SALINI IMPREGILO adopta o noua strategie comerciala, cu grad scazut de risc |
Antreprenori & Dezvoltatori Publicat de Cosmin Dincu 05 Dec 2019 06:19 |
Antreprenorul italian Salini Impregilo, implicat, la nivelul tarii noastre, in constructia unor tronsoane de autostrada cum ar fi Lugoj-Deva (lotul al doilea), Orastie-Sibiu (lotul al treilea) si Sebes-Turda (primul lot), a anuntat, la mijlocul lunii noiembrie a.c., o parte din rezultatele financiare aferente primelor trei trimestre ale anului in curs, potrivit carora noile contracte au atins din nou un nivel record, concomitent cu o schimbare majora in calitatea portofoliului acestora, gratie noii strategii comerciale, cu un grad scazut de risc. Astfel, managerii corporatiei au raportat ca activitatea comerciala viitoare, concretizata prin contractele nou-semnate (de la inceputul lui 2019 si pana in prezent), depaseste ca evaluare valorica suma de 7,3 miliarde euro, din care 85% reprezinta ponderea contractelor din Europa, America de Nord si Australia. In total, portofoliul contractual (licitatii in curs de finalizare si in stare initiala, precalificari si initiative principale monitorizate) se plaseaza la 60,6 miliarde euro. Mai precis, din aceasta suma totala, ponderea contractelor din Italia este de 8%, in America de Nord se consemneaza 40%, Orientul Mijlociu conteaza cu 16%, alte 20 de procente revin Europei, circa 2% din contracte se vor derula in Africa, alte 2% revin celor din America Latina si 11% celor din Asia/Australia. Ca structura, pe tipuri de lucrari, 56% reprezinta cele de infrastructura feroviara, 5% cele de hidrocentrale si alte proiecte energetice, iar lucrarile de infrastructura rutiera si cele clasificate la alte tipuri detin 23%, respectiv 16%. De asemenea, tot pe categorii ale activitatii comerciale viitoare, pe termen scurt, din cele 60,6 miliarde euro, 9,3 miliarde euro sunt precalificari, 35,9 miliarde euro – initiative principale de monitorizare, pentru 8,1 miliarde euro se asteapta, in cadrul unor achizitii publice, selectia celei mai bune oferte, iar 7,4 miliarde euro constituie valoarea viitoarelor licitatii la care Salini Impregilo se va prezenta ca ofertant.
In alta ordine de idei, contributiile majore la veniturile consemnate in primele trei trimestre din 2019, precum si in continuare, provin din unele proiecte de referinta, printre care se afla: linia ferata de mare viteza Neapole-Bari, din Italia (608 milioane de euro, din care pentru Salini Impregilo revin 60%, fiind intr-un consortiu cu Astaldi), complexul de hidrocentrale Snowy 2.0 – Australia (5,1 miliarde dolari australieni – putin peste 3,5 miliarde USD), reprezentand cel mai mare proiect hidroenergetic la nivelul acestui continent, respectiv noul proiect de cale ferata de mare viteza „Orient Express”, in valoare de 530 milioane de euro (proiect finantat si de UE, prin BEI), antreprenorul italian fiind responsabil de constructia segmentului cu o lungime de 153 de kilometri care va lega Istanbul de granita cu Bulgaria. De asemenea, s-a castigat un contract mentru modernizarea a 13,6 kilometri de cale ferata in Norvegia, pe tronsonul Nykirke-Barkaker, la sud de Oslo, in valoare de 388 milioane de euro, din care pentru Salini revin 51%. Totodata, in ceea ce priveste activitatea din America de Nord, a fost mentionat un alt proiect semnificativ – si anume Hurontario Light Rail Transit, din Canada, in valoare de 917 milioane de euro, ce prevede constructia unei linii de metrou usor, in lungime de 18 kilometri, cu 19 statii. In cadrul acestui contract (primul cu dimensiuni semnificative, castigat impreuna cu Astaldi dupa lansarea Progetto Italia), cota Salini este de 42%.
|