LEMACONS a ajuns la 300 de angajati si afaceri anuale de 30 milioane euro |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Ovidiu Stefanescu 15 Iul 2024 06:20 |
Fondata in 2009, compania Lemancons, cu capital 100% romanesc, este specializata in executia lucrarilor de constructie a drumurilor, autostrazilor si podurilor, realizarea de lucrari de canalizare si alimentare cu apa, constructii rezidentiale si nerezidentiale si instalatiile aferente, lucrari hidrotehnice, constructia de parcuri eoliene, constructii civile si edilitare etc. Alte arii de competenta in domeniul constructiilor sunt reprezentate de productia de betoane, prefabricate din beton si agregate de balastiera. Desi si-a inceput activitatea cu proiecte de mai mica amploare, prin calitatea executiei si seriozitatea abordarii a fost castigat capital de incredere, care a recomandat mereu compania pentru noi colaborari. Capacitatea de adaptare rapida la cerintele in continua schimbare ale clientilor si, in general, ale pietei serviciilor din domeniul constructiilor, a dat posibilitatea contractarii de lucrari care au presupus un grad sporit de dificultate sau care a presupus utilizarea de materiale si tehnologii noi. In prezent, compania are peste 300 de angajati si o cifra medie de afaceri ce depaseste 30 de milioane de euro. In continuare, Alin Constantinescu, directorul general al Lemacons, ofera detalii legate de activitatea curenta si perspectivele de dezvoltare.
- Care au fost factorii ce au influentat ritmul lucrarilor pe principalele santiere in care compania este activa, in primele luni ale acestui an?
- In prezent, activam pe cateva mari santiere din Romania atat ca lider, cat si prin asociere. Printre acestea se numara: amenajarea danelor RO-RO in Portul Bazinul Nou Galati; modernizarea si dezvoltarea Portului Mineralier Galati; modernizarea DN2L Soveja - Lepsa (km 60+145 - km 76+277); reabilitarea si modernizarea drumului infrastructurii de transport regional pe tronsonul functional de interes judetean DN24D - DJ251B - DJ251A - DJ251H - DJ251 - DJ255A - DN25; modernizarea tronsoanelor de drumuri judetene DJ253 - 252G - 251A; modernizarea Bulevardului George Cosbuc, Etapa I - lucrari drum si retele edilitare apa-canal; infiintarea retelelor de canalizare menajera si a statiilor de epurare din comunele Pochidia (judetul Vaslui) si Negrilesti (Galati). In prima parte a lui 2024, activitatea a fost influentata de mai multi factori esentiali. In ceea ce priveste conditiile meteorologice, vremea a fost favorabila, permitand desfasurarea lucrarilor fara intreruperi semnificative.
Decontarea facturilor a reprezentat insa o provocare, fiind realizata uneori in termen, dar in alte cazuri cu intarziere. Aceasta a generat necesitatea unei gestionari atente a fluxurilor financiare pentru a mentine ritmul lucrarilor.
Furnizorii cu care am colaborat s-au dovedit a fi printre cei mai buni de pe piata, reusind sa raspunda cererilor noastre chiar si in perioadele de varf de activitate. Un alt aspect critic o reprezinta forta de munca, o problema acuta pentru toti constructorii, inclusiv pentru noi. Suntem intr-o continua cautare de specialisti si investim in formarea tinerilor absolventi, pentru a asigura o echipa bine pregatita si capabila sa faca fata proiectelor viitoare.
- Ati derulat anul acesta programe de investitii/ dotari?
- In acest an, programele de investitii si ajutoarele de stat dedicate companiilor mari au fost limitate si axate in special pe energia verde. Nevoile noastre de dezvoltare au fost insa orientate intr-o alta directie, respectiv achizitia unei noi linii de productie si echipamente pentru elemente prefabricate si grinzi precomprimate. Chiar daca nu am reusit sa accesam fonduri, am achizitionat prin forte proprii aceasta linie noua de productie, reusind sa dublam capacitatea de productie fata de anul trecut.
- Care este, actualmente, gradul de acoperire cu contracte a capacitatii de lucru? In ce conditii mai participati la licitatii pentru noi contracte?
- La momentul actual, capacitatea de lucru este acoperita pentru contractele in derulare. O parte dintre proiecte sunt realizate prin asocierea cu alte societati de succes, ceea ce ne asigura suficienta forta de munca pentru proiectele curente. Lemacons este intr-o continua expansiune si cautam constant forta de munca noua, pentru a avea capacitatea si disponibilitatea necesara pentru proiecte viitoare. Participam activ la licitatiile mari atat individual, cat si prin asocieri. Suntem interesati, de asemenea, de participarea la licitatii pentru clienti privati in domeniul energiei verzi, cum ar fi, de exemplu, executia de centrale eoliene.
- Ce tehnologii noi ati implementat in firma si pe santiere?
- Anul acesta, am investit in achizitia de utilaje noi si intr-o linie de productie pentru elemente prefabricate din beton. De asemenea, ne-am dezvoltat logistica pentru executia marcajelor rutiere. Suntem foarte aproape de obtinerea certificatelor de omologare tehnica AFER/CFR pentru ST - 08 elemente de poduri si podete, conform SR EN 15050+A1:2012 (Produse prefabricate de beton. Elemente pentru poduri) - finalizat; ST - 09 Grinzi prefabricate din beton armat si beton precomprimat pentru poduri si viaducte de cale ferata, conform SR EN 13369:2018 (Reguli comune pentru produsele prefabricate din beton) - in curs de finalizare.
Totodata, Lemacons a obtinut certificatul de conformitate a controlului productiei in fabrica pentru o perioada extinsa de sase ani. Aceasta certificare, acordata de autoritatea CERTIND, demonstreaza angajamentul nostru ferm fata de calitate si standardele ridicate in fiecare etapa a procesului de productie. Prin aceste investitii si eforturi, ne consolidam pozitia pe piata si ne asiguram ca putem raspunde eficient cerintelor viitoarelor proiecte.
|