. Pana in prezent, a dezvoltat si construit peste 1,7 milioane mp si administreaza aproximativ 800.000 mp in cadrul diviziei de asset & property management. In 2022, Global Vision a livrat in Romania peste 100.000 mp de spatii industriale si logistice.
Interviu cu Serban Juverdeanu, Head of Development la Global Vision, manager cu o experienta profesionala de peste 20 de ani pe piata de real estate.
- Ce tendinta remarcati pe piata noilor dezvoltari industriale, in actualul context economic?
- Pentru piata dezvoltarilor industriale, ultimii trei ani au fost imprevizibili si fara precedent, iar contextul economic in care s-au desfasurat lucrurile nu poate fi luat ca reper pentru a estima impactul asupra produselor imobiliare. Cererea de spatii logistice a crescut, dar si preturile materialelor de constructii s-au marit considerabil, ceea ce va duce la o temperare a finantarilor, pe de o parte. Pe de alta parte, intarzierile din lanturile de aprovizionare si cresterea costurilor de transport au creat oportunitati pentru planuri de dezvoltare la nivel local. In acest fel, piata urmeaza tendinte ca digitalizarea, focusul asupra polilor locali de forta de munca si deglobalizare si se va concentra in jurul acestor repere.
Ca impact asupra investitiilor, acestea vor transforma spatiile logistice in proprietati cu o valoare mai mare decat cea din anii precedenti, iar dezvoltatorii se vor concentra catre a construi spatii de ultima generatie, customizate. Se vorbeste din ce in ce mai mult despre conceptul "city logistics", pe care Global Vision l-a lansat in Romania in urma cu un an prin brandul "City Logistics. Last Mile". Primul proiect din seria dezvoltarilor de acest tip a fost Mures City Logistics, singurul parc industrial de clasa A aflat in imediata apropiere a orasului Targu Mures.
- Cum se resimt, in cadrul companiei, efectele majorarilor de preturi din constructii si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare?
- Majorarile nu sunt neaparat piedici pentru dezvoltarea spatiilor de logistica, ci doar ne pun in situatia de a gandi produse de nisa; le privim ca oportunitati. Putem acomoda viitorii chiriasi in spatii noi, cu design flexibil si functiuni moderne. Pot fi spatii standard sau construite in functie de nevoia chiriasului, cu multiple functiuni de depozitare ambientala si cu temperatura controlata. Dificultatile in lanturile de aprovizionare nu au blocat piata de spatii logistice, insa au determinat regandirea si orientarea catre o dezvoltare locala. Global Vision va dezvolta strategic produsul sau de nisa, respectiv brandul "City Logistics. Last Mile" in orase principale si secundare, care sunt considerate sau pot deveni poli regionali de dezvoltare economica.
- Ce tendinte sunt pe piata logistica, ca design, compartimentare, standarde, in acest moment?
- Putem vorbi despre conceptul de co-warehousing, adica utilizarea spatiilor "la comun", concept care poate fi implementat si pe piata din Romania, mai ales in contextul in care si aici industria e-commerce a avut o crestere foarte mare. Astfel, spatiile de mici dimensiuni intr-un proiect "single roof" ar aduce beneficii din punct de vedere al utilizarii spatiului si tehnologiei, respectiv reducerea costurilor si optimizarea operatiunilor lanturilor de aprovizionare. Proiectele de acest tip s-ar putea adresa in special antreprenorilor si afacerilor locale sau a celor de dimensiuni mici si medii. In momentul de fata, suntem in punctul in care studiem acest concept, mai ales in ideea de a le aduce in proximitatea oraselor, acolo unde avem proiecte in curs de dezvoltare.
- Ce proiecte aveti in pregatire si in constructie pentru anul in curs?
- Continuarea proiectelor "City Logistics. Last Mile" reprezinta, in momentul de fata, un pas firesc. La Mures City Logistics, primul chirias urmeaza sa isi inceapa activitatea, iar urmatorul proiect unde vom demara in curand constructiile este Otopeni City Logistics, al doilea din aceasta serie. Acesta va fi ideal pozitionat in proximitatea Aeroportului International Henri Coanda, cu acces la drumul national DN1 si la viitoarea sosea de centura a Bucurestiului, unde se pot dezvolta pana la 15.000 mp de spatii de tip built-to-suit. Un alt proiect din aceasta serie este situat tot la Chitila - Chitila City Logistics - zona fiind ideala din punct de vedere al infrastructurii si al accesului facil catre oras.
La nivel national, avem deja terenuri dezvoltate in alte orase cu potential de a deveni poli regionali de crestere a comunitatilor locale, dar si de atragere a investitiilor, sau a companiilor care isi doresc relocarea. Totodata, in cadrul proiectului Constanta Business Park - cel mai mare proiect cu functiuni multiple din sud-estul Europei - continuam extinderea si demaram constructia celei de-a treia cladiri.
- Ce reprezinta noua identitate a companiei?
- Noua identitate vizuala, anuntata in ultima parte a anului 2022, a insemnat o aliniere fireasca cu strategia Global Vision, cu instrumentele de business remodelate, aduse mai aproape de clientii si de partenerii nostri. De exemplu, website-ul a fost regandit ca un instrument agil, cu informatii cat mai complexe atat despre cele 3 divizii ale Global Vision - Development, Construction si Asset & Property Management, cat si despre fiecare proiect, chiar si cele in stadiu incipient de dezvoltare. Avand o activitate de peste 18 ani, Global Vision este puternic ancorat in piata imobiliara din Romania, iar pe langa proiecte la orice scara, construim in primul rand, comunitati de afaceri durabile. Concluzionand, putem spune ca fost un moment optim pentru a aduce o identitate mai puternica marcii noastre.
|