Compania de consultanta si design in retail Stirixis - Grecia si-a extins, recent, operatiunile si pe piata autohtona, prin intermediul subsidiarei cu acelasi nume. “Credem ca anul acesta este momentul oportun sa accesam piata din Romania, avand in vedere potentialul local. Dupa cresterea din perioada 2005-2008 si scaderea care a urmat pe fondul situatiei economice internationale, credem ca anul acesta si in 2012 vor evidentia o noua perioada de dezvoltare, precauta, dar sustinuta. Daca, pana de curand, predictiile erau facute pe termen scurt, din considerente financiare, consideram ca, in acest moment, investitorii au inteles ca este necesara o privire de ansamblu, din punct de vedere strategic, financiar, creativ si functional, pentru a crea proiecte sustenabile pe termen lung, generatoare de profit si aliniate la parametrii actuali”, a declarat Alexander Athanassoulas, director general al Stirixis. Recent, compania a elaborat o analiza detaliata a pietei de retail din Bucuresti, observata din perspectiva globala. Potrivit studiului, tendintele de scurta durata evidentiaza o revitalizare a segmentului de retail - dupa doi ani de stagnare - precum si o continua schimbare a dinamicii extinderii retailerilor locali, spre deosebire de cei care activeaza pe plan international. De asemenea, dezvoltatorii de centre comerciale si proiectele de mari dimensiuni se orienteaza catre adaptarea si personalizarea spatiilor, urmarind diferentierea pe piata. In acelasi timp, se remarca aparitia unor concentrari de retail in spatiul stradal. Startul a fost dat deja de marii retaileri din diverse sectoare (moda, alimentatie, divertisment) care au inceput sa isi asigure prezenta in zonele centrale ale Capitalei, cu acces stradal si aproape de nodurile de infrastructura publica. “Credem ca, pe termen mediu, Bucurestiul va cunoaste o dezvoltare ampla a retailului in zone precum Piata Victoriei, Calea Victoriei, Piata Romana, Universitate si in centrul istoric, aceasta datorandu-se traficului crescut - in special cel pietonal - infrastructurii publice si viitoarelor parcari care vor fi realizate. Aceleasi tendinte le vom reintalni pe arterele pietonale si in zonele centrale din cele mai importante orase ale tarii, unde estimam o dezvoltare a facilitatilor de retail si HoReCa pe termen mediu”, a incheiat Alexander Athanassoulas. In prezent, Stirixis deruleaza actiuni in Atena si Bucuresti, sustinand investitii in dezvoltarea de proiecte pentru intreaga zona a Europei de Sud-Est. Beneficiind de expertiza internationala, cu peste 350 de proiecte finalizate, Stirixis ofera consultanta investitorilor pe parcursul tuturor etapelor unui proiect, de la studii privind cea mai buna utilizare a unui teren, analize de piata si financiare, pana la crearea conceptului, managementul de proiect si consiliere pentru sustinerea profitului pe termen lung. Pentru informatii suplimentare,
www.stirixis.com