Agenda Constructiilor
Duminica, 22 Decembrie 2024
Home - Stiri - Digitalizarea in constructii & Industrie - APMGS: Tehnologiile moderne, in slujba cresterii sigurantei mediului construit
APMGS: Tehnologiile moderne, in slujba cresterii sigurantei mediului construit
Digitalizarea in Constructii & Industrie Publicat de Ovidiu Stefanescu 13 Aug 2024 06:25
Asociatia Profesionala pentru Monitorizare Geotehnica si Structurala (APMGS) isi propune sa imbunatateasca conectivitatea, schimbul de informatii si sa creasca gradul de constientizare a disciplinelor si instrumentelor de monitorizare structurala si geotehnica in randul proiectantilor, constructorilor, dezvoltatorilor, investitorilor, proprietarilor de cladiri, de infrastructura etc. Obiectivele asociatiei sunt constituite, printre altele, de coordonarea si integrarea tuturor eforturilor pentru o mai buna dezvoltare si aplicare a tehnicilor de monitorizare structurala si geotehnica in Romania; prezentarea realizarilor, facilitarea schimbului de idei si diseminarea cunostintelor din domeniu la nivel national si international; promovarea si facilitarea cercetarii in domeniu etc. In cele ce urmeaza, Mariana Garstea, presedinta APMGS, face o trecere in revista a problematicii actuale de pe segmentul lucrarilor de infrastructura - proiecte speciale.
 
- Cum vedeti evolutia investitiilor in infrastructura portuara (porturi fluviale/ maritime), aeroportuara si militara in 2024 si cum credeti ca se vor dezvolta aceste infrastructuri pe termen scurt si mediu, avand in vedere noul context geopolitic?
- In 2024, ne asteptam la o continuare a tendintei de crestere a investitiilor in infrastructura portuara, aeroportuara si militara, in special datorita contextului geopolitic actual, care a accentuat importanta securitatii si a accesibilitatii infrastructurii critice. In acest sens, porturile fluviale si maritime vor beneficia de fonduri suplimentare pentru modernizare si extindere, avand ca scop imbunatatirea capacitatii de transport si a eficientei logistice. Aeroporturile sunt, de asemenea, in centrul atentiei, mai ales in contextul cresterii cererii pentru transportul aerian, post-pandemie. Investitiile vor viza atat infrastructura existenta, cat si dezvoltarea unor noi terminale si piste, pentru a face fata traficului in crestere si a imbunatati experienta pasagerilor. In sectorul militar, Romania isi consolideaza infrastructura pentru a raspunde provocarilor de securitate actuale. Acest lucru include investitii in baze militare, logistica si tehnologie de aparare. De asemenea, colaborarile internationale si parteneriatele strategice joaca un rol important in directionarea acestor investitii. Pe termen scurt, ne asteptam la proiecte rapide de modernizare, iar pe termen mediu, dezvoltarea va implica o abordare sustenabila si inovatoare, integrand tehnologii moderne pentru a raspunde provocarilor emergente.

- Cum se desfasoara operatiunile de monitorizare structurala si geotehnica a acestor proiecte? Sunt diferite fata de celelalte infrastructuri?
- Operatiunile de monitorizare structurala si geotehnica pentru infrastructurile portuare, aeroportuare si militare se desfasoara printr-o abordare integrata, utilizand tehnologii avansate si solutii personalizate in functie de specificul fiecarui proiect. In cazul infrastructurii portuare, de exemplu, se acorda o atentie deosebita stabilitatii structurilor si interactiunii cu mediul acvatic, fiind necesare monitorizari continue pentru a preveni eventuale probleme de eroziune sau alunecari de teren. Pentru aeroporturi, monitorizarea se concentreaza pe evaluarea stresului si oboselii materialelor, precum si pe siguranta pistelor si a facilitatilor conexe. In infrastructura militara, unde securitatea este primordiala, operatiunile de monitorizare sunt adesea mai riguroase si pot include utilizarea de drone si senzori avansati pentru a asigura integritatea structurilor.

- Care sunt problematicile de actualitate in sectorul sigurantei pentru infrastructura de transport in cele trei sectoare (portuar, aeroportuar si militar), in acest moment?
- In general, desi principiile de baza ale monitorizarii sunt similare, cerintele specifice si conditiile de mediu diferite impun adaptari si solutii tehnice diferite, ceea ce face ca monitorizarea acestor tipuri de infrastructura sa fie un domeniu de specialitate complex si provocator. Problematica de actualitate in sectorul sigurantei pentru infrastructura de transport in sectoarele portuar, aeroportuar si militar se concentreaza pe cateva directii cheie. In primul rand, este vorba despre imbunatatirea rezilientei la dezastre. Evenimentele meteorologice extreme si schimbarile climatice cresc riscurile la care sunt expuse aceste infrastructuri. Este esential sa ne asiguram ca structurile pot face fata acestor provocari. In al doilea rand vorbim despre securitatea cibernetica. Pe masura ce infrastructura devine din ce in ce mai digitalizata, riscurile de atacuri cibernetice cresc, punand in pericol functionarea normala a porturilor, aeroporturilor si bazelor militare.
In al treilea rand, sta intretinerea si renovarea infrastructurii. Multe dintre aceste structuri au fost construite cu decenii in urma si necesita modernizari pentru a se adapta cerintelor actuale de siguranta si eficienta.

- Care sunt cele mai noi tehnologii utilizate in monitorizarea proiectelor?
- In ceea ce priveste tehnologiile utilizate in monitorizarea proiectelor, se remarca:
• Senzorii IoT (Internet of Things) sunt folositi pentru a colecta date in timp real despre conditiile structurale si geotehnice, oferind informatii esentiale pentru prevenirea problemelor;
• Dronele sunt utilizate pentru inspectii aeriene, oferind o vedere de ansamblu rapida si precisa a infrastructurilor, in special in zone greu accesibile.
• Modelarea 3D si simularile permit o analiza detaliata a comportarii structurilor sub diferite conditii de stres, facilitand planificarea si interventia rapida.
• Sistemele de monitorizare a vibratiilor sunt esentiale in evaluarea impactului activitatilor de transport asupra integritatii structurale a infrastructurilor.
Prin integrarea acestor tehnologii avansate, putem asigura o monitorizare eficienta si o gestionare mai buna a riscurilor asociate cu infrastructura de transport, contribuind astfel la siguranta si eficienta acestora.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
 
hiltiTotalEnergiesALLBIMSISECAMRAWLPLUGABONARE REVISTE
ROCKWOOL 196
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 187 (Noiembrie-Decembrie 2024)
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 186 (Octombrie 2024)
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
Revista Agenda Constructiilor editia nr. 185 (Septembrie 2024)
 
romania fara hospice
GHID de INSTALARE
BogArt
theda mar
AED
VEGO
CDS
ELECTROGRUP
ERBASU CONSTRUCT
konsent
SIGM
Acvatot 2019
strabag nivel 1
rigips
DRS
SSAB
leviatan
GEWISS
EURO BUILD
noark
EDIT-Structural
concelex
quadratum
Arduro
MAKITA
Ubitech
CONCEPT STRUCTURE

Parteneri

HABITAT
top 500
FPSC_2019
top 500

pereti cortinatamplarie aluminiu Termopan Salamander
urmarirea comportarii in timp a constructiilor<