Digitalizarea in Constructii & Industrie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
21 Feb 2020 06:19
|
Intr-o perioada in care tehnologia este deja omniprezenta si ameninta sa devina trendul dominant absolut al umanitatii, exista si opinii contrare, care se opun din rasputeri acestei tendinte. Vocile respective sunt insa timide si nu au puterea de a acoperi „vacarmul” generat de cei care au acceptat deja noua paradigma. Conform unui studiu recent realizat pe acest subiect, 52% dintre persoanele intervievate afirma ca tehnologia are un rol proeminent in activitatile curente, fiind integrata in aproape toate aspectele vietii cotidiene. Mai mult, 19% dintre respondenti considera ca interferenta tenologiei este atat de puternica, incat aceasta poate fi considerata chiar o extensie a existentei umane insasi. La nivel global, oamenii petrec deja 6,2 ore zilnic in mediul online, iar aceasta indica faptul ca s-a intrat deja in epoca post-digitala. Astfel, departe a asista la o opozitie impotriva curentului respectiv, mai degraba se contureaza o accentuare a competitiei dintre tehnologii, incurajata de aceea ca oamenii, fara a se opune, de fapt sunt in realitate intrigati si atrasi de noile dezvoltari. In acest context deosebit de complex, companiile sunt nevoite sa adopte cuceririle tehnologice de ultima generatie, cu toate riscurile aferente, cum ar fi acelea legate de faptul ca, in ecosistemele inchise, solutiile propuse de sistemele de inteligenta artificiala (AI) sunt formulate in conditii de lipsa completa de transparenta, ceea ce ii lasa pe oameni in afara sferei de luare a deciziilor. De asemenea, ingrijorari justificate mai sunt si acelea legate de securitate, intimitate, elemente ce tin de etica, toate generand retineri atunci cand se pune problema inovatiilor propuse de tehnologiile digitale. De aceea, gestionarea optima a disputelor tehnologice va constitui o provocare-cheie a deceniului urmator pentru cei mai importanti directori executivi. Daca pana in prezent, evolutia a avut loc intr-o singura directie, beneficiind de suportul puternic asigurat de „pionierii” digitali, pe masura ce lucrurile evolueaza, iar asteptarile devin tot mai mari, cele mai bune practici din trecut transformandu-se rapid in neajunsurile actuale, companiile trebuie sa se focalizeze tot mai mult pe experientele umane, pentru a veni in intampinarea solicitarilor specifice si puternic individualizate ale clientilor. Cu alte cuvinte, calea viitoare va fi trasata de asteptarile beneficiarilor, in conditiile in care nu este si nici nu va putea fi vreodata definita o foaie de parcurs, tocmai datorita gradului ridicat de personalizare. Succesul viitoarelor produse si servicii va fi asigurat exclusiv de companiile axate pe dezvoltarea experientei consumatorilor, adaptandu-se permanent la noua lume tehnologica pe care chiar ele au creat-o. Nu este vorba despre o evolutie incrementala si nici despre una in care sa fie simpla identificarea urmatorului pas de facut. Parcurgerea acestui veritabil labirint va impune regandirea completa a strategiilor de lucru ale companiilor si redefinirea clara a punctelor de intersectie dintre tehnologii si oameni.
|