Ritmul digitalizarii transforma modelele traditionale de afaceri si procesele operationale ale companiilor din domeniile productiei industriale, aerospatial si al apararii, precum si cel al ingineriei si constructiilor, incluse in mod colectiv de expertii Deloitte in categoria „productie industriala si constructii”. In pofida incertitudinii economice actuale, companiile din intreaga lume si-au continuat investitiile in tehnologie si orientarea catre operatiuni inteligente. Conform unui sondaj Deloitte realizat in urma cu un an pe un esantion de peste 800 de producatori, 98% dintre respondenti au inceput transformarea digitala a afacerilor proprii, comparativ cu 78% in 2019. Diferenta a fost determinata, in mare parte, de nevoia de a imbunatati experienta clientilor, de a optimiza costurile, de a dezvolta produsele existente si de a creste eficienta operationala. In acelasi timp, orientarea catre orientarea spre client din ultimele doua decenii, provocarile lansate de pandemie si dezvoltarea accelerata a tehnologiilor digitale au dat nastere unor noi servicii oferite de companiile de productie industriala si de constructii, care pot imbunatati experienta clientilor, cum ar fi serviciile post-vanzare si cele de operare. Obiectivele acestei evolutii au fost constituite de crearea unor surse noi si stabile de venituri, fidelizarea fata de marca si obtinerea unui avantaj competitiv. Aceasta dinamica este deosebit de oportuna, deoarece ciclurile reduse de dezvoltare a produselor si de livrare a proiectelor au facut tot mai dificila pentru firme sa concurarea doar pe baza diferentierii produselor si a designului activelor. Asteptarile clientilor au evoluat, de asemenea, odata cu proliferarea experientelor digitale de comert electronic personalizate, fara intreruperi si de tip ”omnichannel”, intalnite in mod obisnuit in interactiunile intre intreprinderi si consumatori (B2C) in sectorul comertului cu amanuntul. Pe scurt, o experienta digitala imbunatatita a clientilor (DCX) poate fi o necesitate pentru intreprinderile din aceste industrii, pentru a se diferentia de concurenti in era digitala. Cu toate acestea, companiile care se straduiesc sa ofere un indicator DCX de varf sunt adesea provocate de natura complexa a produselor, proiectelor, modelelor de livrare si retelei de parteneri din lantul valoric. Si peisajul clientilor poate fi complex, cuprinzand consumatori (B2C), intreprinderi (B2B) si guverne (B2G). Proiectele sunt livrate, iar produsele sunt adesea vandute si deservite prin intermediul unei retele de distribuitori, dealeri, subcontractanti si alti parteneri. Fiecare client, partener si chiar model de livrare poate avea nevoi si cerinte unice, iar pentru companii poate fi esential sa inteleaga aceste nevoi pentru a optimiza experienta clientului final, lucrand in acelasi timp pentru a asigura succesul partenerilor din intregul lant valoric. Pentru a intelege barierele si beneficiile comune ale unei experiente DCX imbunatatite si pentru a stabili un punct de referinta pentru implementare, Deloitte Center for Energy and Industrials a realizat un sondaj in iunie 2024 in randul a 250 de directori din industriile americane de fabricare a produselor industriale (IP manufacturing), aerospatiala si aparare (A&D) si inginerie si constructii (E&C). Cercetarea intitulata „Viitorul experientei digitale a clientului” a inclus intrebari privind adoptarea tehnologiei si a cazurilor de utilizare, factorii determinanti pentru afaceri, beneficiile si asteptarile pentru o experienta digitala a clientului. Concluziile au fost completate cu 15 interviuri cu directori si specialisti in domeniu din aceste industrii. Rezultatele studiului demonstreaza ca societatile de productie industriala si de constructii care au participat par sa aiba o baza digitala solida si merg mai departe cu initiativele DCX folosind doua abordari fundamentale. Prima este cea de imbunatatire a conexiunii digitale cu clientii si partenerii din lantul valoric, pentru a colecta date importante privind comportamentul clientilor, a facilita colaborarea si a impartasi informatii esentiale care pot imbunatati experienta clientilor. Cea de-a doua se refera la consolidarea conexiunii digitale cu produsele, instalatiile si proiectele livrate, pentru a colecta date privind utilizarea si performanta operationala si pentru a imbunatati performanta si capacitatea de intretinere. Pentru informatii suplimentare, click
aici