Producatori & Furnizori
Publicat de Ovidiu Stefanescu
15 Aug 2025 06:00
|
.jpg) Vanzarile grupului Saint-Gobain au crescut cu 3,4% in monede locale si cu 1,7% conform raportarii in semestrul intai din 2025, ajungand la 23,9 miliarde euro. Evolutia respectiva reflecta deprecierea majoritatii monedelor fata de euro in al doilea trimestru (impact negativ al cursului de schimb de 2,8%). Efectul pozitiv de 3,9% al modificarilor structurale ale grupului se refera in principal la patru achizitii recente care consolideaza profilul de crestere profitabila al Saint-Gobain: CSR in Australia, Bailey in Canada, Cemix in America Latina si FOSROC in India si Orientul Mijlociu. Optimizarea profilului grupului a continuat, de asemenea, sub impactul cesiunilor, in special cea care a vizat activitatea de drenaj pentru cladiri (PAM Building). Venitul operational a fost de 2,803 miliarde euro in semestrul intai, in crestere cu 5% in monede locale (impact negativ al cursului valutar de peste 3%), atingand astfel un nivel record. Marja operationala inregistrat, de asemenea, un nou record de 11,8% si a reflectat puterea pozitionarii strategice a grupului si performanta operationala foarte buna, care i-au permis sa obtina rezultate superioare intr-un context marcat de o anumita atitudine de asteptare legata de perturbarile geopolitice. Din punct de vedere regional, vanzarile in Europa au scazut cu 2,2% in perioada analizata, cu o reducere a volumelor de 2,1% pe baza zilelor lucratoare efective. Marja operationala s-a redus doar foarte usor, la 8,5% (de la 8,7% in primul semestru al anului 2024). In 2025, Saint-Gobain va continua sa puna in aplicare prioritatile strategice ale planului sau „Grow & Impact”, vizand implementarea riguroasa a initiativelor operationale axate pe profitabilitate si generarea de fluxuri de numerar disponibile, concentrarea constanta asupra profitabilitatii prin gestionarea diferentei dintre preturi si costuri si initiativele continue de crestere a productivitatii si de reducere a costurilor industriale, asigurarea unor cheltuieli de capital de aproximativ 4,5% din vanzari, cu alocare stricta catre pietele cu crestere structurala ridicata, imbogatirea portofoliului, valorificarea intregului potential al integrarii achizitiilor recente etc.
|