Importanta montajului impulsioneaza cererea in domeniul etansantilor
Daca se ia in considerare activitatea firmelor implicate pe piata de spume poliuretanice, adezivi si alte materiale de etansare, pentru acestea ramane important, inclusiv in 2022, gradul de informare specific fabricantilor de ferestre, dar si beneficiarilor finali care - in opinia specialistilor din bransa - constientizeaza tot mai des importanta utilizarii unor solutii performante. Trendul continua sa fie vizibil cel putin in ultimii ani, iar pentru actualul exercitiu financiar, companiile specializate mizeaza pe extinderea gamei sortimentale, prin fabricarea sau importul unor sortimente cat mai calitative, insa cu preturi relativ suportabile pentru piata autohtona (aspect problematic, in contextul inflatiei galopante).
In ceea ce priveste materialele de etansare, tot mai multi operatori specializati continua, la fel ca in 2021, sa se orienteze si spre alte categorii de beneficiari, mai solvabili si care prezinta un grad mai mic de risc in ceea ce priveste incidentele de plata, aceasta realitate fiind, de altfel, confirmata de actuala structura a vanzarilor, care indica un volum mai mare de livrari in cazul produselor cu diverse aplicatii industriale. Consolidarea segmentului specializat de sigilanti premium este invocata, ca factor benefic, inclusiv de conducerea unor firme importante din bransa, dar in atentia acestora continua sa se afle premisa nefavorabila potrivit careia diversele situatii tensionate din tara noastra si mai ales din strainatate, de natura politico-economica, ba chiar geo-strategica (data fiind prelungirea conflictului militar dintre Rusia si Ucraina), respectiv fluctuatiile materiilor prime (chimice), caracterizate deja prin cresteri relativ abrupte si continue vor determina o sporire a gradului de risc, implicat de reluarea instabilitatii si volatilizarea cererii.
De asemenea, ca valoare, segmentul de spume poliuretanice ramane cel mai consistent dintre toate domeniile pietei care implica diverse produse si accesorii de montaj (solutii dedicate ferestrelor), fiind evaluat actualmente la circa 200 de milioane de euro pe an (pentru toate sortimentele, fara a fi luate in considerare substantele chimice pentru constructii), suma corespunzatoare unei cantitati totale de aproape 100 de milioane de tuburi.