Antreprenori & Dezvoltatori
Publicat de Simona Ene
18 Nov 2011 09:24
|
Societatea Dafora (din Medias, judetul Sibiu) va demara, in curand, lucrarile de executie a tronsonului de cale ferata ce face legatura intre frontiera de vest si localitatile Curtici si Arad. Firma va executa, in colaborare cu Astaldi Romania, Swietelsky Constructii Feroviare, Alstom Infrastructure Romania (toate trei din Bucuresti), respectiv Euroconstruct (Timisoara) atat lucrarile propriu-zise, cat si reteaua de instalatii aferenta obiectivului, durata prestabilita pentru definitivarea proiectului fiind de 27 de luni. Valoarea totala a proiectului depaseste 1,3 miliarde lei, fiind prevazute lucrari de reabilitare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii caii feroviare, inclusiv a retelei de electrificare, alimentare cu energie electrica si telecomunicatii feroviare. Totodata, se vizeaza edificarea constructiilor civile si administrative din statiile traversate de tronsonul I (Frontiera-Curtici-Arad). Investitia, al carei initiator este Compania Nationala de Cai Ferate (CFR) SA, se finanteaza din fonduri nerambursabile, prin Fondul de Coeziune (85% din valoarea totala) si din surse de la bugetul de stat (15%). Proiectul vizeaza modernizarea Axei Prioritare TEN-T 22, in conformitate cu exigentele traficului feroviar international si pentru indeplinirea conditiilor tehnice necesare circulatiei trenurilor cu o viteza maxima de 160 km/h. Investitia reprezinta al doilea proiect major finantat din fonduri europene, prin Programul Operational Sectorial Transport (POS-T) 2007-2013, atribuit recent, dupa contractul de modernizare a liniei de cale ferata dintre localitatile Vintu de Jos si Simeria, in valoare de peste 1,6 miliarde lei. Acest contract a fost adjudecat de consortiul format din Swietelsky Constructii Feroviare, Strabag, Alstom Infrastructure Romania, Euroconstruct si Transferoviar Grup. Pentru informatii suplimentare, www.dafora.ro
|