GT Engineering: Noi investiții planificate și perspective favorabile pentru 2025 |
Arhitectura & Proiectare Publicat de Ovidiu Stefanescu 09 Dec 2024 06:15 |
Compania GT Engineering este o firma de inginerie geotehnica si constructii fondata in 2010 la Bucuresti care s-a remarcat in timp prin experienta sa in imbunatatirea terenului si fundatii. Compania participa, in calitate de subcontractor, la constructia structurilor pentru care pamantul reprezinta o componenta majora, precum parcari subterane, bazine, rezervoare si silozuri, sisteme de canalizare, structurile portuare si stabilitatea taluzurilor. Serviciile promovate includ, printre altele, compactarea si inlocuirea dinamica, realizarea de coloane rigide, injectare solida, micropiloti, drenuri verticale si preincarcare. Aceste tehnologii reprezinta alternative ingineresti competitive ale solutiilor traditionale, precum pilotii cu diametre mari, radiere si excavatii de dimensiuni mari. De asemenea, compania realizeaza, piloti CFA, piloti tubati de diametru mare si tuneluri impinse. Tehnologiile detinute permit dezvoltarea de solutii destinate infrastructurii pentru transport, precum si pentru proiecte comerciale, rezidentiale si constructii industriale.
In cele ce urmeaza, George Tsitsas, directorul general al GT Engineering, puncteaza cateva elemente interesante legate de activitatea din ultima perioada.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2024 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in 2025 si in perspectiva?
- Compania noastra a fost foarte ocupata in 2024 cu mai multe proiecte de imbunatatire a terenului pentru autostrazi, santiere industriale si spitale. De asemenea, am fost implicati in proiecte de sprijinire a terenului care implica piloti traditionali si pereti mulati pentru proiecte private. Desi aceste proiecte reprezinta o mica parte din portofoliul nostru, anticipam o crestere in viitor. Credem ca 2025 va fi un alt an de succes daca judecam dupa angajamentele incheiate pentru primul semestru.
- Ce provocari intampinati in desfasurarea activitatii?
- Una dintre cele mai serioase provocari cu care ne confruntam are de-a face cu unele licitatii si proiectari (nu toate) atat pentru proiecte publice, cat si private. In primul rand, investigatiile terenului nu sunt adecvate nici din punct de vedere al numarului testelor si nici al adancimii de investigare. In al doilea rand, elementele de imbunatatire a terenului nu sunt suficient de adanci. De exemplu, am primit recent o licitatie pentru o autostrada pentru care au fost propuse coloane de piatra de 4-5 metri adancime, flotante, pentru terasamente de 15 metri inaltime. In al treilea rand, atunci cand avem sapaturi sub panza freatica, cea mai buna practica este de a opri patrunderea apei prin construirea unui perete continuu. Practica actuala in Romania este de a construi pereti mulati sau piloti secanti - decizia se bazeaza de obicei pe dimensiunea proiectului, vecinatati si geometrie.
Pe de alta parte, am dori sa subliniem ca pilotii tangenti sau pilotii inter distanti (cu scanduri de lemn sau beton torcretat intre ei) nu pot fi utilizati pentru sapaturi adanci sub nivelul apei subterane. Pentru toate subiectele de mai sus, exista in tara noastra coduri de inginerie cu o lunga istorie de aplicare a acestora cu succes. In plus, avem la dispozitie cateva ghiduri de buna practica. De asemenea, atat ASRO, cat si SRGF, precum si universitatile de profil ofera oportunitati excelente de formare si educatie in toate aceste domenii. De retinut faptul ca multi ingineri geotehnicieni sunt foarte bine informati despre aceste subiecte prin SRGF, prin educatie continua si conferinte. Delegatia romana este intotdeauna una dintre cele mai mari la fiecare conferinta europeana, iar multi experti romani participa activ la ASRO/CEN pentru pregatirea noilor Eurocoduri.
- Ce evolutie a avut cifra de afaceri a companiei in 2024 si ce estimari aveti pentru 2025?
- Atat cifrele noastre de afaceri, cat si numarul de angajati s-au marit semnificativ in 2024. Pentru 2025, este prea devreme pentru a face previziuni exacte, dar, totusi, suntem optimisti pe baza contractelor semnate pentru primul semestru si proiectelor la care liciteaza clientii nostri.
- Ce planuri de dezvoltare aveti in vedere, in planul investitiilor si alinierea permanenta la noile tehnologii?
- Avem o strategie de investitii pe termen lung atat pentru resurse umane, cat si pentru echipamente. In ceea ce priveste personalul de specialitate, nu dispunem de alta optiune decat sa cautam experti din strainatate, in special operatori si mecanici pentru utilaje grele. In ceea ce priveste echipamentele, anul acesta ne-am extins flota cu utilaje noi de constructii si vom continua sa facem acest lucru in functie de nevoile tot mai mari ale clientilor nostri. De exemplu, recent am adaugat resurse pentru executia compactarii dinamice. Aceasta este o tehnologie de imbunatatire a terenului, pe care am introdus-o in Romania in 2009 si am folosit-o la mai multe proiecte majore pentru a imbunatati capacitatea portanta a terenului sau in cazul special al loessului, pentru a reduce potentialul de colaps al acestuia. Astfel, pentru amplasamentele in care obiectivul este imbunatatirea parametrilor mecanici prin compactare, si nu exista structuri in vecinatate, aceasta este solutia cea mai rentabila. Metoda este aplicabila in cazul pamanturilor granulare afanate sau al celor cu porozitate mare, unde adancimea de imbunatatire este de pana la 8-10 metri si nu exista structuri invecinate (din cauza vibratiilor). Solutia este, de asemenea, valoroasa pentru omogenizarea comportamentului oricarui depozit neomogen, cum ar fi depozitele de deseuri, terenurile care necesita reabilitare si alte amplasamente speciale. In cazul porturilor sau altor amplasamente in care apa subterana este aproape de suprafata, metoda poate fi adaptata pentru a permite reducerea presiunii apei din timpul compactarii.
|