Best Consulting & Design: Dublare a cifrei de afaceri si consolidare a activitatii |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Elena Icleanu 27 Aug 2024 06:20 |
Best Consulting & Design (BCD) este o companie cu o experienta de 10 ani in domeniul de proiectare si consultanta in domeniul constructiilor, perioada in care si-a adus aportul la o serie de lucrari importante de infrastructura derulate pe teritoriul Romaniei. Societatea a realizat o cifra de afaceri de 2,4 milioane de lei in 2023 si, potrivit ing. Aurelian Grigorescu, directorul general al BCD, in prima jumatate a acestui an a fost depasit deja acest nivel, estimarea pentru anul 2024 fiind de dublare a vanzarilor si, implicit, a profitului, rulajul urmand a ajunge la circa 5 milioane de lei. Pentru perioada 2025-2030, managerul mizeaza pe o consolidare a activitatii, corelata cu evolutia investitiilor in infrastructura.
Printre proiectele majore contractate de BCD in ultima perioada se afla elaborarea documentatiilor necesare constructiei centurii ocolitoare a municipiului Botosani.
- La ce proiecte lucrati in aceasta perioada si ce tipuri de servicii asigurati?
- Tipurile de servicii pe care compania noastra le presteaza se refera, in principal, la elaborarea unor Studii de Fezabilitate/ DALI, a Proiectelor Tehnice de Executie, precum si asigurarea asistentei tehnice in perioada de implementare a lucrarilor. Proiectele la care participam in prezent se refera, in special, la infrastructura de transport, referindu-ne atat la cele din domeniul constructiei de drumuri noi (autostrazi/ drumuri expres, centuri ocolitoare), cat si la cele de modernizare a unor drumuri existente (in special drumuri judetene). Avem, de asemenea, in implementare un proiect de modernizare si extindere a capacitatii de operare a unui port.
Prezentam, in continuare, cele mai importante lucrari pe care le avem in derulare, precum si termenele de finalizare asumate prin contracte:
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta acest domeniu, in anii care urmeaza?
- Evolutia investitiilor in infrastructura pare promitatoare in 2024 si, in continuare, pe termen scurt si mediu, avand in vedere programele de investitii in infrastructura existente (in special Programul Transport 2021-2027), precum si cele doua mari programe nationale, reprezentate de "Anghel Saligny" derulat de guvernul Romaniei, respectiv Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), derulat de Guvern, in parteneriat cu UE. La acestea se vor adauga celelalte investitii derulate din fonduri proprii sau atrase de autoritatile publice locale care au in administrare infrastructura de transport locala.
In viitorul apropiat, consider ca fondurile atrase, in special cele din domeniul infrastructurii de transport, nu vor fi suficiente pentru eliminarea decalajelor pe care Romania le-a inregistrat de-a lungul timpului fata de tarile dezvoltate din vestul Europei, dar este un inceput promitator si vedem ca lucrurile se misca. Proiectele aflate in derulare si cele promise in viitorul apropiat consider ca vor putea fi duse la bun sfarsit, cu conditia sa ne incadram in termenele asumate in cadrul programelor de finantare. Bineinteles ca perioada electorala pe care o traversam are un impact negativ asupra economiei Romaniei, in special din cauza masurilor populiste prin care Guvernul contribuie la mentinerea unui deficit bugetar accentuat si, implicit, a unei inflatii ridicate, care ne afecteaza pe toti.
In acelasi timp, modificarea conditiilor de impozitare a microintreprinderilor, precum si eliminarea facilitatilor fiscale din domeniul constructiilor deja afecteaza in mod negativ acest sector.
- Care considerati ca ar fi impedimentele care ar putea infrana absorbtia fondurilor si dezvoltarea proiectelor in termene, in acest moment?
- Impedimentul principal, care, din punctul meu de vedere, ar putea frana absorbtia fondurilor este declansarea unei proceduri de infringement asupra Romaniei, ca urmare a depasirii deficitului bugetar. Deja Comisia Europeana ne transmite un avertisment ferm si solicita Consiliului European sa constate ca in tara noastra nu au fost luate masuri eficiente pentru reducerea deficitului bugetar. De asemenea, CE solicita in mod direct Guvernului Romaniei sa prezinte urgent planul fiscal structural menit sa reduca acest deficit bugetar. Mai mult, tara noastra trebuie sa accelereze implementarea PNRR. In documente, dar si in discutiile celor din Comisia Europeana, se stipuleaza clar ca masurile din Planul National de Redresare si Rezilienta nu au fost implementate cu o viteza corespunzatoare, din cauza birocratiei sau a unor institutii ale statului. In acest context, cea mai mare sanctiune pe care Romania poate sa o primeasca este inghetarea unor fonduri europene.
- Care sunt principalele provocari pe care le intampinati in activitate, in prezent, in domeniul in care activati?
- Principalele provocari pe care le intampinam in activitatea noastra se refera mai ales la lipsa de predictibilitate, ca urmare a modificarilor legislative din ultima perioada in special pentru domeniul constructiilor, precum si cele anuntate pentru perioada postelectorala. De exemplu, facilitatile fiscale pentru domeniul constructiilor au fost initiate la inceputul anului 2019 pentru o perioada asumata de 10 ani, adica pana la sfarsitul lui 2028. O parte din facilitati au fost eliminate incepand cu anul 2023 si, probabil, restul vor fi eliminate in perioada urmatoare.
- Ce investitii si planuri de dezvoltare aveti stabilite pe termen scurt, mediu si lung, la nivel de companie?
- Tinand cont de specificul activitatii noastre, principalele investitii pe care intentionam sa le realizam pe termen scurt si mediu constau in achizitia unor aplicatii software specializate, mai performante. Pe termen lung, pe cat posibil, dorim sa ne pastram trendul crescator si stabil al afacerii, la fel ca pana in prezent.
|